A győri Fidesz propagandalapjában ismerték el, hogy terveztek akkugyárat Győrszentivánra

Pintér Bence 2023-03-24 13:55:00
Azt is sérelmezte a GyőrPlusz névtelen szerzője, hogy a szentivániak jobban szeretnének a gyári utakat megvilágító lámpasor helyett fasort látni.

Ez egy véleménycikk, ami nem feltétlenül tükrözi a szerkesztőség álláspontját. Iratkozz fel te is a Győr filter nélkül hírlevélre!

Talán semmi sem árulja el jobban, hogy mennyire semmibe veszi egy 12 ezer fős városrész véleményét a városvezetés, minthogy a Győrszentiván mellet tervezett Ipari Park-bővítés elleni tüntetésről első sorban azért számolt be a győri Fidesz közpénzből működő propagandalapja, a GyőrPlusz, hogy egy újságírót rágalmazzon. Az eheti szám címlapján ugyanis én vagyok, a „GyőrPlusz” fantázianevű által írt bizonytalan műfajú cikk címe „Színt vallott Pintér Bence LMP-s aktivista”.

A listaáron 700 ezer forint plusz áfás, nekünk ezek szerint ingyenes címlapi reklámot természetesen köszönjük,

a tüntetésre álruhában érkező fotós képe is remekül sikerült, bizonyára szomorú volt, hogy – nem véletlenül – nem álltam be a beszédem közben az LMP feliratú pulpitus mögé, tehát nehéz volt olyan fotót lőnie, ahol látszik mellettem egy LMP-logó.

Ez a kevésbé érdekes része a cikknek, hiszen Dézsi Csaba András (Fidesz-KDNP) polgármester monomániája lapunkkal kapcsolatban viszonylag ismert a városban. Nyilván fontosnak tartom kiemelni, hogy nem vagyok LMP-aktivista, a tüntetés műsorvezetését vállaltam, és a tüntetés elején elmondtam, hogy győri polgárként, apaként miért tartom fontosnak az ügyet. (A cikkben tévesen szerepel, hogy kifejtettem volna a saját véleményemet a lakbéremelésről és a fizetős parkolásról. A tévesen idézett szöveget itt lehet olvasni.)

Sokkal érdekesebb, hogy mit árul el a cikk maga arról, ahogy a városvezetés gondolkodik a szentiváni civil mozgalomról, és általában a győri polgárokról.

A cikk ugyanis a rágalmazásgyanús passzus után azzal folytatódik, hogy megfejti: a szentiváni civilek is pártpropagandisták. Ez sem újdonság, hiszen Dézsi polgármester szerint a tavaly szeptemberi tüntetés – amit a Szívügyünk Szentiván maga szervezett – is „DK és MSZP-pártgyűlés” volt. Érdemes lenne most már eldönteni egyébként, hogy melyik párt propagandistái a szentivániak. Az világos, hogy attól tart a polgármester, hogy közülük valaki elindul Szentivánon és rommá veri a fideszes jelöltet, ez egyébként a minimum lenne ezután a civilektől, szóval leginkább önbeteljesítő jóslattal van dolgunk.

Eközben a Szívügyünk Szentiván civiljei elég világosan leírták, hogy miért csatlakoznak a tüntetéshez: „8 hónap megfeszített munka tapasztalatait és eredményeit figyelembe véve úgy döntöttünk, hogy minden olyan kezdeményezésen részt veszünk, ami által lehetőséget kapunk arra, hogy üzenetünket minél szélesebb körhöz eljuttassuk.”

Kiderült: volt terv akkumulátorgyárra

Hogy volt-e valaha tervben akkumulátorgyár építése vagy sem, azt csütörtökön kiveséztük. Volt. És ezt már ez a cikk is elismeri, mikor a következőt írja:

„Kétségtelenül szóba került, hogy a Volkswagen négy telephelyet vizsgál, de döntés nincs, és tudomásunk szerint soha nem Győrszentiván volt a legesélyesebb.” (Kiemelés tőlünk – a szerk.)

