Kiderült, mi volt az a nagy titok, ami miatt nem mehettünk be a kőszegi közmeghallgatásra

Nagy Donát 2020-07-06 16:39:00
Rekordgyorsasággal került nyilvánosságra az ülés 3 órás hanganyaga.

Néhány hete írtunk először a Kőszegi-hegységre tervezett, úgynevezett erdészeti feltáróútról, aminek kálváriáját azóta is nyomon követjük. A beruházás lényege, hogy a Meszes-völgyön át szeretne a Szombathelyi Erdészet egy új utat építtetni, ami a hatástanulmány szerint ezen a szakaszon a legkézefekvőbb.

Az építési tervekről civil nyomás miatt hétfőre hirdettek meg közmeghallgatást a kőszegi Jurisics Vár Lovagtermébe.

A szervezők azonban jelezték, hogy a sajtó munkatársai nem mehetnek be a közmeghallgatásra.

Hiába volt az interneten is közmeghallgatásnak nevezve, valamint a bejárati ajtóra is ezt ragasztották ki, a hatóság emberei azt mondták, csak azt engedik be, akinek a helyrajzi száma konkrétan az épülő út mentén van. Tették mindezt annak ellenére, hogy ha az út elkészül, az több ezer embert fog érinteni, hiszen vagy Kőszegen, vagy Cák - Kőszegszerdahely - Kőszegdoroszló - Lukácsháza útvonalon fognak közlekedni a fát szállító kamionok. Itt jegyeznénk meg, hogy Velem településen akkora volt az ellenállás a dübörgés és a balesetveszély miatt, hogy a polgármester az ígért előnyök ellenére kénytelen volt kitiltani onnan a teherautókat.

Nem engedtek be minket a Kőszegi-hegységre tervezett erdészeti út nyilvános közmeghallgatására!

Néhány hete írtunk először a Kőszegi-hegységre tervezett, úgynevezett erdészeti feltáróútról, aminek kálváriáját azóta is nyomon követjük. A beruházás lényege, hogy a Meszes-völgyön át szeretne a Szombathelyi Erdészet egy új utat építtetni, ami a hatástanulmány szerint ezen a szakaszon a legkézenfekvőbb.

Mivel a közmeghallgatásra nem engedtek be minket, ezért első ízben a bejutott civilektől kérdeztük meg, mi zajlott odabent. Interjúnkat itt olvashatják.

Múlt héten viszont közzétették a közmeghallgatás hangfelvételét is, mi ebből szemeztük ki a szerintünk lényeges mozzanatokat. A teljes hanganyag egyébként innen letölthető.

Odabentről sem tűnt valódi közmeghallgatásnak a Kőszegi-hegységre tervezett fakitermelő út miatt összehívott gyűlés

Néhány hete írtunk először a Kőszegi-hegységre tervezett, úgynevezett erdészeti feltáróútról, aminek kálváriáját azóta is nyomon követjük. A beruházás lényege, hogy a Meszes-völgyön át szeretne a Szombathelyi Erdészet egy új utat építtetni, ami a hatástanulmány szerint ezen a szakaszon a legkézenfekvőbb. Az építési tervekről civil nyomás miatt hétfőre hirdettek meg közmeghallgatást a kőszegi Jurisics Vár Lovagtermébe.

00:16
Bencsics Attila, a Vas Megyei Kormányhivatal Szombathelyi Járási Hivatala Agrárügyi és Környezetvédelmi Főosztályának főosztályvezető-helyettese köszönti a megjelenteket. Azt mondja, a mai napon ő lesz az, aki levezényli a közmeghallgatást.

03:30
Bencsics elmondja a technikai részleteket, majd kiemeli, hogy a közmeghallgatáson való részvétellel mindenki hozzájárul, hogy “megnyilvánulásaikat rögzítsék”.

A készült saját felvételek közzétételét a közösségi oldalakon megtiltját, valamint a sajtó számára való eljuttatásuk is felelősségre vonást von maga után.

