Nagyjából kétmilliárd forintot biztos elbukott a Dézsi által elkaszált projekteken Győr

Pintér Bence 2022-07-08 18:09:20
A Győri Nemzeti Színház és a II. János Pál pápa tér, a püspökerdei sporthotel és a város közlekedési átalakítása: Borkai-érában indult, gyakran túlárazott projektek, amiknek a drága tervezését kifizettük, de az új polgármester elkaszálta őket. A kulturális negyeden még „csak” százmilliós tétel lehet a bukás.

Váratlanul felkerült a győri önkormányzat üvegzseb-oldalára a Modern Városok Program projektjeihez kapcsolódó több szerződés is, amelyek nagy részét még a Borkai-érában kötötték.  Mint ismeretes, ezekből a korábban eltervezett beruházásokból kevés valósult meg, miután Dézsi polgármester ezek közül többet is elkaszált.

Lehet persze arról vitatkozni, hogy ezek mennyire voltak jó projektek, vagy mennyire voltak túlárazva, és jó lett volna-e, ha ezek – az állami támogatásból – elkezdenek megvalósulni. A tervezésük mindenesetre megindult,

a dokumentumokból pedig kiderül, hogy mennyi pénzt bukott már el ezekkel biztosan a város.

A színház ügyével épp a hetekben foglalkoztunk. Ez a legnagyobb tétel, hiszen itt a tervezésre a város az állami támogatásból a színházépület megtervezésére bruttó 887 millió forintot fizetett ki TEATRO Építész Műterem Kft.-nek, illetve bruttó 838 milliót a II. János Pál pápa tér átalakításának megtervezésére a TSPC Kft.-nek. Ezen felül a Strabaggal is szerződött a város a régészeti feltárás kapcsán terület-előkészítő munkákra egy bruttó 317 milliárdos keretösszegről, de nem tudni, hogy ebből végül mennyit fizetett ki a város, hiszen csak egy viszonylag kis területen indult meg később meg a munka.

Mint ismeretes, a polgármester több különböző okra hivatkozva végül visszamondta a Borkaiék által elkezdett projektet. Egyrészt beszélt arról, hogy „a színház ára hihetetlenül fel lett tupírozva”, aztán arról, hogy a felújítási projekt sem jó, hogy az épület egyébként is ormótlan és nem szeretik a győriek szerinte (később kiderült, hogy ez nem igaz), végül arról, hogy olyan drága lenne felújítani a mostani épületet, hogy az nem éri meg. Ehelyett egy hatalmas kulturális negyedet álmodott Városrétra, amiből mára úgy tűnik, hogy nem lesz semmi.

A  kulturális negyed tervezésére is fizetett már ki összegeket a város, de itt kicsit bizonytalanabbak a körvonalak.

Készített egy tervet a TSPC, nem tudni, hogy mennyiért és kinek a megbízásából, de később Dézsi polgármester megbízta a feladattal a RAS Design Kft.-t is 31 millió forintért.

A Püspökerdőbe tervezett sporthotel terveinek elkészítéséért – amelynek koncepciója aztán szintén nem tetszett Dézsi polgármesternekbruttó 92 millió forintot fizetett a város; míg bruttó 122,6 millió forintot a Transinvest-Budapest Kft. kapott a győri belváros közlekedésének fejlesztésére irányuló megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére. Ez utóbbi projekt információink szerint a Baross híd környékének átalakításáról és az intermodális csomópont – tehát gyakorlatilag a vidéki buszpályaudvar és a vasútállomás összevonásának – megvalósíthatóságáról, esetleg egy, a sínek alatt átvezető aluljáró, alagút megvalósíthatóságáról szólt.

Mindez zárójelbe került, amikor a polgármester bedobta, hogy vigyék le a teljes vasutat a föld alá a belvárosban,

de egy ideje már ő is arról beszél, hogy kiderült, hogy ezt nem lehet megvalósítani.

Kialkudott, pénzért megtervezett projektek mentek a levesbe tehát leginkább ábrándok miatt – összegszerűen nagyjából kétmilliárd forint értékben, amióta két és fél éve Dézsi Csaba András lett a polgármester. A többi, megvalósulási fázisban lévő vagy már el is készült szerződés (kórházi parkolólemez, vízi élménypark, állatkerti fejlesztés) adatait itt lehet böngészni.

Szólj hozzá!

1 milliárd 400 millió forint mínuszt termelt tavaly a Győr-Szol

Ezentúl a közgyűlés nyilvánossága előtt tárgyalják meg az önkormányzati cégek beszámolóit.

Nem támogatták a fideszesek, hogy teljes mértékben zöld területté nyilvánítsák a marcalvárosi Kiserdőt

Hiába szavaztak úgy a helyiek, hogy nem szeretnék, ha egy része be lenne építve.

Pintér Bence betartotta ígéretét: nyilvánosak az Audi szerződések!

Kiderült, hogy nem is lehetett volna titkos, és, hogy mára mennyire elavult.

Már megint szórakozott valaki a 112-vel

Egy szombathelyi férfi azt állította, hogy a testvére belökte a szobába, és nem engedi ki onnan.

Miért fontos a kerítésnél a professzionális kivitelezés?

Egy jól megtervezett és kivitelezett kerítés nem csupán határvonalat jelent egy telek szélén. A kerítés a biztonság, az esztétikum és a funkcionalitás hármas egységét képviseli – legyen szó családi házról, ipari területről vagy mezőgazdasági birtokról.

Többek között a vasszécsenyi polgármester sem szavazta meg azt, hogy Szombathely pénzt kapjon a Versenyképes Járások Programból

Kétharmados támogatottság kell ahhoz, hogy egy település pénzt kapjon. Szombathely esetében ugyan a többség megvan, de a kétharmad nincs meg. Nemény polgármester bizakodik.

Amit a fogpótlásról tudni érdemes

Tény, hogy a genetikánk is meghatározza azt, hogy mennyire ellenállóak a fogaink, ugyanakkor mi magunk is sokat tehetünk annak érdekében, hogy megőrizzük a fogsorunk esztétikáját, egészségét.

Közös levelet írt Pintér Bence, Kósa Roland és Fekete Dávid Győrben

A jövő évi választások tisztasága és a szabad politizálás a cél. 

Hogyan formálják át a videojátékok a szabadidőnket?

Napjainkban, amikor egyre több időt töltünk otthon, sokan a videojátékok világában keresnek kikapcsolódást és szórakozást.

Idén már 4 naposra duzzad a szombathelyi Bloomsday

Sörcsapolás, Nádasdy Ádám, fényfestés, koncertek.

Bár 3 millió 493 ezer forintot autózott el tavaly Simon Róbert Balázs, a Parlamentben mindössze egyszer szólalt fel

Akkor sem Győr, hanem a költségvetés kényszerítette szólásra a képviselőt.

Látszani kell, ha dolgozol – miért éri meg LED-munkalámpára váltani?

A mezőgazdasági munkák jellemzően nem kérdeznek időt.

Megvált a Győr+ Herkely Ákostól

Többek között a Kósa Roland alpolgármesterrel készített interjú miatt kellett távoznia a műsorvezetőnek.

Elkészül a szombathelyi nyugati elkerülő

Teljes lehet a várost elkerülő útgyűrű.