A GyőrPlusz Rádió vendége volt Dézsi Csaba András polgármester, ahol szóba került a tömegközlekedés kérdése, illetve az ingyenes CityBusz megszüntetése is. (Arról, hogy mi lett volna a CityBusz értelme, itt írtunk cikket.)
A polgármester azt emelte ki, hogy azért volt erre szükség, hogy máshol tudjanak javítani a szolgáltatáson új járatokkal, sűrítéssel.
Elárulta: a város legközelebb nem egy, hanem tíz évre szeretne pályázatot kiírni a tömegközlekedés működtetésére, és reméli, hogy ezen nem csak az állami Volánbusz fog indulni, amellyel, mint említette, vannak vitái.
A polgármester a céggel még 2020 végén rúgta össze a port, akkor azt nyilatkozta, hogy „pofátlan” számlát nyújtott be a Volán: ebben a cikkben jártunk utána szakemberek segítségével, hogy egyébként vajon tényleg pofátlan-e az összeg, amit a cég a város buszainak üzemeltetésére kér. Mindezt egy évvel azután, hogy az alulfinanszírozottság miatt kialakuló sofőrhiány és az elöregedő járműpark miatt 2019 őszén nagyon komoly zavarok voltak a buszközlekedésben Győrben, amelyet végül nagyjából megoldottak az ide vezényelt új buszokkal.
A 24.hu-nak a marcalvárosi parkolók ügyében adott válaszában egyébként a polgármester elmondta, hogy nem a tömegközlekedés, hanem a kerékpár a megoldás a közlekedési gondok kezelésére. Ez azért érdekes, mert a decemberi közmeghallgatáson – ahol nem tudott elfutni kérdéseink elől –, kifejezetten megkérdeztük a polgármestert arról, hogy miért nem bővíti a tömegközlekedést, illetve a kerékpáros infrastruktúrát, például mikor lesz átkerekezhető a belváros. A kérdésekre nem válaszolt érdemben, azt mondta:
szerinte a kerékpárosok „szálljanak le a magas lóról”,
azaz a bicikliről, és tolják a belvárosban.