Nyoma sem maradt Gencsapáti alsó állomásépületének - FOTÓK

Bazsó Bálint Farkas Bazsi 2022-01-22 16:00:00
Most kiderül, miért kellett lebontani.

Javában zajlik a Szombathely–Kőszeg-vasútvonal felújítása, aminek részeként nemcsak a pálya újul, illetve újult meg, de megkezdődött az utasforgalmi területek felújítása is.

Ennek részeként a vasútvonal állomásain és megállóhelyein 55 centis magasperont építettek, új peronbútorokat és esőbeállókat helyeztek és helyeznek ki, megújult a térvilágítás és a hangos, illete vizuális utastájékoztató rendszer. A projekt során megvalósul a megállóhelyek környezetrendezése, emellett fedett kerékpártárolók is létesülnek.

Nem részletezték viszont, hogy az egykor korszerűnek számító, ám a napjainkra nagyon sok helyen már kihasználatlan, üres, sőt, sok helyen omladozó állomásépületek közül melyiknek mi lesz a sorsa. 

Ezért is érhetett többeket meglepetésként, hogy Gencsapáti alsó megállóhely egykori állomásépületét egyszer csak eldózerolták.

Mivel több panaszt is kaptunk az állomásépület kapcsán, ezért megkerestük a GYSEV Zrt-t, hogy mi indokolta az épület lebontását.

Mint írják: Gencsapáti alsó megállóhelyen az egykori állomásépületet a „Szombathely–Kőszeg vasútvonal korszerűsítése" projekt részeként bontották el.

Hozzátették:

"A régi állomásépületet már évek óta nem használták, kizárólag a földszinti nyitott épületrész szolgált esőbeállóként, de nem megfelelő színvonalon. Részben a földszinten és a teljes emeleti szinten szolgálati lakás volt korábban, amely azonban alacsony komfortfokozata és rossz, felújítást igénylő állaga miatt évek óta lakatlanul állt. Ezért született az a döntés, hogy a műszakilag elavult épületet lebontják."

Fotók: Farkas Bazsi/Ugytudjuk.hu

 

Kérdésünkre, miszerint hogyan pótolják az épületet, azt a választ kaptuk, hogy

"A megállóhelyen új, úgynevezett 7-hátfalas esőbeálló létesül az oldalperonon. Ennek méretei 1,54 m x 10,22 méter, az esőbeálló beépített paddal, hulladékgyűjtővel és információs vitrinnel készül el. A peronhoz kapcsolódóan 40 kerékpár elhelyezésére alkalmas, 20 támaszos, fedett kerékpártároló létesül, önálló világítással, a megállóhelyen emellett korszerű vizuális utastájékoztató rendszert telepítenek. A 2021. évi vágányzár ideje alatt már megvalósult új magasperonok és a korszerű LED-es térvilágítások kialakítása."

Nem kell már sokat várni az új esőbeállókra. Mint kiderült, 2022. március végéig helyezik ki a megállóhelyekre és Kőszeg állomásra az új peronbútorok, az új esőbeállók, a korszerű vizuális utastájékoztató eszközöket. Erre az időpontra épülnek ki a fedett B+R kerékpártárolók is. A megállóhelyek környezete is megújul. A folytatódó munkák idejére ideiglenesen került vissza a régi peronbútorzat (pad és szemetes) és csupán erre az időszakra kell nélkülöznie az utasoknak a fedett esőbeállókat.

3 milliárdból újul meg a vonal

Tavalyi cikkünkben részletesen is foglalkoztunk a vonal felújításával.

Végre megkezdődik a Kőszeg-Szombathely vasútvonal rekonstrukciója - őszig pótlóbuszozásra kell készülni

Több mint 3 milliárd forintból újul meg a vonal: átépül a kőszegi vasútállomás, a vonalhoz tartozó hét megállóhely, valamint jelentős pályavasúti munkálatokat is elvégeznek a 17 kilométer hosszú vonalon. A munkát Mészáros Lőrinc veje, Homlok Zsolt érdekeltségébe tartozó Homlok Zrt. végezheti. Szeptember végéig pótlóbuszozásra kell készülni.

