Mikor lesznek Győrben új buszok? Az ellenzék változást akar

Pintér Bence 2019-09-10 15:15:00
Évek óta nem hozott új buszt Győrbe az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ. Az egyesült ellenzék új buszokat és átgondoltabb menetrendet szeretne, de a győri vasútállomás felújításáért is lobbiznának a MÁV-nál.

A tömegközlekedés állapota a győri önkormányzati választás egyik legnépszerűbb témája: az egyesült ellenzék (DK, MSZP, Momentum, Jobbik, LMP) és az egykori jobbikosok által alapított Civilek Győrért nevű formáció is prioritásként foglalkozik az üggyel. Hogy miért?

„Győrben megtekinthető egy mozgó tömegközlekedési skanzen”

– sommázta véleményét a szocialista önkormányzati képviselő, Juhász István az egyesült ellenzék keddi sajtótájékoztatóján, amit a belvárosi Révai utcában, a helyi buszközlekedés egyik csomópontjában tartottak. Juhász szerint Győrbe hat-nyolc éve nem került új busz a városba, a buszok átlagéletkora pedig 24 év. 

Glázer Tímea (DK), az ellenzéki pártok közös polgármesterjelöltje elmondta: európai közlekedést szeretnének Győrbe. Arra gondolnak például hogy a jelenlegi úthálózat nem bírja el a forgalmat, ezért nagyok a dugók, és a buszok is akár húsz percet állnak a forgalomban.

A polgármesterjelölt szerint itt az ideje átnézni a buszvonalakat és a menetrendeket is, emellett rendszeres hétvégi éjszakai járatokat szeretnének indítani a Győr környéki településekre.

Az ellenzék azt szeretné, ha minél több győri használná a tömegközlekedést, ehhez azonban a járműpark frissítésére van szükség: Glázer szerint első sorban elektromos buszokat szeretnének hozni, bár kérdésre válaszolva nem fejtette ki, hogy pontosan hogyan állnának ennek neki, tehát hogy átvenné-e a város a saját tömegközlekedése irányítását.

Eközben tovább központosítják a vidéki buszközlekedést

 

A városi buszhálózatot ugyanis nem az önkormányzat üzemelteti, hanem az állami tulajdonú, szombathelyi központú  Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ (ÉNYKK), ami 2015 elején olvasztotta magába Nyugat-Magyarország hat volántársaságát.

A rendszert ráadásul idén tovább központosítják: egy gigacégbe olvasztják a már így is régiónként központosított társaságokat,

ahogy arról a Napi.hu is beszámolt. A lépéstől költséghatékonyabb, szervezettebb, az utazási igényekhez jobban igazodó működést várnak, a Volánbusz Zrt. egyik régiós központja pedig várhatóan továbbra is Szombathelyen lesz.

Információink szerint Borkai Zsolt fideszes polgármester azért nem akar hozzányúlni a jelenlegi rendszerhez, mert nem világos még, hogy ez a központi átalakítás hogyan alakul majd.

A győri ellenzék szerint kérdés azonban, hogy a jelen állapotok alapján akár Szombathelyről, akár Budapestről mennyire tudják majd kezelni például a győri tömegközlekedést, és hogy az új felállásban érkeznek-e új járművek a városba.

Fel kell újítani a vasútállomást

 

A kerékpárosoknak minden évben két kilométernyi új bicikliutat szeretnének építeni, ami az öt év alatt egy várost átszelő összefüggő bicikliúttá válna. Az önkormányzat tulajdonában álló utakat jobban karbantartaná az ellenzék, mint amennyire azt a mostani városvezetés teszi.

Ezen kívül az ellenzék programjában szerepel, hogy bevonják a vasúti közlekedést a városi tömegközlekedésbe és kezdjenek valamit a vasútállomás épületével.

Glázer elmondta: Győrszentivánról, Gyárvárosból és más, külsőbb kerületekből percek alatt bent lehet lenni a városközpontban, így mindenkinek érdeke, hogy a vasutat integrálják a városi tömegközlekedésbe.

A vasúttal kapcsolatban mind Juhász, mind Glázer beszélt a vasútállomás állapotáról: elképesztőnek tartják, hogy két éve nincs rendes váróterem az állomáson, de általában sem elégedettek az épület állapotával:

szerintük olyan vasútállomásra lenne szükség, ahol például a kerekesszékesek is tudnak rendesen közlekedni.

Az ellenzék a vasútállomásból és a szomszédos vidéki buszpályaudvarból egy nagy, összevont csomópontot hozna létre. Ugyan a vasútállomás a MÁV tulajdonában van, de az ellenzéki összefogás politikusai elkezdenék a közös gondolkodást az állami vasútcéggel.

Szólj hozzá!

390 millió forintért árulja a Metal Hungária Holding a szombathelyi irodaházát

Ez az a cég, amelyik nemrég 120 millió forintot ajánlott fel az Emlékmű-domb rendbetételére.

Sok napsütés, néha kipattanó záporok

A hőmérséklet délután 26 és 31 között alakul.

Az EP szerint aggodalomra ad okot, hogy Magyarország tölti be az uniós tanács elnökségét 2024-ben

A 442 szavazattal, 144 ellenszavazat és 33 tartózkodás mellett elfogadott állásfoglalásukban az EP képviselők megkérdőjelezték, hogy Magyarország hitelesen tudná-e betölteni az Európai Unió Tanácsának soros elnökségét 2024 második felében.

Mától indul az élelmiszerek kötelező akciózása

A most életbe lépő szabályozás az egymilliárd forint fölötti árbevétellel rendelkező kereskedőkre vonatkozik.

Gerstmár Ferenc lesz az LMP veszprémi polgármesterjelöltje

Méltányosabb, zöldebb, szabadabb várost kínál a jelölt.

Lemondott a GYAC-elnökségi tagságáról Radnóti Ákos

Sportért felelős alpolgármesterként továbbra is segíteni akarja a klubot.

Nyílt napot tartanak a szombathelyi börtönben

Nem csak be, de ki is engedik a látogatókat.

Ha nem állampapírba fektet, akkor jön az értesítő

Kötelező lesz a bankoknak tájékoztatni azokat, akik nem állampapírba fektetettek.

Dézsi: GYAC-ügyben nem kívánok állást foglalni

Fontosnak tartja a tizenhárom szakosztály biztonságos működését - emelte ki.

Elköszönt a Szombathelyi Haladástól Michal Hipp vezetőedző

Információink szerint két meghatározó játékossal sem számol a klub a következő szezonban.

Húsklopfolóval törte be a testvére fejét egy fiatalember Győrben

A testvérek azért estek egymásnak mert este beszűrődött a fény a kulcslyukon keresztül.

Borkai Radnótinak: Mi jön ezután, ellehetetlenítitek a klubot?

Reagált a két alpolgármester tegnapi közleményére a GYAC élére kedden megválasztott volt polgármester.