Hogy jön ez vajon össze azzal a 8 hónapja tartó polgármesteri tagadással, miszerint nincs, és soha nem is volt olyan elképzelés, hogy Győrszentiván mellett akkumulátorgyár épüljön? Azzal, hogy a polgármester többször azt állította: neki halvány lila segédlökete sincs róla, hogy mit akarnak az új Ipari Parkba telepíteni? Ez a mondat ismét megerősíti: a Volkswagen tavaly vizsgálta a telephelyet, miközben a Magyarországot akkumulátornagyhatalommá változtatni kívánó Fidesz-kormány kijelölt ipartelepítésre 400 hektár, a jövőben gipz-besorolásúvá váló területet, ahol lehet akkumulátorgyárat építeni. Véletlen egybeesés lenne? Az Iparkamara elnöke tudott erről, de a polgármester csak biankó rámondta az áment?

Elámul aztán a cikk azon, hogy ügyben a szentiváni civileket a kezdetektől fogva provokátorozó, külföldi ügynöknek nevező, az ügyről érdemben nem kommunikáló, a civilek választott nevét levédetni megkísérlő polgármester neve negatív felhanggal került elő a tüntetésen, valamint azon képviselők is, akik megszavazták annak a partnerségi egyeztetésnek a lezárást, ahol közel ezer észrevételre nem válaszolt érdemben az önkormányzat. Sőt mi több, még Orbán Viktorra is mert valaki csúnyát mondani a tüntetésen!

Aztán azt is sérelmezte a cikk, hogy egy környezetvédelmi aggályokat felvető ügyben környzetevédelmi szakember szólalt fel a színpadon, és nem nehézvegyiparhoz értő szakember, implikálva azt, hogy az akkugyár-ügyben csak nehézvegyipari szakemberek szólalhatnak fel. De az igazán kemény rész ez után kezdődik a cikkben, ezt kénytelen vagyok teljes terjedelmében idézni:

„Többször kibújt a szög a zsákból. Az akkugyártól hamar eljutottak a városrész sérelméig. Ők sokkal jobban szeretnének a gyári utakat megvilágító lámpasor helyett fasort látni. A vasút bővítése meg egyenesen felháborító. Meg zaj van. Meg ipar.”

Halltalan, polgártársaim, hallatlan! Vannak olyan elvetemült emberek, akik békés kertvárosukban sokkal jobban szeretnének a gyári utakat megvilágító lámpasor helyett fasort látni. Ifj. Knézy Jenőt, a GyőrPlusz nem Győrben élő vezérigazgatóját idézném most meg ezen elképesztő felforgató tevékenység láttán: „Régen mondjuk a kocsmában engedted meg ezt... De ha visszamegyünk mondjuk a Kádár-rendszerig, ott se nagyon, mert megérkezett a rendőr és biztos, hogy fülön fogott, és elvitt téged.”

Egészen elképesztő, hogy ez a fenti gondolatsor megjelenhetett bármilyen újságban.

Az érvelés úgy folytatódik tovább, hogy Győr hol tartana, ha nem vált volna iparvárossá, mivel Kun Zoltán a tüntetésen ismét elmondta, hogy Győr korábban volt mezőgazdasági és kereskedőváros is. A kérdés ugyanis most nem az, hogy mivé vált Győr 2023-ra, hanem hogy mivé válik 2050-re. És a szentivániakban felmerülő kérdés az, hogy biztos-e, hogy a városnak a legjobb jövő 400 hektáron gipz-besorolású, avagy veszélyes, bűzös stb. ipari tevékenység végzése rengeteg vendégmunkással. Kun éppen arra mutat rá, hogy Győr fejlődése nem egy darab gazdasági szektor teljes kiszolgálásával történt meg, és akár egészen más vonalon is elindulhatna most is a város.

