Molnár Tibor (KÉVE), keszthelyi önkormányzati képviselő által indított petíciót mostanra több mint háromezren alá is írtak.
"Az idős, mozgáskorlátozott, kisgyermekes vagy kerékpáros utasok számára egyaránt fontos, hogy a számukra nehézkes átszállás nélkül jussanak el úticéljukhoz. Az idegenforgalom szempontjából pedig kiemelt jelentősége van annak, hogy környezetkímélő módon tudjanak eljutni a turisták Budapestről Keszthelyre. Számos keszthelyi és környékbeli pedig Budapestre utazik rendszeresen tanulmányi és munkaügyekből kifolyólag. Sokak közös érdeke tehát, hogy a vasúti szolgáltatás utóbbi időben örvendetesen javulásnak indult színvonala ne romoljon a Keszthely-Budapest viszonylatban. Ezért indítottam az aHang felületén pettíciót, amelyet az illetékes államtitkárnak fogok eljuttatni"
- írja a Facebook oldalán a képviselő. A kezdeményező szerint "a Balaton déli partján ütemes menetrend szerint közlekedő, InterCity kocsikat is közlekedtető gyorsvonatokra van szükség, amelyek egyórás ütemben járnak: Budapestről indulva az egyik órában Keszthely, a másikban Nagykanizsa irányába, és onnan vissza".
„Azon túl, hogy tanulmányi, üzleti és munkaügyekben rengeteg keszthelyi és környékbeli lakos utazik vonattal a fővárosba és onnan vissza, a gépkocsi nélkül közlekedő turisták széles rétege számára is megnehezedik a Balaton nyugati végébe való eljutás.”
Ha ön is szeretné aláírni, itt megteheti.
Maradjon meg a közvetlen vonatközlekedés Keszthely és Budapest között!
2020. szeptember 13. után a MÁV tervei szerint gyakorlatilag megszűnik a közvetlen, átszállás nélküli vasúti közlekedés Keszthely és Budapest között. Azon túl, hogy tanulmányi, üzleti és munkaügyekben rengeteg keszthelyi és környékbeli lakos utazik vonattal a fővárosba és onnan vissza, a gépkocsi nélkül közlekedő turisták széles rétege számára is megnehezedik a Balaton nyugati végébe való eljutás.
Közlekedő Tömeg: Megszüntették a közvetlen buszokat, az utasoknak a vasutat ajánlották, most a vonatokat is megszüntetik – tovább vagdalkoznak az ITM és a KTI “szakértői”
A közlekedési szakblog emlékeztet: a vasúttársaság eredeti szándéka az volt, hogy szeptembertől teljesen külön közlekedtessék a nagykanizsai és keszthelyi vonatokat, így elkerülve a szerelvény kettébontásának körülbelül negyedórás procedúráját, valamint Budapest és a Balaton déli partja között óránkénti ütemes közlekedést biztosítva. Ezzel Budapest és Székesfehérvár között egész nap félóránként közlekednének a gyorsvonatok. A keszthelyi gyorsokkal a Balaton északi partjára utazók is nyernének: a folyamatban lévő villamosítás miatt szeptember végétől egészen júniusig nem fognak járni a vonatok Székesfehérvár és Balatonfüred között, azonban keszthelyi gyorsvonatokhoz csatlakozó pótlóbuszokkal kétóránként kapnának viszonylag gyors budapesti és székesfehérvári kapcsolatot az északi part települései.
"Ahogy az már máskor is előfordult, az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) “szakértői” ezúttal is keresztbe tettek a MÁV ambiciózus elképzeléseinek. Információink szerint Palkovics László miniszter, Mosóczi László államtitkár és Homolya Róbert MÁV elnök-vezérigazgató az elmúlt hetekben szabadságukat töltve nem foglalkoztak az üggyel, az ITM Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya és a KTI munkatársai pedig a jól megszokott reflexeket követve, görcsös spórolásból semmilyen fejlesztést nem engedélyeztek, így a nagykanizsai vonatok gyorsítására a keszthelyi vonatrész megszüntetése maradt az egyetlen megoldás. Ennyit ér tehát a döntéshozóknak Keszthely és a környező települések több mint harmincezer lakosa és a közkedvelt régióba induló évi több százezer turista: másfél hónapon belül megszüntetnék a közvetlen buszok után a gyorsvonatokat is, mindezt anélkül, hogy bárki véleményét is megkérdeztek volna a változtatásról. Keszthelyen ráadásul néhány éve újították fel a vasút- és a mellette álló autóbusz-állomást, így eddig jól működő, mini intermodális csomópontként kiváló átszállási kapcsolat volt a vonatról környékbeli települések felé."
A Közlekedő Tömeg szerint a módosítást azonnal vissza kell vonni, helyette a vasúttársaság eredeti terveinek megfelelő menetrendet kell bevezetni: a Balaton déli partján egész évben óránkénti gyorsvonati közlekedésre és a közvetlen keszthelyi vonatok megtartására van szükség.
Security Check Required
null
Vonják felelősségre a "szakértőket"
Mint írják: az ITM és a KTI hanyag és kishitű, a költséghatékonyság helyett a költségcsökkentést szemük előtt tartó “szakértőit” felelősségre kell vonni, hiszen már sokadjára követik el ugyanazokat a hibákat.
"A vasút a közösségi közlekedésben betöltendő, a MÁV-Volán összevonással elérni kívánt gerincjárati szerepéhez átgondolt fejlesztésekre és utasbarát menetrendre, nem pedig eszetlen spórolásra és fűnyíróelv-szerű rombolásra van szükség!"
Mint ismert, a minisztériumban és háttérszervezeténél már kidolgoztak egy hasonló, országos anyagot. Az azóta már felpuhított, ideiglenes járvánügyi menetrendnek hívott vasútrombolás alaposan kiverte a biztosítékot mind szakmában, mind a politikában. Az MSZP-SZDSZ kormányok vasúti járatriktításánál is durvább intézkedés a szakmai szervezetek szerint még csak megtakarítást sem jelentett volna, ellenben teljes régiók közlekedését lehetetlenítette volna el végleg. Nem is csoda, hogy a tervezet ellen nagyon sok fideszes vezetésű önkormányzat is tiltakozott. Erről itt írtunk bővebben:
A MÁV új menetrendjével ezentúl három átszállás kell majd, hogy Szombathelyről eljussunk Pécsre
A tegnap este jelent meg a MÁV-Start június 6-tól érvényes menetrendje, ami miatt már most nem egy szervezet emelte fel a hangját, az utasok pedig zúgolódnak, ami nem csoda. A Magyar Közlekedési Klub szerint az új menetrend a legsúlyosabb botrány kategóriájába tartozik, mely „totálisan tönkreveri egész térségek közösségi közlekedését", a Közlekedő Tömeg pedig közlekedéspolitikáért felelős államtitkár lemondását követeli.