Mikor lesznek Győrben új buszok? Az ellenzék változást akar

Pintér Bence 2019-09-10 15:15:00
Évek óta nem hozott új buszt Győrbe az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ. Az egyesült ellenzék új buszokat és átgondoltabb menetrendet szeretne, de a győri vasútállomás felújításáért is lobbiznának a MÁV-nál.

A tömegközlekedés állapota a győri önkormányzati választás egyik legnépszerűbb témája: az egyesült ellenzék (DK, MSZP, Momentum, Jobbik, LMP) és az egykori jobbikosok által alapított Civilek Győrért nevű formáció is prioritásként foglalkozik az üggyel. Hogy miért?

„Győrben megtekinthető egy mozgó tömegközlekedési skanzen”

– sommázta véleményét a szocialista önkormányzati képviselő, Juhász István az egyesült ellenzék keddi sajtótájékoztatóján, amit a belvárosi Révai utcában, a helyi buszközlekedés egyik csomópontjában tartottak. Juhász szerint Győrbe hat-nyolc éve nem került új busz a városba, a buszok átlagéletkora pedig 24 év. 

Glázer Tímea (DK), az ellenzéki pártok közös polgármesterjelöltje elmondta: európai közlekedést szeretnének Győrbe. Arra gondolnak például hogy a jelenlegi úthálózat nem bírja el a forgalmat, ezért nagyok a dugók, és a buszok is akár húsz percet állnak a forgalomban.

A polgármesterjelölt szerint itt az ideje átnézni a buszvonalakat és a menetrendeket is, emellett rendszeres hétvégi éjszakai járatokat szeretnének indítani a Győr környéki településekre.

Az ellenzék azt szeretné, ha minél több győri használná a tömegközlekedést, ehhez azonban a járműpark frissítésére van szükség: Glázer szerint első sorban elektromos buszokat szeretnének hozni, bár kérdésre válaszolva nem fejtette ki, hogy pontosan hogyan állnának ennek neki, tehát hogy átvenné-e a város a saját tömegközlekedése irányítását.

Eközben tovább központosítják a vidéki buszközlekedést

 

A városi buszhálózatot ugyanis nem az önkormányzat üzemelteti, hanem az állami tulajdonú, szombathelyi központú  Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ (ÉNYKK), ami 2015 elején olvasztotta magába Nyugat-Magyarország hat volántársaságát.

A rendszert ráadásul idén tovább központosítják: egy gigacégbe olvasztják a már így is régiónként központosított társaságokat,

ahogy arról a Napi.hu is beszámolt. A lépéstől költséghatékonyabb, szervezettebb, az utazási igényekhez jobban igazodó működést várnak, a Volánbusz Zrt. egyik régiós központja pedig várhatóan továbbra is Szombathelyen lesz.

Információink szerint Borkai Zsolt fideszes polgármester azért nem akar hozzányúlni a jelenlegi rendszerhez, mert nem világos még, hogy ez a központi átalakítás hogyan alakul majd.

A győri ellenzék szerint kérdés azonban, hogy a jelen állapotok alapján akár Szombathelyről, akár Budapestről mennyire tudják majd kezelni például a győri tömegközlekedést, és hogy az új felállásban érkeznek-e új járművek a városba.

Fel kell újítani a vasútállomást

 

A kerékpárosoknak minden évben két kilométernyi új bicikliutat szeretnének építeni, ami az öt év alatt egy várost átszelő összefüggő bicikliúttá válna. Az önkormányzat tulajdonában álló utakat jobban karbantartaná az ellenzék, mint amennyire azt a mostani városvezetés teszi.

Ezen kívül az ellenzék programjában szerepel, hogy bevonják a vasúti közlekedést a városi tömegközlekedésbe és kezdjenek valamit a vasútállomás épületével.

Glázer elmondta: Győrszentivánról, Gyárvárosból és más, külsőbb kerületekből percek alatt bent lehet lenni a városközpontban, így mindenkinek érdeke, hogy a vasutat integrálják a városi tömegközlekedésbe.

A vasúttal kapcsolatban mind Juhász, mind Glázer beszélt a vasútállomás állapotáról: elképesztőnek tartják, hogy két éve nincs rendes váróterem az állomáson, de általában sem elégedettek az épület állapotával:

szerintük olyan vasútállomásra lenne szükség, ahol például a kerekesszékesek is tudnak rendesen közlekedni.

Az ellenzék a vasútállomásból és a szomszédos vidéki buszpályaudvarból egy nagy, összevont csomópontot hozna létre. Ugyan a vasútállomás a MÁV tulajdonában van, de az ellenzéki összefogás politikusai elkezdenék a közös gondolkodást az állami vasútcéggel.

Szólj hozzá!

Hasplasztika: az álomalak elérésének útja

Hogy éreznéd magad, ha a hasad feszessé, formássá válhatna, optimális módon hozzájárulva az önbizalmad növekedéséhez?

A Sinsay nyitása is csúszik Körmenden

Továbbra sincsen használatbavételi engedélye a Rákóczi úti üzletsornak.

„A győrieknek joguk van tudni, mire ment el a pénzük” - írta Pintér Bence

Miközben a város uszodákat és könyvtárakat zárt be a válság idején, a fideszes politikusok milliós rezsitámogatásokat kaptak – állítja a polgármester. 

Újra ültették az Arrabona előtti fákat Győrben

Négy kun-szilfa ad majd árnyékot az arra sétálóknak. 

Hogyan őrizzük meg szivarjaink frissességét és zamatát?

A szivarok élvezetéhez nem csupán az ízlés szükséges, hanem a megfelelő tárolás tudománya is.

Pénteken indul a 24. Győri Könyvszalon, az ország egyik legnagyobb vidéki könyves eseménye

„Olvasni nagyon fontos, mert minden téren hozzátesz az életünkhöz” - Pintér Bence.

A bozsoki polgármester megfestette, Gagyi Levente átvette Trump portréját

Nem lehet azt mondani, hogy egy brutál realista alkotás született.

Új néven jöhet a boltokba egy csomó tejföl 

Sok termék tűnhet el a polcokról a régi formájában.

Az Alkotmánybírósághoz fordul az OTP az ATM-törvény miatt

A kormány egyik vidékfejlesztésnek mondott látvány intézkedésével mennének szembe a bankok. 

Vasárnapig pattog a műanyag labda a Schaeffler Arénában

Nemzetközi Asztalitenisz Bajnokságot rendeznek Szombathelyen.

Októberben sem csökkent az infláció

Harmadik hónapja 4,3 százalékon toporog az árindex.

Győri NAV-osok buktattak meg egy e-cigi árust

Füstbe ment a terve: az áruját lefoglalták, és milliós bírságot fizet. 

Kezdődik a krízisidőszak Győrben is

Fokozottan figyeljünk a hajléktalan emberekre!

Elesett Szombathely egyik fő közlekedési ütőere

Csőtörés miatt van forgalomkorlátozás a Szent Gellért utca és Rumi út kereszteződésében.

Magyar Péter: "Gazdája az állatoknak van"

Válaszolt a TISZA Párt elnöke a miniszterelnök megszólalására.