A cikket és annak eredeti, kissé más tartalmú online verzióját nyilván nem a GyőrPlusz Média valamelyik munkatársa írta, hanem a városháza diktálta, egyes stíluselemeiből az is jól kivehető, hogy ki lehet a szerző, de nem bocsátkozunk találgatásokba. Azzal ugyanis, hogy „GyőrPlusz” név alatt jelenik meg, az önkormányzati médiacsoport összes munkatársa a nevét adja hozzá.

Iratkozz fel te is a Győr filter nélkül hírlevélre, ahol ez az írás először megjelent! Kövesd a Befejezetlen Győrt a TikTokon! Csatlakozz Győr egyetlen szabad fórumához, a 32 ezer tagot számláló Győr összefog csoporthoz!

Szólj hozzá!

Elkötelezte magát a felügyelő bizottság felállításában az SZKKA

Legkorábban május végén, június elején kezdheti meg működését a FEB. 55 millió forint sorsa lóg a levegőben.

Kiss & Go táblákat tesznek ki több győri óvoda és bölcsőde közelébe

Reggel és délután pár percig parkolójegy váltása nélkül lehet várakozni.

1,4 millióval kopasztották meg, pedig elsőre nem hitte el a csalók meséjét

Az elkövető első telefonhívását megszakította, másodjára azonban a tettesek mégis meg tudták győzni arról, hogy bankszámláját támadás érte.

Kihelyezett hulladékudvar lesz Gyirmóton szombaton

A MOHU Zrt. kérésére a beszállítani kívánt hulladékot a kihelyezett gyűjtőhelyen hulladék fajtánkként mérlegelni szükséges.

Szétverte a börtöncellát egy férfi a szombathelyi börtönben

Cselekményével közel 200 ezer forint kárt okozott.

Napos, gomolyfelhős idő várható pénteken

A legmagasabb nappali hőmérséklet 15 és 20 fok között valószínű.

Bebes István, körmendi polgármester feljelentést tesz, mert közadatokat jelentetett meg az Ugytudjuk.hu

A város első embere szerint üzleti titok egy közpénzből felújított, nemzeti vagyonnak minősülő épület üzemeltetésére tett pályázati ajánlat.

MÁV: Szombattól folytatódik a tavaszi utómunkálat a győri fővonalon

A Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon a karbantartás második fázisa érinti az S10-es, S12-es és G10-es járatokat, a szombathelyi Savaria IC-ket és a soproni InterCityket.

„Rohadjon meg minden kék!” – 80 nap elzárás jár a szombathelyi rendőr fenyegetéséért

Bíróságról börtönbe szállítás közben fenyegetőzött a rab.

A szentiváni civil jelölt Pintér Bence polgármesterjelöltségét támogatja

Pintér Bence egyesülete pedig úgy támogatja dr. Balog-Farkas Renátát, hogy nem indulnak el a szentiváni körzetben.

Kapott-e fizetést Jagodits Zsuzsa?

A szombathelyi Fidesz képviselőjelöltje annak a Haladásnak a kommunikációs vezetője, ahol hónapok óta nem volt fizetés. A városi közgyűlésben megint téma volt a foci.

Ököllel mellkason ütötte volt párját a szombathelyi férfi

A nő nyolc napon túl gyógyuló súlyos sérülést szenvedett.

Szakadozik a felhőzet csütörtökön, de lehet zápor

A legmagasabb nappali hőmérséklet 10 és 17 fok között valószínű.

Mire számíthat a cserbenhagyó ittas vezető?

Magyarországon a KRESZ egyértelműen tiltja a járművezetők számára az alkohol fogyasztását, illetve a járművezetést ilyen esetekben.

Elküldték Kuznyecovot az ETO-ból

Két hónapig volt vezetődedző.

Péntektől teljesen lezárják a szombathelyi Rumi utat

A Szőlős utca és a "mozaikos" kereszteződés között fognak aszfaltozni.