04:30
Még csak pár perc telt el, de má vagy egy tucatszor elhangzott, hogy a jelenlévők egy közmeghallgatáson vesznek részt. Ezt néha 10 másodpercenként nyomatékosítja Bencsics.

05:20
A napirendi pontokat ismertetik,

  1. Közmeghallgatást megelőző hatósági eljárás rövid ismertetése
  2. Szombathelyi Erdészeti Zrt. és a dokumentumot készítő szakértők prezentálása
  3. Kérdések és észrevételek, majd ezekre adott válaszok

6:10
Első napirendi pont.

7:29
Azt mondják, hogy előzetes vizsgálatokhoz nem kötelező közmeghallgatást tartani, de a környezetvédelmi hatóság számára fontos volt, hogy a környező részeken lakókat meghallgassák.

9:20
Az észrevételeket érdemben vizsgálják majd.

10:10
Az előzetes vizsgálatra adott határozatra jogorvoslati lehetőség nem lesz, azt csak bírósági úton, szabálysértésre hivatkozva lehet megtámadni.

11:35
Második napirendi pont

Az előadó nagyon nehezen érthető, lehetséges, hogy védőmaszkban van. Történelmi visszatekintéssel kezd. Mária Terézia, stájer házak, világháborúk. Majd a határsáv kiépítése is szóba kerül.

31:40
Nardai Márton, az előzetes hatástanulmány készítője veszi át a szót. Azt mondja, már 2012-től foglalkoznak a számításokkal, de azóta tovább kellett gondolni a terveket. Lényegében a hatástanulmány tapasztalatait meséli el.

34:20
Nardai azt mondja, Velem területén valóban határérték körüliek voltak a zajszintmérések. A jelenlegi útvonalak már eleve túlterheltek, és nagyon nehéz egy új útnak kijelölni területet, hiszen mindenhol házak vannak már.

Nem csoda, hogy tönkrementek az út melletti házak Velemben

Múlt hónap elején írtunk először a Kőszegi-hegységre tervezett erdészeti feltáróútról. A beruházás lényege, hogy a Szombathelyi Erdészeti Zrt. egy új utat szeretne építtetni a kivágott fák elszállításához, ami a hatástanulmány szerint a Meszes-völgyön át lenne a legkézenfekvőbb. A kivágott fák lehozatala korábban Velemen keresztül történt, ám a kezdeti lelkesedés után végül onnan is kitiltották a teherautókat.

39:40
Azt mondja, az elkészült úton egy közúthoz képest csak csekély forgalom lesz.

40:30
A határértékeket törvény írja elő, ennek kell teljesülnie. De ezek nem az egyes mérésekre vonatkoznak, hanem átlagolni kell őket.

43:00
A hatósággal együtt a hatásterületet nagyon nagy ráhagyással határozták meg, hogy minél szélesebb közösség részt vehessen a közmeghallgatáson.

Nardai azzal fejezi be, hogy a tervezett Meszes-völgyi út a lehető legkisebb környezeti terhelést okozná.

45:20
Harmadik napirendi pont, kérdések és válaszok. Arra kérik a jelenlévőket, hogy a hatástanulmányban leírtakkal kapcsolatban tegyék fel a kérdéseiket. Azt mondja Bencsics, hogy mindenkinek lehetőséget biztosítanak kérdezni.

48:30
Az első kérdező azt nehezményezi, hogy sehol sem szerepel, hogy a terület Natura 2000 védelem alatt áll. Később azt kéri a jelen lévő kőszegi polgármestertől, hogy legyen szíves a lakókat képviselni az ügy kapcsán. Azt mondja, hogy a Pogányi út és a “teszkós körforgalom” pont azért épült, hogy a várost tehermentesítse; így valóban ésszerű lenne, ha nem engednék ide terelni a kamionokat.

