A vírushelyzetre való tekintettel közgyűlési vita nélkül, határozatban fogadta el Dézsi Csaba András győri polgármester Győr 2020 és 2025 közötti gazdasági tervét. A dokumentum mintegy 131 oldalon foglalja össze Győr jelenlegi gazdasági helyzetét és következő öt évre tervezett fejlesztéseit, amelyek közül egy sor már megvalósítás vagy tervezés alatt áll, míg egy jelentős része egyelőre csak ötlet, illetve kitűzött cél.
A dokumentum által leírt fejlesztések között szerepel egy sor közút felújítása, illetve új csomópont építése: így a Szent Imre út, a Régi Szentiváni út, a Jókai utca, a Tatai úti csomópont, a Szigethy Attila és Ipar utca, illetve a Reptéri út felújítása – ezek mind a következő két évben esedékesek. 2022-ig megépül a Győri Református Bölcsőde, illetve megújul a Szalay utcai Bölcsőde, a Generációk Háza, a Városháza, a Bezerédj-kastély, a Nefelejcs köz, a József Attila úti rendelő, illetve a Mosoni-Duna partjának révfalui oldala.
A Modern Városok Program keretén belül tovább fejlődik az Állatkert, illetve felépül az új strand (avagy „vízi élménypark”), illetve megújul a kórház parkolási infrastruktúrája.
Ezen felül az MVP-n keresztül finanszírozott tervek között szerepel egy új sporthotel építése Szigetben az Olimpiai Sportpark mögött; egy új mentőállomás építése, valamint a kulturális negyed felépítése és a színház esetleges lebontása után a II. János Pál pápa tér megújítása – ez a szakasz egyelőre nem definitív, hiszen a koncepciót éppen újratervezi az önkormányzat.
Tervezési szakaszban van egy sor projekt, például az Ipar utca meghosszabbítása Régi Bácsai útig új híddal a Mosoni-Dunán; az adyvárosi és marcalvárosi parkolás fejlesztése, illetve az intermodális csomópont felépítése – ez ugye a vidéki buszpályaudvar, a a Révai utcai decentrum és a vasútállomás összevonását jelentené, de egyelőre itt még tovvábra is csak vizsgálják, hogyan lehetne ezt megvalósítani. De szintén említés szintjén megjelenik a Virágpiac és környékének fejlesztése, a Káptalandomb burkolatfelújítása, a Bisinger sétány fejlesztése, vagy az Apátúr-ház – régóta húzódó – komplex funkcióbővítő felújítása.
A terv nagy reményeket táplál a vízi turizmus fejlesztésével kapcsolatban, amit a Mosoni-Duna folymatban lévő vízszint-rehabilitációja tesz majd lehetővé.
A közösségi közlekedéssel kapcsolatban a tervben a következő kitétel szerepel: a cél „olyan közösségi közlekedést biztosító szolgáltató kiválasztása, amelyik képes a győri utakon futó járműállomány átlagéletkorának javítására, a belvárost érintő járatok esetén elektromos buszok üzembe helyezésével a CO2 kibocsátás csökkentésére”. A terv szerint fontos a kötöttpályás elővárosi közlekedés fejlesztése is.
Az itt futólag ismertetett koncepciók csak a gazdasági terv egy részét fedik le, érdemes tehát átböngészni a dokumentumot magát is.