Nyoma sem maradt Gencsapáti alsó állomásépületének - FOTÓK

Bazsó Bálint Farkas Bazsi 2022-01-22 16:00:00
Most kiderül, miért kellett lebontani.

Javában zajlik a Szombathely–Kőszeg-vasútvonal felújítása, aminek részeként nemcsak a pálya újul, illetve újult meg, de megkezdődött az utasforgalmi területek felújítása is.

Ennek részeként a vasútvonal állomásain és megállóhelyein 55 centis magasperont építettek, új peronbútorokat és esőbeállókat helyeztek és helyeznek ki, megújult a térvilágítás és a hangos, illete vizuális utastájékoztató rendszer. A projekt során megvalósul a megállóhelyek környezetrendezése, emellett fedett kerékpártárolók is létesülnek.

Nem részletezték viszont, hogy az egykor korszerűnek számító, ám a napjainkra nagyon sok helyen már kihasználatlan, üres, sőt, sok helyen omladozó állomásépületek közül melyiknek mi lesz a sorsa. 

Ezért is érhetett többeket meglepetésként, hogy Gencsapáti alsó megállóhely egykori állomásépületét egyszer csak eldózerolták.

Mivel több panaszt is kaptunk az állomásépület kapcsán, ezért megkerestük a GYSEV Zrt-t, hogy mi indokolta az épület lebontását.

Mint írják: Gencsapáti alsó megállóhelyen az egykori állomásépületet a „Szombathely–Kőszeg vasútvonal korszerűsítése" projekt részeként bontották el.

Hozzátették:

"A régi állomásépületet már évek óta nem használták, kizárólag a földszinti nyitott épületrész szolgált esőbeállóként, de nem megfelelő színvonalon. Részben a földszinten és a teljes emeleti szinten szolgálati lakás volt korábban, amely azonban alacsony komfortfokozata és rossz, felújítást igénylő állaga miatt évek óta lakatlanul állt. Ezért született az a döntés, hogy a műszakilag elavult épületet lebontják."

Fotók: Farkas Bazsi/Ugytudjuk.hu

 

Kérdésünkre, miszerint hogyan pótolják az épületet, azt a választ kaptuk, hogy

"A megállóhelyen új, úgynevezett 7-hátfalas esőbeálló létesül az oldalperonon. Ennek méretei 1,54 m x 10,22 méter, az esőbeálló beépített paddal, hulladékgyűjtővel és információs vitrinnel készül el. A peronhoz kapcsolódóan 40 kerékpár elhelyezésére alkalmas, 20 támaszos, fedett kerékpártároló létesül, önálló világítással, a megállóhelyen emellett korszerű vizuális utastájékoztató rendszert telepítenek. A 2021. évi vágányzár ideje alatt már megvalósult új magasperonok és a korszerű LED-es térvilágítások kialakítása."

Nem kell már sokat várni az új esőbeállókra. Mint kiderült, 2022. március végéig helyezik ki a megállóhelyekre és Kőszeg állomásra az új peronbútorok, az új esőbeállók, a korszerű vizuális utastájékoztató eszközöket. Erre az időpontra épülnek ki a fedett B+R kerékpártárolók is. A megállóhelyek környezete is megújul. A folytatódó munkák idejére ideiglenesen került vissza a régi peronbútorzat (pad és szemetes) és csupán erre az időszakra kell nélkülöznie az utasoknak a fedett esőbeállókat.

3 milliárdból újul meg a vonal

Tavalyi cikkünkben részletesen is foglalkoztunk a vonal felújításával.

Végre megkezdődik a Kőszeg-Szombathely vasútvonal rekonstrukciója - őszig pótlóbuszozásra kell készülni

Több mint 3 milliárd forintból újul meg a vonal: átépül a kőszegi vasútállomás, a vonalhoz tartozó hét megállóhely, valamint jelentős pályavasúti munkálatokat is elvégeznek a 17 kilométer hosszú vonalon. A munkát Mészáros Lőrinc veje, Homlok Zsolt érdekeltségébe tartozó Homlok Zrt. végezheti. Szeptember végéig pótlóbuszozásra kell készülni.

A több mint 3 milliárd forintos beruházás során átépült a kőszegi vasútállomás, a vonalhoz tartozó hét megállóhely, valamint jelentős pályavasúti munkálatokat is elvégeztek a 17 kilométer hosszú vonalon. A munkát Mészáros Lőrinc veje, Homlok Zsolt érdekeltségébe tartozó Homlok Zrt. nyerte el.