Ha ezt meglépi Kőszeg polgármestere, akkor az egész erdészeti út értelmetlenné válik

Básthy Béla azt írja, hogy a Pogányi út az erdészet állításával ellentétben nem elkerülő út, és a lakók városon belüli napi forgalmának lebonyolításában nagyon fontos szerepe van. Szükség esetén pedig erre a szakaszra is megtiltják a kamionok behajtását. De akkor mi értelme lesz a tervezett erdészeti útnak?

53:30
A kérdésekre azt válaszolják, attól, hogy természetvédelmi területről van szó, még nem következik az építkezések tiltása. Minden előírást be fognak tartani ezzel kapcsolatban.

56:00
Később azzal érvel az egyik szakember, hogy az elöregedett fákat el kell távolítani. Illetve a megváltozott klíma miatt a beteg fák száma is megnövekedett.

Még nyugalom van a kőszegi erdőben, ahová új utat vágnának

Madárcsicsergés, szarvasbogár, rókalyukak. Egy rövid sétát tettünk a Kőszegi-hegységen, felfedezve a leendő erdészeti út nyomvonalát és közvetlen környezetét, közben pedig igyekeztünk megörökíteni nem csak a látottakat, hanem az érzéseinket is. A Kőszegi-hegységre tervezett erdészeti út nyomvonalán sétáltunk, és legszívesebben leheveredtünk volna egy fa tövébe.

59:50
Egy újabb felszólaló felolvassa azt az alkotmánybírósági határozatot, amiről mi is hírt adtunk. Majd arról beszél, hogy Ausztriából átérve egyből látszódik, milyen pusztítást végeztek már eddig is a magyar oldalon.

62:35
A kérdező szóvá teszi, hogy a hatástanulmányban csak a szarvasbogár szerepel, más fajokat nem is neveznek nevükön. Szerinte az esztelen természetirtást nem lehet folytatni. Azt is mondja, hogy a gyűjtött aláírások számából egyértelműen látszik, a helyiek nem akarják, hogy az erdészet kitermelje az erdőt.

Kedvezhet az Alkotmánybíróság határozata a Kőszegi-hegység természetvédőinek

Az Alkotmánybíróság hétfőn közzétett határozatában megállapította: alaptörvény-ellenes az erdőről, az erdő védelméről és az erdőgazdálkodásról szóló 2009. évi XXXVII. törvény 2017. évi módosításának számos eleme. Az Alkotmánybíróság ezért e rendelkezéseket megsemmisítette, lehetővé téve az erdészeti, illetőleg természetvédelmi hatóság számára, hogy valamennyi erdőben az adott erdő egyedi természeti értékeire tekintettel rendelhesse el az értékek megóvásához feltétlenül szükséges intézkedéseket.

71:00
Az erdészet embere szerint kétségtelen, hogy az útépítés természetkárosítással jár. Azonban szerinte a hatásbecslésnek nem kell az összes természetvédelmi kérdéssel foglalkoznia, ha az nem jár jelentős hatással az adott fajokra nézve. A Natura 2000-es védettség ugyan több állatfajt is megnevez, amik védettek, ezt nem is vitatják, de közösségi jelentőségű szerinte nem sok van a tervezett út mentén.

Majd hozzáteszi, hogy ez nem egy egységes erdő, hanem szőlővel, és más területekkel szabdalt.

Utóbbi mondatot felzúdulás követ, a jelenlévők szerint ez nem igaz.

75:30
Azt mondja, hogy az elhaladó forgalom nem fogja arrébb zavarni az állatokat. De szerinte az állatok egyedei között is vannak viselkedésbeli különbségek, így semmiben sem lehetünk biztosak.

78:00
Az egyik felszólaló az ellen tiltakozik, hogy nagyon sok éve a telektulajdonosok tartják karban a kisebb utakat, a területet, most mégis ki akarják sajátítani a környéket. Ő is azt szeretné, ha az Andalgó felé építenének utat, mivel ott nem kell bántani a madarakat sem, és sokkal kevesebb lenne a probléma.

