Továbbra is csak vizsgálják a Szombathely és Ausztria között közlekedő buszjáratok lehetőségét

ugytudjuk.hu 2019-12-11 15:30:00
Fél éve már, hogy felmerült a javaslat, de egyelőre nincs előrelépés. Kár, hiszen jelenleg 11 órába telik átvonatozni a 40 kilométerre lévő városba.

Még nyáron számoltuk ki, hogy milyen bődületes időt, közel 11 órát venne igénybe, ha valaki közösségi közlekedéssel akarna eljutni Szombathelyről Felsőőrbe (Oberwart). Az ausztriai település csupán negyven kilométerre van a megyeszékhelytől, de a tömegközlekedés nem megoldott, jelenleg gyalog gyorsabban el lehet jutni a szomszédokhoz, sőt, még három órát meg is spórolunk a vasúthoz képest.

Nem volt mindig így, a rendszerváltás után Magyarország nyitott Burgenland felé. 1990-ben például a Vasi Volán napi járatokat indított Szombathely és Oberwart között, ám ez gyorsan megszűnt, maradt a kocsi. De sajnos nem csak a közlekedés miatt került egyre messzebb tőlünk az egykori vasvármegyei település. 2010-ig több projekten is együttműködött a város Magyarországgal, de amint az Orbán-kormány elkezdte bírálni az Európai Unió szervezeteit, majd annak egész struktúráját, az osztrákok érzékelhetően visszahúzódtak a közös programoktól. Erről itt írtunk részletesen:

Vasútépítés: mertek nagyot mondani

ugytudjuk.hu Felsőőr messzebb van, mint valaha. A rendszerváltás után a szombathelyi önkormányzat nagy várakozásokat fűzött az osztrák, benne a burgenlandi kapcsolatokhoz. Főleg a térség közlekedési fejlesztésében bíztak. Ennek keretében állt volna helyre a Szombathely-Oberwart-Pinkafeld vasútvonal is, amely Friedberg irányában haladt tovább. Az ezredfordulón már Szombathely-Graz-Oberwart infrastrukturális háromszöget emlegettek, még az A2-es autópálya magyar leágaztatása is szóba került.

Cikkünk megjelenése után Ungár Péter, LMP-s országgyűlési képviselő arról kérdezte az innovációért és technológiáért felelős minisztert, Dr. Palkovics Istvánt, hogy folynak-e tárgyalások a két ország között. Palkovics azt válaszolta, hogy igen, sőt, az Európai Unió társfinanszírozásával, az Interreg Central Europe területi együttműködési program Connect2CE projektje keretében már vizsgálták a menetrendi tömegközlekedés lehetőségét. A projekt keretében két új járatot indítanának, mindkettő Grazból indulna, majd az A2-es autópályán haladnának. Ezután Németújvárat (Güssing) érintve Körmendig, illetve Felsőőr érintésével Szombathelyig közlekednének.

Azóta azonban eltelt fél év, a menetrend szerinti járatok pedig valamiért nem indultak el, ezért Ungár újabb kérdéseket intézett Palkovics felé. A képviselő felemlegette, hogy szó volt arról is, hogy a Szentgotthárdon forduló osztrák és magyar vonatok közötti átszállási idő csökkenni fog, de egyelőre ebből sem látunk semmit.

Palkovics a válaszában nem adott túl sok információt, kiderült, hogy az Interreg Central Europe finanszírozású uniós projektben

továbbra is csak vizsgálják a menetrend szerinti autóbusz-járatok elindításának lehetőségét.

A két ország érintettjei azonban rendszeresen tárgyalnak, nemrég egy nyilvános tájékoztatón ismerhették meg a járatok szakmai tervezésének folyamatát. Eszerint a két járat kishatárforgalomban, vagyis a Németújvár-Körmend és a Felsőőr-Szombathely vonalakon indulnának el. A járatok menetrendje a már meglévő vonatokhoz és autóbuszokhoz igazodna, így átszállásra is lehetőség lesz. A Graztól Körmendig, illetve Szombathelyig közlekedő autóbuszjárattal kapcsolatos egyeztetések szintén folyamatban vannak.

A Szentgotthárdon forduló osztrák és magyar vonatok közötti átszállási idő csökkentéséről is folyamatban vannak az egyeztetések, ám egyelőre itt is csak a vizsgálati szakaszban tart a kezdeményezés.

Szólj hozzá!

Hogyan válassz órát? Stílus és funkcionalitás egyensúlya

Gondoltál már arra, milyen órát kellene választanod?

A szombathelyi 11-es Huszár úti parancsnoki épület további működését is magával ránthatja a “kis” Waldorf csődje

Az iskola több mint 8 millió forint bérleti díj adósságot halmozott fel. Az épületben leszerelték a gázórát, ha október közepéig nem fizetik ki a gáztartozást, az épület ellehetetlenül.

2 év múlva már kutatók érkezhetnek Kőszegre, az ENSZ Egyetem új intézményébe

A remények szerint addigra elkészül a volt MÁV gyermekotthon 16 milliárdos fejlesztése is. De ha nem, az sem fogja akadályozni a munkát.

Szúnyogot gyérít ma a Győr-Szol

Az esti órákban jön a melegköd. 

Elkapkodták a jegyeket az ETO, Rapid Wien elleni csütörtöki, Konferencia-liga visszavágójára

Teltházas lesz a vendégszektor Bécsben, a kupában pedig az Érd az ellenfél. 

Hogyan válasszunk tökéletes esküvői ékszert?

Az esküvőd napján az öltözeted fontos részletét képezik az ékszerek is, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy valóban felejthetetlen legyen a megjelenésed.

Csatornajavítási munkák miatt lesz forgalmirend változás Győrben a Nagysándor József utcában

Megértést és türelmet kér a Pannon Víz, várhatóan 5 hétig tart a munka.

A levegőhálózat jelentősége ipari környezetben

A modern ipari környezet elképzelhetetlen jól működő levegőhálózat nélkül.

30 éve nincs gazdája az M19-es autópálya győri felhajtójának

Tulajdonosa több is van, mégsem tartja karban senki.