Mikor lesznek Győrben új buszok? Az ellenzék változást akar

Pintér Bence 2019-09-10 15:15:00
Évek óta nem hozott új buszt Győrbe az Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ. Az egyesült ellenzék új buszokat és átgondoltabb menetrendet szeretne, de a győri vasútállomás felújításáért is lobbiznának a MÁV-nál.

A tömegközlekedés állapota a győri önkormányzati választás egyik legnépszerűbb témája: az egyesült ellenzék (DK, MSZP, Momentum, Jobbik, LMP) és az egykori jobbikosok által alapított Civilek Győrért nevű formáció is prioritásként foglalkozik az üggyel. Hogy miért?

„Győrben megtekinthető egy mozgó tömegközlekedési skanzen”

– sommázta véleményét a szocialista önkormányzati képviselő, Juhász István az egyesült ellenzék keddi sajtótájékoztatóján, amit a belvárosi Révai utcában, a helyi buszközlekedés egyik csomópontjában tartottak. Juhász szerint Győrbe hat-nyolc éve nem került új busz a városba, a buszok átlagéletkora pedig 24 év. 

Glázer Tímea (DK), az ellenzéki pártok közös polgármesterjelöltje elmondta: európai közlekedést szeretnének Győrbe. Arra gondolnak például hogy a jelenlegi úthálózat nem bírja el a forgalmat, ezért nagyok a dugók, és a buszok is akár húsz percet állnak a forgalomban.

A polgármesterjelölt szerint itt az ideje átnézni a buszvonalakat és a menetrendeket is, emellett rendszeres hétvégi éjszakai járatokat szeretnének indítani a Győr környéki településekre.

Az ellenzék azt szeretné, ha minél több győri használná a tömegközlekedést, ehhez azonban a járműpark frissítésére van szükség: Glázer szerint első sorban elektromos buszokat szeretnének hozni, bár kérdésre válaszolva nem fejtette ki, hogy pontosan hogyan állnának ennek neki, tehát hogy átvenné-e a város a saját tömegközlekedése irányítását.

Eközben tovább központosítják a vidéki buszközlekedést

 

A városi buszhálózatot ugyanis nem az önkormányzat üzemelteti, hanem az állami tulajdonú, szombathelyi központú  Északnyugat-magyarországi Közlekedési Központ (ÉNYKK), ami 2015 elején olvasztotta magába Nyugat-Magyarország hat volántársaságát.

A rendszert ráadásul idén tovább központosítják: egy gigacégbe olvasztják a már így is régiónként központosított társaságokat,

ahogy arról a Napi.hu is beszámolt. A lépéstől költséghatékonyabb, szervezettebb, az utazási igényekhez jobban igazodó működést várnak, a Volánbusz Zrt. egyik régiós központja pedig várhatóan továbbra is Szombathelyen lesz.

Információink szerint Borkai Zsolt fideszes polgármester azért nem akar hozzányúlni a jelenlegi rendszerhez, mert nem világos még, hogy ez a központi átalakítás hogyan alakul majd.

A győri ellenzék szerint kérdés azonban, hogy a jelen állapotok alapján akár Szombathelyről, akár Budapestről mennyire tudják majd kezelni például a győri tömegközlekedést, és hogy az új felállásban érkeznek-e új járművek a városba.

Fel kell újítani a vasútállomást

 

A kerékpárosoknak minden évben két kilométernyi új bicikliutat szeretnének építeni, ami az öt év alatt egy várost átszelő összefüggő bicikliúttá válna. Az önkormányzat tulajdonában álló utakat jobban karbantartaná az ellenzék, mint amennyire azt a mostani városvezetés teszi.

Ezen kívül az ellenzék programjában szerepel, hogy bevonják a vasúti közlekedést a városi tömegközlekedésbe és kezdjenek valamit a vasútállomás épületével.

Glázer elmondta: Győrszentivánról, Gyárvárosból és más, külsőbb kerületekből percek alatt bent lehet lenni a városközpontban, így mindenkinek érdeke, hogy a vasutat integrálják a városi tömegközlekedésbe.

A vasúttal kapcsolatban mind Juhász, mind Glázer beszélt a vasútállomás állapotáról: elképesztőnek tartják, hogy két éve nincs rendes váróterem az állomáson, de általában sem elégedettek az épület állapotával:

szerintük olyan vasútállomásra lenne szükség, ahol például a kerekesszékesek is tudnak rendesen közlekedni.

Az ellenzék a vasútállomásból és a szomszédos vidéki buszpályaudvarból egy nagy, összevont csomópontot hozna létre. Ugyan a vasútállomás a MÁV tulajdonában van, de az ellenzéki összefogás politikusai elkezdenék a közös gondolkodást az állami vasútcéggel.

Szólj hozzá!

Nagy István szerint 2030-ra Európa élvonalába emelné a magyar agráriumot a kormány

Csak bízni tudunk benne, hogy nem Nagy Márton varázsgömjéből jósolt. 

Baleset bénítja a forgalmat az M1-esen Tatabánya térségében

A Hegyeshalom felé vezető oldalon már 8 km-es a torlódás.

Megszólalt a Szőlő utcai ügy koronatanúja – súlyos részletek kerültek nyilvánosságra

Az áldozat videóinterjúban mondta el, hogyan használta ki és erőszakolta meg Juhász Péter Pál.

5 év börtönt kapott a két hetes gyermekét súlyosan bántalmazó szombathelyi anya

A Győri Ítélőtábla helyben hagyta a Szombathelyi Törvényszék korábbi ítéletét.

Adventi moziestek Győrben, az Olimpiai Sportparkban

Meghitt filmélmények egész decemberben. 

December 5-én újra jótékonysági főzés lesz a győri vásárcsarnoknál 

Egy tál meleg étellel bárki segíthet a gyerekeknek és a rászorulóknak.

Korszerű karbantartóbázist építene a GYSEV Szombathelyre

A létesítmény a Szolnokon gyártott szuper-vonatokat szolgálná ki.

Ötmilliárd forintos szociális tüzelőanyag program indul

Nagy István szerint kétszázezer család juthat így segítséghez.

Pintér Bence - 23 milliárd forint forog kockán

Józan döntést kér a képviselőktől a fürdő ügyében.

Adventi programkavalkád a Rómer Múzeumban

Kézműves foglalkozás, tárlatvezetés, koncert és könyvvásár várja az érdeklődőket decemberben.

Magyar Péter: Orbánék, a mesterséges intelligenciával gyártották a kamu adóemeléses dokumentumokat

Amit összedobtak, még hamisítványnak is ócska - állítja a pártvezető.

Beelőzték a gyorsétteremben, amitől úgy begőzölt egy férfi Sopronban, hogy egy akciófilmbe képzelte magát

Az egyik sértettet megverte, a másikat pedig kocsija motorháztetején hurcolta. 

Védett madarat ejtett csapdába egy vasi férfi

Az állatorvosi beavatkozás sem segített az állaton. Elpusztult.