Hetek óta akadozik Győrben a buszközlekedés, az ÉNYKK hallgat

Pintér Bence 2019-09-27 17:20:00
Az iskolaév megkezdése óta tapasztalják a győriek, hogy valami nagyon nincs rendben a buszközlekedéssel: csúcsidőben és azon kívül is tömegesen maradnak ki buszok szerte a városban, magyarázat pedig nem nagyon van. A városi tömegközlekedést szervező ÉNYKK mélyen hallgat.

Hiába írtunk a minap okosbuszmegállókról, egyelőre nem amiatt fő a győriek feje, hogy van-e wi-fi a buszmegállóban, hanem inkább azért, mert nem nagyon megbízhatóan járnak a buszok.

Ugyanis csúcsidőben és csúcsidőn kívül, szerte egész Győrben folyamatosan maradtak ki buszok az elmúlt hetekben, különösen a mostani héten.

A közösségi médiában jelzettek, illetve  a szerkesztőségünkbe eljutó panaszok nyomán a probléma tényleg széleskörűnek tűnik: a győrszentiváni vonalaktól kezdve a 2-es, a 11-es, 14-es, 19-es, 22-es buszokon át az ingyenes Citybuszig egy sor forgalmas vonalon maradtak ki rendszeresen a buszok,

a kimaradások miatt pedig volt, aki az iskolából, volt, aki a munkahelyéről késett el, de nyilván önmagában is bosszantó fölöslegesen várni a buszra, ami nem jön.

Egész héten próbáltuk kideríteni, hogy mi lehet az oka a kimaradásoknak, de a győri buszokat üzemeltető régiós volántársaság, az ÉNYKK írásban szerdán megküldött kérdéseinkre nem válaszolt. Telefonon kétszer is azt közölték, hogy az ezért felelős személy nincs az irodában, kérdésünkre pedig, hogy mikor lesz elérhető, azt a választ kaptuk, hogy „a következő napokban, hetekben” fontos konzultációkon vesz részt.

Mi lehet mégis az ok?

Az ÉNYKK válaszának hiányában csak találgatni lehet az okokról. A közösségi médiában többször is elhangzott, és nekünk is több, a területre rálátó forrás megerősítette, hogy

az ÉNYKK súlyos sofőrhiányban szenved a városban, ez lehet az egyik ok.

A másik ok a járműpark állapota lehet: mint arról korábban is írtunk, az ellenzék is felrótta a városvezetésnek, hogy hat-nyolc éve nem került új busz a városba, a buszok átlagéletkora pedig 24 év – ennek megfelelően gyakoriak a meghibásodások is, a menet közben kieső busz pedig nyilván nem tud megérkezni a következő megállóba.

Magyarázat tehát sokféle lehet – és amint hallunk valamit a szolgáltató felől, az ő álláspontjukat is közöljük –, ez azonban nem vigasztalja azokat a győrieket, akik megvették a bérletet, és így sem tudnak bejutni az iskolába vagy a munkahelyükre.

Önkormányzat: várjuk a havi jelentést

Az ügyről megkérdeztük az önkormányzatot is: az érdekelt minket, hogy értesültek-e a problémáról, terveznek-e lépéseket tenni az ügyben. A következő rövid választ kaptuk:

„Az ÉNYKK havi jelentésben tájékoztatja Győr Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalának jegyzőjét a városi közösségi közlekedést érintő információkról. Amennyiben a szerződésben foglalt kötelezettségnek a szolgáltató nem tesz eleget, az Önkormányzat a szerződés szerinti jogait gyakorolja.”

Ez a gyakorlatban valószínűleg azt jelenti, hogy a társaságnak kötbért kell fizetnie a város részére, amennyiben nem tesz eleget a szerződésben foglalt kötelezettségeknek.

Szólj hozzá!

Hazudott a debreceni önkormányzat az akkumulátorgyár vízigényéről?

Szerintük csak 25 ezer köbméter víz kell majd, egy általuk megrendelt tanulmány szerint viszont akár 60 ezer is.

Tablettáit reklámozta a rádióban a győri polgármester

Érdekesen használta fel a város ügyeinek megvitatására szánt időt Dézsi Csaba András.

Audi-bértárgyalás: Egyelőre nincs megegyezés

Túl magasak a dolgozói elvárások a cég szerint, és szerintük több ponton nincsenek összhangban a közösen kialakított stratégiai célokkal.

Autó nélkül maradt Illés Károly

És a havi jövedelme is 100 ezer forinttal csappant meg.

Hajtó Péter 87 felújítandó útszakasz listáját küldte meg a polgármesternek

Dézsi Csaba András ismét beszólt a gyárvárosi fideszes képviselőnek, nem maradt el a válasz.

A kor előrehaladtával változik az idő érzékelése

A felnőttek és a gyermekek különböző módon ítélik meg az idő hosszát - derült ki az ELTE kutatásából.

Ahogy Banglades sem ruhagyártó nagyhatalom, Magyarország sem lesz akkumulátorgyártó nagyhatalom

Máris reagált az LMP a kormány akkumulátorgyár építési könnyítésére.

A félidején túl van a zalaegerszegi 15 milliárd forintos városépítő program

A városban minden településrészén megvalósulnak út-, járda- vagy parkolóépítések, illetve felújítások, összesen 91 helyszínen.

A kormány tovább lazítaná az akkumulátorgyárak településére vonatkozó szabályozást

Az új szabályozást a már folyamatban lévő ügyekre is alkalmazni kell.

Elszállítják a régóta a körmendi vasútállomáson halmozódó vasúti hulladékot

Ami pedig használható még, azt a helyszínen értékesítik.

Napsütésre számíthatunk

De záporokra is számíthatunk ma.

Új parkok, nyilvános wc, madártani ösvény és még sok minden mást is megálmodott a szombathelyi belvárosba a körzet képviselője

Aligha lesz pénz a több milliárd forintos csomagra, de Takátsné szokás szerint benyújtotta javaslatát a városi költségvetéshez.

LMP: továbbra is nem az akkumulátorgyárakra

A zöldek szerint az is felháborító, hogy Nyíregyházán a közmeghallgatásra nem engedték be az embereket.

Leállítja a termelést nyíregyházi hűtőszekrénygyárában a svéd Electrolux

A cég az illetékes minisztériummal és az önkormányzattal vizsgálja a telephely további hasznosításának lehetőségeit.