Mikor lesznek Győrben új buszok? Az ellenzék változást akar

Pintér Bence 2019-09-10 15:15:00
Évek óta nem hozott új buszt Győrbe az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ. Az egyesült ellenzék új buszokat és átgondoltabb menetrendet szeretne, de a győri vasútállomás felújításáért is lobbiznának a MÁV-nál.

A tömegközlekedés állapota a győri önkormányzati választás egyik legnépszerűbb témája: az egyesült ellenzék (DK, MSZP, Momentum, Jobbik, LMP) és az egykori jobbikosok által alapított Civilek Győrért nevű formáció is prioritásként foglalkozik az üggyel. Hogy miért?

„Győrben megtekinthető egy mozgó tömegközlekedési skanzen”

– sommázta véleményét a szocialista önkormányzati képviselő, Juhász István az egyesült ellenzék keddi sajtótájékoztatóján, amit a belvárosi Révai utcában, a helyi buszközlekedés egyik csomópontjában tartottak. Juhász szerint Győrbe hat-nyolc éve nem került új busz a városba, a buszok átlagéletkora pedig 24 év. 

Glázer Tímea (DK), az ellenzéki pártok közös polgármesterjelöltje elmondta: európai közlekedést szeretnének Győrbe. Arra gondolnak például hogy a jelenlegi úthálózat nem bírja el a forgalmat, ezért nagyok a dugók, és a buszok is akár húsz percet állnak a forgalomban.

A polgármesterjelölt szerint itt az ideje átnézni a buszvonalakat és a menetrendeket is, emellett rendszeres hétvégi éjszakai járatokat szeretnének indítani a Győr környéki településekre.

Az ellenzék azt szeretné, ha minél több győri használná a tömegközlekedést, ehhez azonban a járműpark frissítésére van szükség: Glázer szerint első sorban elektromos buszokat szeretnének hozni, bár kérdésre válaszolva nem fejtette ki, hogy pontosan hogyan állnának ennek neki, tehát hogy átvenné-e a város a saját tömegközlekedése irányítását.

Eközben tovább központosítják a vidéki buszközlekedést

 

A városi buszhálózatot ugyanis nem az önkormányzat üzemelteti, hanem az állami tulajdonú, szombathelyi központú  Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ (ÉNYKK), ami 2015 elején olvasztotta magába Nyugat-Magyarország hat volántársaságát.

A rendszert ráadásul idén tovább központosítják: egy gigacégbe olvasztják a már így is régiónként központosított társaságokat,

ahogy arról a Napi.hu is beszámolt. A lépéstől költséghatékonyabb, szervezettebb, az utazási igényekhez jobban igazodó működést várnak, a Volánbusz Zrt. egyik régiós központja pedig várhatóan továbbra is Szombathelyen lesz.

Információink szerint Borkai Zsolt fideszes polgármester azért nem akar hozzányúlni a jelenlegi rendszerhez, mert nem világos még, hogy ez a központi átalakítás hogyan alakul majd.

A győri ellenzék szerint kérdés azonban, hogy a jelen állapotok alapján akár Szombathelyről, akár Budapestről mennyire tudják majd kezelni például a győri tömegközlekedést, és hogy az új felállásban érkeznek-e új járművek a városba.

Fel kell újítani a vasútállomást

 

A kerékpárosoknak minden évben két kilométernyi új bicikliutat szeretnének építeni, ami az öt év alatt egy várost átszelő összefüggő bicikliúttá válna. Az önkormányzat tulajdonában álló utakat jobban karbantartaná az ellenzék, mint amennyire azt a mostani városvezetés teszi.

Ezen kívül az ellenzék programjában szerepel, hogy bevonják a vasúti közlekedést a városi tömegközlekedésbe és kezdjenek valamit a vasútállomás épületével.

Glázer elmondta: Győrszentivánról, Gyárvárosból és más, külsőbb kerületekből percek alatt bent lehet lenni a városközpontban, így mindenkinek érdeke, hogy a vasutat integrálják a városi tömegközlekedésbe.

A vasúttal kapcsolatban mind Juhász, mind Glázer beszélt a vasútállomás állapotáról: elképesztőnek tartják, hogy két éve nincs rendes váróterem az állomáson, de általában sem elégedettek az épület állapotával:

szerintük olyan vasútállomásra lenne szükség, ahol például a kerekesszékesek is tudnak rendesen közlekedni.

Az ellenzék a vasútállomásból és a szomszédos vidéki buszpályaudvarból egy nagy, összevont csomópontot hozna létre. Ugyan a vasútállomás a MÁV tulajdonában van, de az ellenzéki összefogás politikusai elkezdenék a közös gondolkodást az állami vasútcéggel.

Szólj hozzá!

Szombathely az ötödik legbiztonságosabb magyar város

A hévíziek érezhetik leginkább biztonságba magukat, Győr a 16. a listán.

Egy old timer Volkswagen bogárral gurul az Őrségbe Magyar Péter

Zala megy és Vas megye következik az országjárásban.

Milyen legyen a karikagyűrűd?

Te mit gondolsz, hogyan lehetne a legjobban kihangsúlyozni a karikagyűrűd stílusát? Ha valami igazán különlegesre vágysz, a mai karikagyűrűk között számos felületkezelési lehetőség közül választhatsz.

Az otthon fűtési rendszer karbantartása: a biztonságos és hatékony működés kulcsa

Otthonunk kényelme és biztonsága nagymértékben függ attól, hogy a fűtési rendszereink milyen állapotban vannak.

Pótfelvételi kisokos: még nem késő egyetemet választani

Július 30. és augusztus 7. között lehet jelentkezni. 

Az adagoló szivattyú: javítsd vagy cseréld?

Gondoltál már arra, hogy mi történik, ha egy adagoló szivattyú felmondja a szolgálatot? A legtöbb jármű és gép számára az adagoló szivattyú kulcsfontosságú, így meghibásodása nem csupán kényelmetlenséget okoz, hanem akár súlyos károkat is eredményezhet.

A bevallások nem megfelelő gyakoriságára figyelmeztet a NAV

Ma indul az új adategyeztetési kampány. 

Nem adott elsőbbséget és balesetet okozott egy férfi Szombathelyen

Az utasa súlyos sérülést szenvedett, őt pedig eltilthatják a vezetéstől. 

Több mint 350 millió forint ment el a VOKS2025 szavazólapokra 

Nem ellenőrizték, hogy valaki többször is kitöltötte-e, elhitték bemondásra, hogy nem. 

Medencék alá műpázsit: Praktikus és esztétikus megoldás

Sokan szembesültek már azzal a problémával, hogy a kerti medencéjük alja megsérült az éles kövektől vagy a felszín alatti gyökerektől. Ez sajnos nem ritka, és többeket elgondolkodtatott már, mivel is lehetne megvédeni a medence alját, hogy ellenállóbb legyen.

14 és fél milliárd forintból bővíti körmendi gyáregységét az Egis

Az állam 3 és félmilliárd forinttal száll be a költségekbe.