A vidéki tömegközlekedés működtetésének járványhelyzet miatti problémáiról írt cikket a Magyar Nemzet, amelyben megszólalt Dézsi Csaba András győri polgármester is. A riportból kiderült, hogy a győri buszközlekedést szervező,
állami tulajdonú Volánbusz Zrt. egymilliárd forintos többletszámlát akar benyújtani, ami a polgármester szerint teljesen indokolatlan.
„Ebben a helyzetben, mivel állami cégről van szó, ez még a pofátlanság határait is súrolja” – mondta Dézsi polgármester a kormánypárti lapnak, de további részlet sem itt, sem a Facebook-posztból nem derült ki. Idén normalizálódott Győrben egyébként a buszközlekedés, amiben tavaly ilyenkor a buszpark kiöregedése és a sofőrhiány miatt komoly fennakadások voltak. Azóta két részletben új buszok érkeztek a városba.
A közgyűlés egyébként augusztusban írta ki a pályázatot a buszközlekedés működtetéséről. A pályázatra bármilyen EU-s cég pályázhat, de ez nem jelenti azt, hogy sorban fognak állni az osztrák cégek a lehetőségért: hasonló pályázati folyamatokra rálátó forrásunk szerint a magyar városok általában nagyon kevés mozgásteret hagynak a cégeknek a pályázatokban, magyarul jó szolgáltatást várnak el, de nem akarnak annyi pénzt ráfordítani, mint amennyit kéne. Így a legtöbb piaci szereplőnek nem éri meg ezekre a közszolgáltatásokra pályáznia.
Az aktuális győri pályázati kiírás részleteit nem ismerjük, így még az sem zárható ki, hogy az új városvezetés a korábbinál vonzóbb feltételeket szab, ez esetben a szokásosnál nagyobb lehet az érdeklődés. Azt viszont tudjuk, hogy a polgármester a közgyűlésen elmondta: magasabbak lesznek az elvárások a korábbiaknál.
Ezért terveztek adóemelést Győrben
Csütörtök reggel pedig a Győr Plusz Rádió vendége volt Dézsi Csaba András győri polgármester, ahol beszélt a helyi adókat érintő változásokról is. Elmondta: Győrben alacsony az iparűzési adó kulcsa (1,6 százalék), ez viszont abból a szempontból hátrányos Győrnek, hogy nagyon sok pénzt fizet a város a központi költségvetésbe. Példaként említette, hogy az Audi ugyan 9,6 milliárd forint adót fizet, de abból 7,7 milliárdot jövőre visszafizet a város a költségvetésbe.
Mivel a járvány megviseli a város költségvetését, ezért novemberben a cégek által fizetett építményadó megemelése mellett döntöttek – ezt viszont keresztülhúzta a kormány döntése.
A polgármester elmondta, hogy az emelésről – amelyről korábban mi is hírt adtunk – megegyeztek az Audi vezetőivel is. Azt is elmagyarázta, hogy az emelés ugyan a kormány döntése nyomán elmarad, de a rendeletbe épített lakossági kedvezményeket megtartják. Dézsi Csaba András a jégpálya építése kapcsán elmondta: egyelőre még nem lehet használni, de az a megérzése, hogy lehet majd használni, mire felépül.
Polgármesteri vizit a Győr+ Rádióban - 2020.12.03. by Győr+ Rádió
Dr. Dézsi Csaba András volt a vendégünk, Győr aktualitásairól beszélgettünk - némi zenei kiegészítéssel.
Az is kiderült, hogy 2023 tavaszán lehet majd megnyitni az új élményfürdőt, ami azért lesz ilyen drága a polgármester szerint, mert például egy gátat is kell építeni.
A hibásan átadott Jókai utca is előkerült, ennek kapcsán Dézsi polgármester felidézte, hogy valaki azt írta a Facebookon, hogy egy orvos miért szól bele az útépítők dolgába. „Hát, emberek, azért, mert szart csináltak. Már elnézést, de a hülye is látja, hogy ez rossz” – mondta a polgármester, aki szerint a pocsék munkát akkor sem kell elfogadni, ha eddig az volt a gyakorlat, hogy elfogadják. Szerinte ez felháborító.
A járvány kapcsán kifejtette: a vírustagadó, magukat orvosnak képzelő embereket be kéne vinni egy intenzív osztályra, hogy körbenézhessenek, egyébként meg elmehetnek „a büdös francba”. Szerinte nagy baj, hogy az emberek hisznek ezeknek a figuráknak. Szerinte nagyon fontos, hogy betartsuk a járványügyi szabályokat, és inkább ökölpacsit adjunk, minthogy a könyökünket érintsük össze, mert akkor túl közel kerül az arcunk egymáshoz.
Az adás végén egy idős néni telefonált be, aki azt nehezményezte, hogy az Ifjúság körúton arrébb rakták a szelektívet. A polgármester elmondta, hogy erről a helyi képviselők egyeztettek a lakossággal, és azt is hozzátette, miután kiderült, hogy 150 méterrel van arréb a gyűjtősziget, hogy kardiológusként úgy véli: az idős embereknek is egészséges oda-vissza 300 méterrel többet sétálni.