80:30
Básthy Béla (Fidesz-KDNP), Kőszeg polgármestere azt mondja, az ő feladata a kőszegiek képviselete. Azt mondja, nagy kár, hogy Trianon elvette a járás kétharmadát, de szerinte a megoldáshoz vezető út az, ha együttműködünk az állami szervezetekkel.

Az erdészet azzal kereste meg a város önkormányzatát, hogy segítse megoldani a fák lehordását. Kőszeg ma már nincs olyan helyzetben, mint a 18. Században, hogy saját maga végezze a fák értékesítését. Most a cél, hogy párbeszéd legyen, a térség érdekében.

Szerinte azért nem véletlen, hogy már 3 önkormányzat is kimondta, náluk ne haladjanak át a fával megrakott kamionok. 

Velem jó példája annak, mire számíthat ma egy település, ami önként beengedi a kamionforgalmat

Múlt hónap elején írtunk először a Kőszegi-hegységre tervezett erdészeti feltáróútról. A beruházás lényege, hogy a Szombathelyi Erdészeti Zrt. egy új utat szeretne építtetni a kivágott fák elszállításához, ami a hatástanulmány szerint a Meszes-völgyön át lenne a legkézenfekvőbb. Madárcsicsergés, szarvasbogár, rókalyukak.

Básthy szerint fontos, hogy most együtt vannak, és meg lehet beszélni a dolgokat.

Azt mondja, 10 levél érkezett eddig, és 145 aláírásról tud, akik jelezték ellenszenvüket az útépítéssel kapcsolatban.

Az erdészet szerint az ott élőknek is hasznos lesz a Kőszegi-hegységre tervezett új fakitermelő út

Néhány hete írtunk először a Kőszegi-hegységre tervezett, úgynevezett erdészeti feltáróútról, aminek kálváriáját azóta is nyomon követjük. A beruházás lényege, hogy a Meszes-völgyön át szeretne a Szombathelyi Erdészet egy új utat építtetni, ami a hatástanulmány szerint ezen a szakaszon a legkézefekvőbb.

87:40
A kőszegi hivatal munkatársai is próbálnak megoldást találni arra, hogyan lehetne jobbá tenni az útvonalat. Bár jogi alapja nincs arra, hogy az önkormányzat elutasítsa a tervezett utat. Gondolkodnak a társadalmi zavarás békés megoldásán is. Probléma lehet, hogy jóval többen laknak a leendő út mentén, mint ahányan ide be vannak jelentve. Básthy elismeri, hogy a természet részéről ez egy értékes élőhely.

Kőszeg polgármestere azt is mondja, ők találtak egy jó alternatívát az út megépítésére, azonban az érintett polgármester most nincsen jelen, ezért nem akar konkrétumokat előadni. Szeretné, ha az erdészet ezt a verziót is megvizsgálná.

101:05
Egy másik előadó azt mondja, hogy azt nem lehet megtenni, hogy az állam vagyonát egyszerűen fent hagyják a hegyen. A kivágott fát valahogy le kell hozni. Ígéri, meg fogják találni a kompromisszumos megoldást.

103:40
Egy hölgy lakos azt mondja, hiába küldött kérdéseket, eddig nem kapott rájuk választ.

Szerinte az itt élők azért költöztek ide, mert szeretik a nyugalmat és a csendet, és hiába van a becsült zajszint éppen a határérték alatt, nem szeretnék a kamionokat hallgatni.

A becsült érték egyébként 49,99 dB, a szabvány pedig 50 dB-t enged meg.

109:10
Elcsukló hangon mondja, náluk csak egy gyengébb kerítés van kihúzva, és nagyon félti a családját, kisgyermekeit egy balesetező kamion miatt, amik az épület mellett haladnának el folyamatosan.

117:30
A hatóság részéről azt mondják, megértik, ha valakinek kellemetlen a megemelkedett zajszint, de ők ezzel nem tud mit kezdeni.

Szubjektív véleményeket nem tudnak figyelembe venni, ha a határértéken belül van a kamionforgalom zaja, akkor meg kell engedniük.

