Mint arról többször beszámoltunk, idén ősszel kritikussá vált a győri tömegközlekedés helyzete: mint korábban kiderült, Győrben csak szeptember 1. és szeptember 24. között 680 buszjárat maradt ki: a Citybusz volt a legsúlyosabban érintett, de komoly problémák voltak a 9-19-29, a 2-2B, a 14-14B, a 22-es és a 11-11Y járatokon is, amelyek aztán októberre sem enyhültek.
„A Volánbusz Zrt. kiemelt figyelmet fordít Győr helyi autóbusz-közlekedésének magas színvonalú biztosítására, ezért a közlekedési központok október 1-jei integrációját követően a vezetőség azonnal állapotfelmérést végzett, és számos intézkedést tett” – kezdődik a cég válasza.
„Ezek mindegyike alacsony padlómagasságú, kéttengelyes, városi közlekedésre kialakított autóbusz. A kisgyermekesek, valamint a segítséggel élők utazását a második utasajtónál kihajtható rámpa, illetve a babakocsik és kerekesszék elhelyezésére alkalmas terület segíti. Az autóbuszok műszaki értelemben is a legkorszerűbb technológiát képviselik.” – írják.
A cég közlése szerint az autóbuszok műszaki értelemben is a legkorszerűbb technológiát képviselik. A járművekbe Euro-VI környezetvédelmi besorolású motort, automatikus sebességváltót, és a lassítás közben keletkező mozgási energiát elektromos árammá átalakító, úgynevezett rekuperációs egységet építettek.
Igyekeznek felvenni sofőröket, de nagy a hiány
A cég növelte toborzási aktivitását, és emelt létszámmal indít autóbusz-vezető képzést a térségben.
Az új buszvezetők munkába állásáig átszervezéssel is támogatják a helyi működést, aminek eredményeként már most is 5-10 más megyékből érkező sofőr segíti a zökkenőmentes feladatellátást.
Novemberre stabilizálódott a buszközlekedés a városban a Volánbusz szerint
A megtett intézkedések október utolsó hetében már látható eredményekkel jártak, november első három hetének adatai szerint pedig stabilizálódott a város autóbuszos közlekedése. Győrben havonta nagyságrendileg 33 700 helyi és 23 300 Győr ellátási területéhez tartozó helyközi járat közlekedik.
Októberben sofőrhiány miatt 1396, buszhiány miatt 48, váratlan – a társaság érdekkörén kívül felmerült okból pedig – 15 járat maradt ki a helyi közlekedésben, míg a helyközi járatok közül ugyanezen okokból 184 járat nem indult el. Ez a helyi közlekedésben 4,5%, a helyköziben pedig 0,8% körüli arányt jelent.
A strukturális átalakítások és a megtett azonnali intézkedések eredményeként viszont november első három hetében a helyi közlekedésben nagyságrendileg 25 200 járatból mindössze 57, a Győrből induló 11.522 helyközi járat közül pedig 30 esetben fordult elő járatkimaradás, ami 0,22% és 0,26%-os arányt jelent. A novemberi járatkimaradások többsége autóbuszhiány miatt történt, a problémát a fentebb részletezett autóbusz-átcsoportosítás tovább enyhíti.