Ahogy múlt héten megtudtuk, új erdészeti utat vágnának a fakitermelés számára a Kőszegi-hegységen. A tervezett útvonal környékén élők online aláírásgyűjtésbe kezdtek az építkezés ellen, mivel szerintük ezzel megindulna egy bizonyos kör helyi vagyonosodása az erdőség rovására.
A beruházás hatástanulmányából kiderül, hogy a tervezett út egy Cák és Kőszeg közötti, már meglévő kereszteződéssel csatlakozna a 8719-es útra.
kép: Google Térkép
A hatástanulmányban szerepel a Magyar Közút állásfoglalása is, amely szerint
amennyiben a jelenleginél nagyobb forgalom és nagyobb járművek közlekedése várható ezen az útszakaszon, akkor a műszaki előírásoknak megfelelően a csatlakozást korszerűsíteni kell, nagyobb ívek, esetleges szélesítés kialakításával. Ezt tervező bevonásával kell megtervezni.
A közutasok azt is megjegyzik, hogy a szabályok miatt új kereszteződést a környéken, azaz 500 méteren belül mindkét irányban tilos kialakítani, így csak a meglévő csatlakozás használható az erdészeti út kapcsolatának kialakításához.
Azonban azt hozzá kell tenni, hogy jelenleg az útra rendkívül balesetveszélyes kifordulni, ugyanis a szakasz egyik irányban sem belátható.
Mivel a hatástanulmány több éve készült, a Magyar Közúttól megérdeklődtem, változott-e azóta valami.
A válaszuk szerint az elmúlt két évben a külterületi országos közúti szakaszokon létesítendő csatlakozások műszaki paramétereit meghatározó útügyi műszaki előírásokban változás nem történt. Így a témában korábban kiadott állásfoglalásukat továbbra is fenntartják.
Ugyanakkor fontosnak tartják megjegyezni, hogy a kiadott állásfoglalás egy tervezés előtti informális kérdésre vonatkozott, ami az állásfoglalás szövegéből is kitűnik.
Azóta a hivatalos közútkezelői hozzájárulás kérelmet és tervdokumentációt nem nyújtotta be sem a tervező, sem a beruházó.