124:00
Kis vita alakul ki abból, hogy az erdészeti fakitermelés ugyan 6 órakor indul, de addig már fel kell jutniuk a teherautóknak a hegyre, ami azt jelenti, hogy a nappali határértéket hiába számolják ki, már hajnali fél 6-kor a pár méterre elhaladó, hegyre igyekvő kamionok zajára fognak ébredni a környéken.

A hatástanulmány készítője szerint viszont ők minden előírást betartottak a becslések elkészítésénél.

131:05
Egy újabb problémát feszeget az egyik felszólaló, mégpedig azt, hogy több munkás vagy sofőr is szemetet fog hagyni az út mellett.

131:50
Harkai Norbert (Összefogás Kőszegért Egyesület) önkormányzati képviselő szintén a levegő minősége miatt aggódik. Azt is mondja, hogy a döntéseknél ne csak közvetlenül az út mellett élőket hallgassák meg. Hangsúlyozza, hogy az erdő a pihenésre való. Szerinte biztosan jók a számok a hatástanulmányban, de azt kéri, ennél többről legyen szó. Hiszen nem csak a levegőt biztosítja az erdő, hanem a kőszegiek rendszeres feltöltődését is.

Az Összefogás Kőszegért Egyesület levelet írt a város polgármesterének a tervezett fakitermelő út miatt

Úgy tűnik, egyre nagyobb port kavarunk azzal, hogy bemutattuk a Kőszegi-hegységre tervezett erdészeti út hatástanulmányát. A terveken szereplő fakitermelő út miatt a Momentum kőszegi alapszervezete online aláírásgyűjtésbe kezdett, ezt lassan már 1000-en aláírták. Emellett pedig egy Facebook oldalt is létrehoztak civilek, hogy a felmerülő kérdések egy csokorba legyenek gyűjtve.

139:20
Kovács Péter, helyi lakos azt sérelmezi, hogy Bugán József, a Szombathelyi Erdészeti Zrt. vezérigazgatója hiába mondja, hogy sajnos kevesen vannak jelen, ha egyszer az ajtókon nem engedik be az embereket. A Básthy Béla által említett 200 aláírást sem érti, hiszen szintén nem engedték be Bányai-Németh Gábort, aki 2000 aláírást akart átadni az erdészetnek.

Szerinte az sem valós, hogy végig külterületről beszélnek, pedig állami támogatással is épült a leendő út mellett családi ház.

A Tesco előtt lévő körforgalomról is azt mondja, ha tényleg itt fognak menni a teherautók, az folyamatos balesetveszélyt jelent.

142:05
Tánczos Norbert, egy másik felszólaló azt mondja, hogy turisták szállásolásával foglalkozik, akik csakis a természet miatt érkeznek a környékre. Rengeteg közterhet, adót befizet az államnak a munkája miatt. Szerinte Kőszeg is eleve nagyrészt turizmusra épít, így nem érti, ezt miért dobnák el.

Szerinte hiába adja meg az erdészet, hogy mondjuk csak reggel 8 és délután 2 óra között fognak fát kitermelni, ha a munkát kiadják alvállalkozóknak, akik a szerződés teljesítése érdekében - például egy lehetséges, nem várt műszaki hiba miatt - igyekezni fognak, hogy mindig dolgozzanak.

Azt mondja, ha kompromisszumot keresnek, akkor ne csak a kötelező szabályozásokat vegyék figyelembe.

148:06
Bugán József, az erdészet vezérigazgatója szerint nem fair, hogy az erdészetről mindenki itt csak a rosszat állítja. Azt mondja, jól esne a szívüknek, ha jó dolgokat is hallana. Ők próbálnak partnerek lenni. Ő nem tartja sem magát, sem a kollégáit gonosznak.

A fát le kell hozni, ők pedig jót szeretnének tenni, méghozzá úgy, hogy a hölgyek mosolya is megmaradjon.

