Véget ért a három hónapos vágányzár, így ismét közlekednek a vonatok a Kőszeg-Szombathely vasútvonalon - közölte lapunkkal a GYSEV.
Ahogyan arról többször is beszámoltunk, a nyári felújítás alatt vonalat jelentős mértékben felújították. A munkák hatékony elvégzése miatt pedig július 2-tól teljes kizárásos vágányzár lépett életbe.
Mint írják, a felújítás jelentős része elkészült, így szeptember 30-a csütörtöktől megindult a vonatforgalom a két Vas megyei település között, ugyanakkor a teljes rekonstrukció munkálatai a következő hónapokban is folytatódnak.
A három hónapig tartó vágányzár ideje alatt több munkafolyamatot is sikeresen elvégzett a kivitelező. Megvalósult a vasúti pálya felújítása a teljes, 18 kilométeres szakaszon, emellett átépítették Kőszeg állomás vágányhálózatát. Hét megállóhelyen és Kőszeg állomáson elkészült az új magasperon, valamint a korszerű és energiatakarékos LED-es térvilágítás.
Végre megkezdődik a Kőszeg-Szombathely vasútvonal rekonstrukciója - őszig pótlóbuszozásra kell készülni
Több mint 3 milliárd forintból újul meg a vonal: átépül a kőszegi vasútállomás, a vonalhoz tartozó hét megállóhely, valamint jelentős pályavasúti munkálatokat is elvégeznek a 17 kilométer hosszú vonalon. A munkát Mészáros Lőrinc veje, Homlok Zsolt érdekeltségébe tartozó Homlok Zrt. végezheti. Szeptember végéig pótlóbuszozásra kell készülni.
A vonal teljes felújítása a következő időszakban is folytatódik: 2022 első negyedév végéig kihelyezik a megállóhelyekre és Kőszeg állomásra az új peronbútorokat, esőbeállókat és a korszerű vizuális utastájékoztató kijelzőket, ezeken kívül megvalósul Kőszeg állomáson a közös autóbuszos – vasúti átszállási lehetőség.
Szintén a következő munkafázisban épülnek meg a fedett, B+R kerékpártárolók, emellett a megállóhelyek és Kőszeg állomás környezete is megújul.
A folytatódó munkák idejére - ideiglenesen - a régi peronbútorzatot (padokat és szemeteseket) helyezik vissza Kőszeg állomáson és a többi hét megállóhelyen.
A GYSEV Zrt. kéri az utasokat, hogy a balesetveszélyes helyzetek elkerülése érdekében a peronokat csak kijelölt útvonalon közelítsék meg.
A több mint 3 milliárdos felújítást Mészáros Lőrinc veje, Homlok Zsolt érdekeltségébe tartozó Homlok Zrt. végezheti el.