A több mint 3 milliárd forintos beruházás során átépült a kőszegi vasútállomás, a vonalhoz tartozó hét megállóhely, valamint jelentős pályavasúti munkálatokat is elvégeztek a 17 kilométer hosszú vonalon. A munkát Mészáros Lőrinc veje, Homlok Zsolt érdekeltségébe tartozó Homlok Zrt. nyerte el.

Tavaly július szeptember között teljes kizárásos vágányzár mellett folytak a munkák. A nyíltvonali szakaszon megtörténta vasúti pálya összehegesztése, a vasúti útátjárók felújítása, valamint átépítése, illetve kialakították a távközlési kapcsolatokat szolgáló optikai hálózatot is.

 

A projekt összköltsége 3 milliárd 246 millió 874 ezer 873 forint, amit teljes egészében az Európai Regionális Fejlesztési Alapból fedeznek.

A GYSEV tervezi a vonal villamosítását is, ehhez egyelőre a tervezőt keresi a vasúttársaság.

A tervek szerint a szükséges bontási és közműkiváltási munkák után a teljes, 17 kilométer hosszú vonalat villamosítják, a magyar szabvány szerint 25 kV, 50 Hz váltakozó áramú, egyfázisú rendszerben, 80 km/h engedélyezett sebességre. 

Emellett elvégzik az útátjáró-, és biztosítóberendezéseken - a villamosítás miatti - szükséges átalakításokat, és módosítják a betáplálási rendszereket, Kőszegen pedig oszloptranszformátort telepítenek.

Szólj hozzá!

Ők a Győr 01 választókerület tiszás jelölt-jelöltjei

Bóka Zsolt, Diószegi Judit és Markó Tímea szállnak ringbe. Fideszes kihívó még mindig nincs. 

Fedezd fel a rejtett fehérjeforrásokat

A táplálkozásban a fehérjék fontos szerepet játszanak.

Ők indulnak a Tisza végső jelöltségéért Csornán

Bóna Szabolcs, Kovács-Rosta Krisztina, Puskás György.

Közülük kerül majd ki a Tisza Párt jelöltje Mosonmagyaróváron

Kapolka Judit, Molnár Ferenc és Porpáczi Krisztina indulnak a régióban.

Pintér Bence: Sok sikert kívánok Diószegi Juditnak!

Megszólalt a győri polgármester a tiszás jelölt-jelöltek kapcsán.

Győrben is közeleg a pályaválasztás 

Nyitott kapukkal és interaktív programokkal várják a diákokat a középiskolák.

Befutottak a Vas 03-as választókerület tiszás jelölt-jelöltjei is

Adelwöhrer Beáta, Horváth Nándor Zsolt, és Szabó László indulnak a versenybe.

Megnevezte a Tisza a szombathelyi jelölt-jelölteket

Zsálek Judit, Rápli Róbert, Csiszár Zsófia Judit verseng egymással.

Hogyan válaszd ki a tökéletes sportcipőt teremfocihoz?

A sportcipő választás jelentőségteljesebb egy focirajongó számára, mint azt elsőre hinnéd.

Egy nehéz nap reggelén 11 pontos vállalkozói könnyítő csomagot jelentett be Orbán Viktor

Többek között fél évvel eltolják az üzemanyagok jövedéki adóemelését is.

Tervezett áramszünet lesz Győr több utcájában

Karbantartás miatt, november 25-én. 

Változások az építőipar, autószerviz és gyártás területén

Az építőipar, az autószerviz és a gyártás területén elképesztő ütemű fejlődés zajlik, ami alapvetően alakítja át a munka jellegét és követelményeit.