Továbbra is csak vizsgálják a Szombathely és Ausztria között közlekedő buszjáratok lehetőségét

ugytudjuk.hu 2019-12-11 15:30:00
Fél éve már, hogy felmerült a javaslat, de egyelőre nincs előrelépés. Kár, hiszen jelenleg 11 órába telik átvonatozni a 40 kilométerre lévő városba.

Még nyáron számoltuk ki, hogy milyen bődületes időt, közel 11 órát venne igénybe, ha valaki közösségi közlekedéssel akarna eljutni Szombathelyről Felsőőrbe (Oberwart). Az ausztriai település csupán negyven kilométerre van a megyeszékhelytől, de a tömegközlekedés nem megoldott, jelenleg gyalog gyorsabban el lehet jutni a szomszédokhoz, sőt, még három órát meg is spórolunk a vasúthoz képest.

Nem volt mindig így, a rendszerváltás után Magyarország nyitott Burgenland felé. 1990-ben például a Vasi Volán napi járatokat indított Szombathely és Oberwart között, ám ez gyorsan megszűnt, maradt a kocsi. De sajnos nem csak a közlekedés miatt került egyre messzebb tőlünk az egykori vasvármegyei település. 2010-ig több projekten is együttműködött a város Magyarországgal, de amint az Orbán-kormány elkezdte bírálni az Európai Unió szervezeteit, majd annak egész struktúráját, az osztrákok érzékelhetően visszahúzódtak a közös programoktól. Erről itt írtunk részletesen:

Vasútépítés: mertek nagyot mondani

ugytudjuk.hu Felsőőr messzebb van, mint valaha. A rendszerváltás után a szombathelyi önkormányzat nagy várakozásokat fűzött az osztrák, benne a burgenlandi kapcsolatokhoz. Főleg a térség közlekedési fejlesztésében bíztak. Ennek keretében állt volna helyre a Szombathely-Oberwart-Pinkafeld vasútvonal is, amely Friedberg irányában haladt tovább. Az ezredfordulón már Szombathely-Graz-Oberwart infrastrukturális háromszöget emlegettek, még az A2-es autópálya magyar leágaztatása is szóba került.

Cikkünk megjelenése után Ungár Péter, LMP-s országgyűlési képviselő arról kérdezte az innovációért és technológiáért felelős minisztert, Dr. Palkovics Istvánt, hogy folynak-e tárgyalások a két ország között. Palkovics azt válaszolta, hogy igen, sőt, az Európai Unió társfinanszírozásával, az Interreg Central Europe területi együttműködési program Connect2CE projektje keretében már vizsgálták a menetrendi tömegközlekedés lehetőségét. A projekt keretében két új járatot indítanának, mindkettő Grazból indulna, majd az A2-es autópályán haladnának. Ezután Németújvárat (Güssing) érintve Körmendig, illetve Felsőőr érintésével Szombathelyig közlekednének.

Azóta azonban eltelt fél év, a menetrend szerinti járatok pedig valamiért nem indultak el, ezért Ungár újabb kérdéseket intézett Palkovics felé. A képviselő felemlegette, hogy szó volt arról is, hogy a Szentgotthárdon forduló osztrák és magyar vonatok közötti átszállási idő csökkenni fog, de egyelőre ebből sem látunk semmit.

Palkovics a válaszában nem adott túl sok információt, kiderült, hogy az Interreg Central Europe finanszírozású uniós projektben

továbbra is csak vizsgálják a menetrend szerinti autóbusz-járatok elindításának lehetőségét.

A két ország érintettjei azonban rendszeresen tárgyalnak, nemrég egy nyilvános tájékoztatón ismerhették meg a járatok szakmai tervezésének folyamatát. Eszerint a két járat kishatárforgalomban, vagyis a Németújvár-Körmend és a Felsőőr-Szombathely vonalakon indulnának el. A járatok menetrendje a már meglévő vonatokhoz és autóbuszokhoz igazodna, így átszállásra is lehetőség lesz. A Graztól Körmendig, illetve Szombathelyig közlekedő autóbuszjárattal kapcsolatos egyeztetések szintén folyamatban vannak.

A Szentgotthárdon forduló osztrák és magyar vonatok közötti átszállási idő csökkentéséről is folyamatban vannak az egyeztetések, ám egyelőre itt is csak a vizsgálati szakaszban tart a kezdeményezés.

Szólj hozzá!

Pintér Bence - Tehetős embereket a város ne támogasson szociális alapon! 

Világnézeti vita bontakozott ki a megvásárolható bérlakások kapcsán.

A polgármester vállalta, hogy a január végi határidőre tető alá hozzák a győri Rába Quelle új közbeszerzésének kiírását

A fürdő sztorija már nem csak hosszában, hanem stílusában is kezd a dél-amerikai szappanoperákra hasonlítani. 

Borsi Róbert javaslatára bizottság alakult a győri parkolási botrány kivizsgálására

Pintér Bence polgármester szerint a TSZV áll a vizsgálat elé, mert az “igazság náluk van!”

Leköpték Bódis Krisztát

Magyar Péter szerint ide vezet Orbán Viktor gyűlöletkeltése.

Megugrott a Rába Nyrt. adózott eredménye az év első három negyedévében

Ingatlanértékesítések nélkül viszont 615 millió forintos mínuszban lenne a cég. 

Elkészült az új szombathelyi egyházmegyei bölcsőde

720 millió forintba került. Az unió és az állam felesben fizette a költségeket.

Néher András Marcalvárosból Londonig jutott, de visszahozta magával a tenni akarást a győri régióba

A TISZA jelölt saját családján keresztül is érzi a térség minden problémáját, és azt, hogy itt az ideje a változásnak.

Diószegi Judit évtizedek óta a gyerekekért, a közösségekért és Győrért dolgozik

Elhivatott lokálpatriótaként javítaná ki a rendszerváltás hibáit. 

„A szeretet nem fáj” – Borsi Róbert a nők elleni erőszakról posztolt

Vannak alkalmak amikor a képviselő minden szavával egyet lehet érteni. 

Újabb öreg harcost küld nyugdíjba Orbán - Vigh László helyett Szilasi Gábort indítja a Fidesz Zalaegerszegen

Vigh 3 cikluson keresztül volt a Zala 01-es választókerület parlamenti képviselője.

Jogtalanul végzett ügyvédi tevékenységet egy nő Győrben

Ruhaneműk értékesítésével csalást is elkövetett.

Légimentő-bázist hoznak létre Nyugat-Magyarországon

A Parlament Népjóléti Bizottsága egyhangúlag szavazta meg.

Az MNB megszüntette a Magyar Péter ellen indított eljárásokat

Újabb fideszes hazugság dőlt meg: a Tisza elnöke sem bennfentes kereskedelmet, sem piacbefolyásolást nem követett el. 

Matthias Zollner az Egis Körmend régi/új vezetőedzője

Kocsis Tamás és Érsek Marcell segítik Zollner munkáját.