Iratkozz fel te is a Győr filter nélkül hírlevélre! Legközelebb arról írunk majd, hogy mi történt Győrben 2021-ben!
Tizenegy győri polgár jött el a kedd délutáni közmeghallgatásra a városházára, amelynek az a lényege, hogy bármely győri polgár tehet fel kérdést, vagy javasolhat dolgokat az önkormányzatnak, erre pedig vagy helyben, vagy nagyobb, átfogóbb témák esetében írásban kap választ.
Mivel Dézsi Csaba András polgármester nyár vége óta menekül az Ugytudjuk.hu kamerái elől, sajtókérdéseinkre pedig sajtóosztálya nem válaszol, úgy döntöttünk, hogy itt kérdezzük,
itt ugyanis nehéz lett volna elfutni.
Két témában érdeklődtünk: az egyik az volt, hogy pontos-e értesülésünk, hogy a városháza kaszálta el a hajléktalankórház felépítését, amelynek létrehozására a Segítőház Alapítvány évekkel ezelőtt kapott egy ingatlant kezelésbe, és amihez az állam adta volna a szükséges forrást, 53 millió forintot. (Kérdések a videóban a 15., válaszok a 35. percnél.)
Megkérdeztük, hogy ha igen, mi volt ennek az oka.
Dézsi polgármester válaszában elismerte, hogy ő mondott nemet a hajléktalankórház felépítésére és az 53 millió forint pályázati pénzre, mégpedig azért, mert a Segítőház Alapítvány nem kért tulajdonosi hozzájárulást a pályázáskor.
Ez érdekes indoklás egyébként, hiszen maga a kórház ötlete már Dézsi alpolgármesteresége idején megfogant, és az ingatlant is erre a célra kapta kezelésbe a szervezet korábban, a pályázati pénz megszerzésében pedig tudomásunk szerint Simon Róbert Balázs fideszes önkormányzati képviselő is segített – magyarán szólva nem érhette derült égből villámcsapásként a hír a polgármestert, hogy ilyesmi készül.
A parkolás miatt aggódó Dézsi nem nagyon akar kerékpáros infrastruktúrát fejleszteni
A másik témánk az volt, hogy ha már a parkolást tartja Dézsi polgármester a legnagyobb problémának, és ezen belül is a belvárosi parkolást, akkor miért csak parkolólemezeket épít a város, miért nem bővíti a tömegközlekedést, illetve a kerékpáros infrastruktúrát.
Közmeghallgatás | ÉLŐ | 2021.12.21. 14:00
(null)
Mikor lesz könnyedén megközelíthető és átkerekezhető a belváros?
Erre a kérdésekre első körben Máthé-Tóth Péter válaszolt az Útkezelő részéről. Elmondta: szerinte amíg a város tud parkolólemezekre állami forrást szerezni, addig jó ötlet ilyeneket építeni, másrészről pedig a belvárosban kompromisszumokat kell kötni a kerékpáros és gyalogos közlekedés között.
Dézsi polgármester ezt azzal egészítette ki, hogy szerinte a kerékpárosok „szálljanak le a magas lóról”, azaz a bicikliről, és tolják a belvárosban.
Ebből világos volt, hogy a polgármester direkt nem értette meg a kérdést, ami épp arra irányult, hogy nem lenne-e jobb irány bátorítani a kerékpáros közlekedést a városban, ami nem foglal parkolóhelyeket, és a levegőt sem szennyezi – a kerékpár tolása ugyanis éppen nem segíti elő, hogy többen üljenek biciklire.
A közmeghallgatás többi felmerülő témájáról külön cikkben számolunk majd be.
Címlapkép: Fekete Miklós/Ugytudjuk.
Iratkozz fel te is a Győr filter nélkül hírlevélre! Legközelebb arról írunk majd, hogy mi történt Győrben 2021-ben!