Az erőgépeket gyártó JCB lelassította a termelését az Egyesült Királyságban, miután a koronavírus miatt megcsappantak a Kínából érkező alkatrészek. A cég 4000 embert foglalkoztat a szigetországban, nekik most rövidebbek lettek a munkanapjaik, 39 óráról 34 órára csökkentették a vezetők a munkahetet. Habár a dolgozók jól jártak, hiszen továbbra is a teljes fizetésüket kapják, a JCB lépése aggodalomra ad okot.
Mark Turner, a cég ügyvezető igazgatója a Guardiannek azt mondta, a JCB kínai beszállítóinak több mint 25 százaléka bezárta a gyárait. Azok, amelyek újból kinyitottak, azonban csökkentett kapacitás mellett dolgoznak, így nem tudják teljesíteni a megrendeléseket.
Nem a JCB az egyetlen, amelynek meg kell küzdenie a koronavírus okozta fennakadások költségeivel. Kína legnagyobb cégének, az Alibabának a főnöke nemrég úgy nyilatkozott, hogy a vírus kitörése amolyan fekete hattyú esemény, ami alatt azt értette, hogy senki sem számíthatott arra, hogy a koronavírus ekkora fennakadásokat fog okozni. Daniel Zhang azt is elmondta, hogy az Alibaba közvetlenül is érzi a vírus hatásait, hiszen több eladójuk nem tud munkába állni, ezért egyre kevesebb áru jelenik meg a platformon.
A légitársaságok is megérzik a kieséseket, eddig 24 társaság törölte a Kínába tartó vagy a Kínából induló járatait, a British Airways például márciusig függesztette fel ezeket a járatokat, az American Airlines viszont egészen áprilisig.
A legmeglepőbb azonban az, hogy a Kínába exportáló szeszgyáraknak is kiesésekkel kell számolniuk. A francia Pernod Ricard például azt mondja, hogy a karantén miatt visszaesett a kereslet, ezért az év első felében biztosan csigalassúsággal fog nőni a profitjuk. Az eladások csökkenésének hátterében az áll, hogy több nagyobb Kínai városban bezárták a kocsmákat és az éjjeli szórakozóhelyeket, így nincs hol inniuk az embereknek.
De még a Ralph Lauren is megérzi a vírus hatásait, az amerikai ruhamárka 55 és 70 millió dolláros kieséssel számol. A ruhamárka Kínai boltjainak ugyanis kétharmadát kellett bezárni a vírus miatt, ami az egész ellátási láncot megbolygatta.
A legnagyobb gyomrost azonban az olajpiac kapta, a Nemzetközi Energiaügynökség számításai szerint az év első három hónapjában 435 ezer hordóval kevesebbet adtak el, mint 2019 utolsó három hónapjában. A több mint egy évtizeddel ezelőtti gazdasági válság óta most először történt meg az, hogy nem növekedtek az eladások egy új év első harmadában.