Tavaly július szeptember között teljes kizárásos vágányzár mellett folytak a munkák. A nyíltvonali szakaszon megtörténta vasúti pálya összehegesztése, a vasúti útátjárók felújítása, valamint átépítése, illetve kialakították a távközlési kapcsolatokat szolgáló optikai hálózatot is.

 

A projekt összköltsége 3 milliárd 246 millió 874 ezer 873 forint, amit teljes egészében az Európai Regionális Fejlesztési Alapból fedeznek.

A GYSEV tervezi a vonal villamosítását is, ehhez egyelőre a tervezőt keresi a vasúttársaság.

A tervek szerint a szükséges bontási és közműkiváltási munkák után a teljes, 17 kilométer hosszú vonalat villamosítják, a magyar szabvány szerint 25 kV, 50 Hz váltakozó áramú, egyfázisú rendszerben, 80 km/h engedélyezett sebességre. 

Emellett elvégzik az útátjáró-, és biztosítóberendezéseken - a villamosítás miatti - szükséges átalakításokat, és módosítják a betáplálási rendszereket, Kőszegen pedig oszloptranszformátort telepítenek.

Szólj hozzá!

Újabb letartóztatás a Szőlő utcai javítóintézetben történt bántalmazások ügyében

Egy további személy egy hónapig tartó letartóztatását rendelte el a Budai Központi Kerületi Bíróság Szőlő utcai ügyben.

Megdöbbentő, eltitkolt jelentésről beszélt Magyar Péter, amit még ma nyilvánosságra fog hozni

Az állami gondozásban élő gyermekeket érő visszaélésekről készült, eddig nyilvánosság elől elzárt dokumentumról számolt be a TISZA Párt elnöke.

A Nemzetgazdasági Minisztérium szerint míg Brüsszel a multikat védi, addig a kormány az árrés-stopot

Az Európai Bizottság bírálata ellenére a kabinet meghosszabbította és kiterjesztette az intézkedést.

Rekordmennyiségben ajánlunk programot a hétvégére

Advent harmadik hetében is van mit csinálni Győrben. 

Győri ovisok kreativitását díjazták a „Passzold vissza, tesó!” kihíváson

A környezettudatosság és közösségi szemlélet kapott főszerepet.

Iskolák kapták idén a Baross Gábor-díjat Győrben 

A polgármester szerint Győr jövője az iskolákban, a megfizethető lakhatásban és a helyben maradó forrásokban van. 

A legjobb hatóanyagok a fiatalos bőrért

Az idő múlásával a bőr állapota természetesen változik, de sokan keresnek hatékony módszereket az öregedés jeleinek lassítására.

Újabb letartóztatások történtek a Szőlő utcai bántalmazási ügyben

A bíróság három gyanúsított előzetesét rendelte el - a hatóságok szerint a bizonyítást veszélyeztetné, ha szabadon maradnának.

Bebes István főkonzulként már Németországban képviseli a magyarokat

Ősszel vette át a hivatalt, és a magyar-német műanyagipari szektorral kapcsolatos meglátásait is megosztotta Körmend korábbi polgármestere.

Magyar Péter: „nem leszünk cinkosok, nem fogjuk magukra hagyni ezeket a gyerekeket”

A TISZA Párt elnöke szerint rendszerszintű kudarc áll a bántalmazási botrányok mögött, és nem csak a javítóintézetekben van jelen a probléma.

Elindult Győrben az idei ebösszeírás

Oltásnak, chipnek lennie kell, és be kell jelenteni minden, a kutyát érintő változást.

Győr környéki programok a hétvégére

Advent harmadik hétvégéjén sem kell otthon kuksolni.

Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség bevételi határa

2026-tól évről-évre nő a keret, egyszerűbbé válhat a kisvállalkozások adózása.

Hogyan váljék gördülékeny folyamattá a vállalkozásod vezetése?

Manapság a sikeres vállalkozások számára a hatékonyság és az ügyfélkapcsolatok minősége kulcsfontosságú. A modern technológiai megoldások révén a cégek könnyebben kezelhetik napi feladataikat, és több időt fordíthatnak a stratégiai tervezésre.

Kiterjesztette a kormány a 3 százalékos lakáshitelt: zártkerti ingatlanok tízezrei válhatnak elérhetővé, amennyiben lakóház besorolásúak

A „belterületi” szó törlésével jelentős változás lépett életbe az Otthon Start szabályaiban.

Elkészült a talajvíz-monitoring rendszer első üteme Győrben

Bácsán, Kertvárosban és Győrszentivánon már működnek az új kutak, amelyek a város talajvíz helyzetét figyelik.