Két cikkben is foglalkozott áprilisban a győri művészeti élettel az Artportal – az elsőben egy győri művész, Kiss Adrienn fejtetette ki véleményét, a másodikban pedig ezt egészítette ki Rechnitzer János győri közgazdász, műgyűjtő. Mindkét írás foglalkozott azzal, hogy Dézsi Csaba András januárban megválasztott polgármester leváltotta Grászli Bernadettet a Rómer Flóris Művészeti és Történeti Múzeum éléről. Grászli Bernadett 2009 óta a Városi Művészeti Múzeum, 2013 óta a Xantus János Múzeummal történt összeolvadást követően a Rómer Múzeum igazgatója volt, tavaly Győr Közművelődéséért díjat kapott.
Kiss szerint volnának helyek és források is, hogy Győrben nemzetközi szinten jegyzett kortárs művészeti intézményi színtér alakuljon ki, csak szakmai megalapozottság nincs. A Rómer Múzeum éléről leváltott Grászli Bernadett tízéves tevékenysége kapcsán a cikkben leírta: voltak ugyan nem színvonalas kiállítások, de szerinte „az intézmény az utóbbi időben különösen jól ráérzett a korszellemre a geometrikus, minimalista vonal mentén felépített kiállítás-sorozattal, amelyben kortárs fiatal művészek, de az absztrakt hazai klasszikusai is helyet kaptak”, összességében pedig Grászli ténykedése alatt „történtek progresszív és előremutató dolgok”.
Rechnitzer János a cikkel egyetértve, azt kiegészítve közölt írást: mindkét szerző kiemeli például, hogy a Széchenyi téri Apátúr-ház zárva tartása tarthatatlan. „2014-ban bezárták az Apátúr-házat, lebontották a helytörténeti gyűjteményt, közben varázslatos ígéretekkel halmozták el a polgárokat, hogy lefedik az udvart és ott valami csodálatos közösségi tér lesz, meg interaktív kiállítások, szóval a szokásos hókuszpókusz. Nos, hat év alatt nem sikerült semmit tenni, annak érdekében, hogy a város emblematikus kiállítóhelye, helytörténeti múzeuma megújuljon” – írja Rechnitzer.
A múzeumigazgató menesztése kapcsán pedig elmondja: szerinte „Grászli nagy energiával, lelkesen alakította a képzőművészeti életet, persze voltak hibái, de kinek nincsenek. Kevésbé rajongott a helyi művészekért, bár azok bemutatkozásának lehetőséget adott, de néhányan többet akartak. Nem volt kiemelkedő vezető, hiszen nem tanulta a menedzsmentet.” Szerinte „az igazgató asszony igenis elindította az új flow-t a győri kulturális, szellemi, képzőművészeti életben.”
A győri közgazdász szerint a városban élő művészetkedvelők megérdemelték volna, hogy pontos tájékoztatást kapjanak a fenntartótól Grászli gyors elbocsátásának indokairól.
Az okokról mi is próbáltunk érdeklődni, hiszen – ahogy arra Rechnitzer is utal – a városban vad pletykák kezdtek terjedni az ügyről. Dézsi Csaba András lapunknak akkor azt mondta: „Számos olyan gazdálkodási-szervezési probléma merült, fel amivel kapcsolatosan szembesíteni kellett az igazgatónőt. Ő szembesült ezzel, és úgy döntött, hogy a továbbiakban nem tudja ellátni ezt a feladatot. Rendezetlen a helyzet a múzeum gazdálkodásában.”