Azt mondja, ezen az úton nem csak a gonosz teherautók dübörögnének, hanem az úton a turisták is könnyebben feljuthatnának.

152:20

Nehogy azt higgyék, hogy én bántani akarom az Önök borászatát, turistaházát. Nem ez a célunk. Mi nem rosszat akarunk Önöknek. Szeretném ezt a gonosz képet, hogy mi gyerekeket akarunk a kamionok miatt veszélyeztetni, kicsit távolabb tenni, mert az a célunk, hogy a magyar állam vagyonát megfelelően kezeljük. Mi szeretnénk segíteni Önöknek, meg magunkon, és a magyar államnak is, úgyhogy ezt a gonosz képet, tolják távolabb Önöktől, Nem vagyunk gonoszok.

- mondja Bugán.

A jelenlévők megnyugtatják a vezérigazgatót, hogy nem a gonoszságról van szó.

156:07
Egy újabb lakos azt mondja, már 10 család él itt CSOK-os támogatással, és igenis, a szülők féltik a gyermekek biztonságát.

162:38
Szintén egy felszólaló említi meg a Magyar Közút azon állásfoglalását, miszerint ha a tervek szerint megépül az erdészeti feltáróút és rácsatlakozik a főútra, akkor a jelenlegi kereszteződést teljesen át kell építeni, kanyarodósávokkal. Azt kérdezi, hogy ezt ki fogja kifizetni?

A Magyar Közút szerint jelentős fejlesztésre lenne szükség a Kőszegi-hegységbe vágott új fakitermelő út tervezett kereszteződéséhez

Ahogy múlt héten megtudtuk, új erdészeti utat vágnának a fakitermelés számára a Kőszegi-hegységen. A tervezett útvonal környékén élők online aláírásgyűjtésbe kezdtek az építkezés ellen, mivel szerintük ezzel megindulna egy bizonyos kör helyi vagyonosodása az erdőség rovására. A beruházás hatástanulmányából kiderül, hogy a tervezett út egy Cák és Kőszeg közötti, már meglévő kereszteződéssel csatlakozna a 8719-es útra.

166:05
Kisebb vita alakul ki arról, hogy fogja-e zavarni a szarvasbogarakat az útépítés. Az előadó szerint csak az a fontos, hogy hol szaporodik a rovar, a hallgatók szerint ennél többre kéne odafigyelni.

Az előadó azt mondja, hogy nincs az a hatóság, ami engedélyezni fogja, hogy az út ne a lakóépületek felé, hanem az Andalgó irányába menjen. Azt is említi, hogy aki a természetért aggódik, akkor gondolkodjon el azon, hogy ott is élnek védett élőlények.

175:05
Kovács Péter, helyi lakos azt kérdezi, hogy a terhelendő kőszegi hidakat valaki megvizsgálta-e? Illetve felveti, hogy miért vetik el az osztrák nyomvonalat, mint alternatíva?

Azt is mondja, üdvözli, hogy van Kőszegnek másik terve az útvonallal kapcsolatban, erről azt kéri, egyeztessenek a lakókkal.

Akár Ausztria felé is megépíthetnék a Kőszegi-hegységre tervezett erdészeti utat

Lassan egy hónapja annak, hogy először írtunk a Kőszegi-hegységre tervezett erdészeti feltáróútról. A beruházás lényege, hogy a Szombathelyi Erdészeti Zrt. egy új utat szeretne építtetni a kivágott fák elszállításához, ami a hatástanulmány szerint a Meszes-völgyön át lenne a legkézenfekvőbb.

178:58
Bugán József állítja, próbálnak a nyilvánosság előtt racionálisan fogalmazni. Az osztrák útvonalról azt mondja, az ott lakók ezt biztosan nem engednék, hogy magyar kamionok közlekedjenek naphosszat a falvaikban. Szerinte már most közelebb állnak a jelenlévőkkel a megegyezés tekintetében, mint ahogy az osztrákokkal állnának.

