A Safer Internet Day alkalmából a médiahatóság közölte az internetes jogsegélyszolgálatához beérkezett tavalyi bejelentésekre vonatkozó statisztikáit. Az NMHH egyúttal bejelentette, hogy egy új weboldalt készít szülőknek, hogy segítsék őket megismertetni az internetezés veszélyeivel - írja a Media1.
824 bejelentést fogadott 2019-ben a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) internetes jogsegélyszolgálata, az Internet Hotline
– derül ki az NMHH által most nyilvánosságra hozott tavalyi statisztikákból.
Figyelmet érdemlő, hogy a gyerekek szexuális kizsákmányolását rögzítő anyagokról szóló bejelentések száma jelentősen, háromszorosára nőtt 2018-hoz képest.
Az ebbe a kategóriába tartozó bejelentések közel harmada minősült feltételezhetően gyermekpornográfiának. Ezeket az eseteket a hotline munkatársai további intézkedésre elküldték a Nemzeti Nyomozó Irodának (NNI), vagy ha a tartalom külföldi szerveren volt, a magyar médiahatóságéhoz hasonló hotline-okat összefogó ernyőszervezet, az INHOPE rendszerén keresztül továbbították az érintett országok hotline-jainak.
Az NMHH szerint 2019-ben érkezett kiemelkedően sok bejelentett gyerekpornó tartalom az erősödő hazai netezői odafigyelés mellett azzal is magyarázható, hogy a Kanadai Gyermekvédelmi Központ (Canadian Centre of Child Protection) projektje, az Arachnid automatizált alkalmazás többször is jelentős mennyiségű tartalmat továbbított a világ hotline-jainak.
A médiahatóság tájékoztató weboldalt indít a sokszor semmit sem értő szülőknek
Az NMHH bejelentette azt is, hogy néhány hét múlva, március elsejétől elindít egy weboldalt, mely a Gyerekanaten.hu címen a szülőkhöz szól, és rövid, világos szócikkek formájában magyarázza el azt a sok furcsaságot, amiről a gyerekeik online tapasztalataik kapcsán beszélnek.
Látszatvalóság
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a Safer Internet Day alkalmából készített 15 másodperces videója arról, hogyan változik meg egy ember az effektek segítségével.
A 2011 óta működő Internet Hotline internetes jogsérelmek orvoslásában segít a bejelentőknek. Az ügyintézés nem hatósági eljárás, az IH levélben kéri a jogsértő tartalmak eltávolítására a tartalom- vagy tárhelyszolgáltatókat. Az Internet Hotline nem gyűjt adatokat a bejelentőiről, akár névtelenül is segítséget kérhet bárki a bejelentő felületen vagy e-mailben.