Mikor lesznek Győrben új buszok? Az ellenzék változást akar

Pintér Bence 2019-09-10 15:15:00
Évek óta nem hozott új buszt Győrbe az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ. Az egyesült ellenzék új buszokat és átgondoltabb menetrendet szeretne, de a győri vasútállomás felújításáért is lobbiznának a MÁV-nál.

A tömegközlekedés állapota a győri önkormányzati választás egyik legnépszerűbb témája: az egyesült ellenzék (DK, MSZP, Momentum, Jobbik, LMP) és az egykori jobbikosok által alapított Civilek Győrért nevű formáció is prioritásként foglalkozik az üggyel. Hogy miért?

„Győrben megtekinthető egy mozgó tömegközlekedési skanzen”

– sommázta véleményét a szocialista önkormányzati képviselő, Juhász István az egyesült ellenzék keddi sajtótájékoztatóján, amit a belvárosi Révai utcában, a helyi buszközlekedés egyik csomópontjában tartottak. Juhász szerint Győrbe hat-nyolc éve nem került új busz a városba, a buszok átlagéletkora pedig 24 év. 

Glázer Tímea (DK), az ellenzéki pártok közös polgármesterjelöltje elmondta: európai közlekedést szeretnének Győrbe. Arra gondolnak például hogy a jelenlegi úthálózat nem bírja el a forgalmat, ezért nagyok a dugók, és a buszok is akár húsz percet állnak a forgalomban.

A polgármesterjelölt szerint itt az ideje átnézni a buszvonalakat és a menetrendeket is, emellett rendszeres hétvégi éjszakai járatokat szeretnének indítani a Győr környéki településekre.

Az ellenzék azt szeretné, ha minél több győri használná a tömegközlekedést, ehhez azonban a járműpark frissítésére van szükség: Glázer szerint első sorban elektromos buszokat szeretnének hozni, bár kérdésre válaszolva nem fejtette ki, hogy pontosan hogyan állnának ennek neki, tehát hogy átvenné-e a város a saját tömegközlekedése irányítását.

Eközben tovább központosítják a vidéki buszközlekedést

 

A városi buszhálózatot ugyanis nem az önkormányzat üzemelteti, hanem az állami tulajdonú, szombathelyi központú  Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ (ÉNYKK), ami 2015 elején olvasztotta magába Nyugat-Magyarország hat volántársaságát.

A rendszert ráadásul idén tovább központosítják: egy gigacégbe olvasztják a már így is régiónként központosított társaságokat,

ahogy arról a Napi.hu is beszámolt. A lépéstől költséghatékonyabb, szervezettebb, az utazási igényekhez jobban igazodó működést várnak, a Volánbusz Zrt. egyik régiós központja pedig várhatóan továbbra is Szombathelyen lesz.

Információink szerint Borkai Zsolt fideszes polgármester azért nem akar hozzányúlni a jelenlegi rendszerhez, mert nem világos még, hogy ez a központi átalakítás hogyan alakul majd.

A győri ellenzék szerint kérdés azonban, hogy a jelen állapotok alapján akár Szombathelyről, akár Budapestről mennyire tudják majd kezelni például a győri tömegközlekedést, és hogy az új felállásban érkeznek-e új járművek a városba.

Fel kell újítani a vasútállomást

 

A kerékpárosoknak minden évben két kilométernyi új bicikliutat szeretnének építeni, ami az öt év alatt egy várost átszelő összefüggő bicikliúttá válna. Az önkormányzat tulajdonában álló utakat jobban karbantartaná az ellenzék, mint amennyire azt a mostani városvezetés teszi.

Ezen kívül az ellenzék programjában szerepel, hogy bevonják a vasúti közlekedést a városi tömegközlekedésbe és kezdjenek valamit a vasútállomás épületével.

Glázer elmondta: Győrszentivánról, Gyárvárosból és más, külsőbb kerületekből percek alatt bent lehet lenni a városközpontban, így mindenkinek érdeke, hogy a vasutat integrálják a városi tömegközlekedésbe.

A vasúttal kapcsolatban mind Juhász, mind Glázer beszélt a vasútállomás állapotáról: elképesztőnek tartják, hogy két éve nincs rendes váróterem az állomáson, de általában sem elégedettek az épület állapotával:

szerintük olyan vasútállomásra lenne szükség, ahol például a kerekesszékesek is tudnak rendesen közlekedni.

Az ellenzék a vasútállomásból és a szomszédos vidéki buszpályaudvarból egy nagy, összevont csomópontot hozna létre. Ugyan a vasútállomás a MÁV tulajdonában van, de az ellenzéki összefogás politikusai elkezdenék a közös gondolkodást az állami vasútcéggel.

Szólj hozzá!

Megugrott a Rába Nyrt. adózott eredménye az év első három negyedévében

Ingatlanértékesítések nélkül viszont 615 millió forintos mínuszban lenne a cég. 

Elkészült az új szombathelyi egyházmegyei bölcsőde

720 millió forintba került. Az unió és az állam felesben fizette a költségeket.

Néher András Marcalvárosból Londonig jutott, de visszahozta magával a tenni akarást a győri régióba

A TISZA jelölt saját családján keresztül is érzi a térség minden problémáját, és azt, hogy itt az ideje a változásnak.

Diószegi Judit évtizedek óta a gyerekekért, a közösségekért és Győrért dolgozik

Elhivatott lokálpatriótaként javítaná ki a rendszerváltás hibáit. 

„A szeretet nem fáj” – Borsi Róbert a nők elleni erőszakról posztolt

Vannak alkalmak amikor a képviselő minden szavával egyet lehet érteni. 

Újabb öreg harcost küld nyugdíjba Orbán - Vigh László helyett Szilasi Gábort indítja a Fidesz Zalaegerszegen

Vigh 3 cikluson keresztül volt a Zala 01-es választókerület parlamenti képviselője.

Jogtalanul végzett ügyvédi tevékenységet egy nő Győrben

Ruhaneműk értékesítésével csalást is elkövetett.

Légimentő-bázist hoznak létre Nyugat-Magyarországon

A Parlament Népjóléti Bizottsága egyhangúlag szavazta meg.

Az MNB megszüntette a Magyar Péter ellen indított eljárásokat

Újabb fideszes hazugság dőlt meg: a Tisza elnöke sem bennfentes kereskedelmet, sem piacbefolyásolást nem követett el. 

Matthias Zollner az Egis Körmend régi/új vezetőedzője

Kocsis Tamás és Érsek Marcell segítik Zollner munkáját.

Kamionja ajtajával mattolta a kerékpárost a külföldi sofőr Győrben

A figyelmetlen mozdulat során a sértett nyolc napon túl gyógyuló sérüléseket szenvedett. 

Mosonmagyaróváron Kapolka Judit és Porpáczy Krisztina folytathatja a Tisza előválasztás következő fordulójában

Molnár Ferenc ugyan nem jutott tovább, de a szerepvállalásáért jár a köszönet. 

Hallerné Nagy Anikó és Szabó Éva léphet tovább a Tisza előválasztás második, soproni körébe

Varga Szabolcs Gábor részvételét is köszöni a közösség, munkájára továbbra is számítanak.