A több, mint 3 órás közmeghallgatás végén megköszönik a jelenlévőktől a részvételt. 

A sajtó közmeghallgatásról való kitiltása miatt a TASZ-hoz fordultunk jogi segítségért, az üggyel kapcsolatos legfrissebb fejleményekről pedig továbbra is beszámolunk.

A cikk az Ökopolisz Alapítvány támogatásával készült.

Szólj hozzá!

Hogyan válasszunk címkenyomtatót?

Egy cég hatékony működéséhez számos irodai eszközre van szükség, példának okáért a címkenyomtató is igen sok vállalkozás számára elengedhetetlen felszerelés. Ebben a cikkben bemutatjuk a legnépszerűbb típusokat, hogy segíteni tudjunk azoknak, akik a meg szeretnék találni a cégük számára legmegfelelőbb készüléket.

Miért előnyös a CMRV sorozat kiegészítőinek használata?

A CMRV hajtóművek napjainkban igen népszerűvé váltak, hiszen formatervezett, funkcionális elemei az ipar számos területén üzemelő berendezéseknek.

Megbüntette az MLSZ a Haladást

A szurkolók kaviccsal dobálták a játékvezetőket.

A DK ingyenes korrepetálást biztosít a rászoruló gyerekeknek Győrben 

Angolból, magyar nyelvtanból és irodalomból, matematikából, kémiából és biológiából kaphatnak plusz felkészítést a diákok.

Vas Vármegyében biztonságosan fogyasztható az ivóvíz

A napokban megjelent az országos sajtóban több a vízminőséggel kapcsolatos hír, mely megingathatja a felhasználók bizalmát az általunk szolgáltatott ivóvíz biztonságos fogyasztásával kapcsolatban. 

A Szombathely-Debrecen vonaltól északra lévő területeken várható számottevő havazás pénteken

A Magyar Közút november 10-én már téli munkarendre állt át, így csütörtök estétől 12 órás váltott műszakokban fogja végezni a megelőző sószórási, majd pénteken a hóeltakarítási munkákat is.

A vércukorszint mérése otthon

A vércukorszint mérése kulcsfontosságú a cukorbetegség kezelésében, a cukorbetegségben szenvedő embereknek napi szinten többször is ellenőrizni kell a vércukorértékeiket. Ezzel ellenőrizhető az alkalmazott terápia sikeressége, és elkerülhetők a hiper- és hipoglikémiás tünetek. 

Pénteken legnagyobb eséllyel az ország északkeleti felében várható havazás

Már csütörtökön az esti órákban elérheti a nyugati határt az érkező ciklon melegfronti csapadékzónája.

Miért olyan fontos a dolgozók munkavédelmi ruházatának biztosítása?

A munkavédelem területéhez tartozik a védőruházat kérdése is. Rengeteg veszélyforrást rejtenek bizonyos munkakörök, így a dolgozók élet- és egészségvédelme mindennél fontosabb.

Nyugdíjba vonul a Győr-Szol vezérigazgatója

Prédl Antal 2025. január 1-ig tölti be a pozíciót, de ezt követően is igazgatósági tag mar.

November 28-án tartják az idei közmeghallgatást Győrben

Érkezési sorrendben lehet majd felszólalni.

Győri egyetem céljai között szerepel egy idősotthon létrehozása

Erről a Belügyminisztérium államtitkára beszélt.

Felállították Szombathely idei karácsonyfáját

Az önkormányzat idén megerősítette a Fő téri fenyő tartószerkezetének stabilitását.

Az épített medencénk az egyéni igényeink szerint készül el

Talán mindannyian eljátszottunk már a gondolattal, hogy milyen lenne, ha a saját udvarunkon várna minket egy medence munka után, ahol kedvünkre fürödhetünk, hűsölhetünk a nagy nyári kánikulában.

Mindennek a legalja: kerekesszékes hölgyet próbált meg kirabolni egy férfi Győr belvárosában

A gyanúsított a kísérlet előtt pár hónappal szabadult a börtönből.