Ez az igazi civil kurázsi: Nem engedik a keszthelyiek, hogy szétverjék a vasúti közlekedést - most Ön is segíthet!

Bazsó Bálint 2020-08-21 19:39:04
A minisztérium és háttérszervezete a helyiek megkérdezése nélkül gyakorlatilag teljesen megszüntetné a közvetlen Keszthely-Budapest vasúti közlekedést. Mivel korábban a közvetlen buszjáratokat is törölték, ezért a Balaton parti város lakói aláírásgyűjtésbe kezdtek.

Molnár Tibor (KÉVE), keszthelyi önkormányzati képviselő által indított petíciót mostanra több mint háromezren alá is írtak. 

"Az idős, mozgáskorlátozott, kisgyermekes vagy kerékpáros utasok számára egyaránt fontos, hogy a számukra nehézkes átszállás nélkül jussanak el úticéljukhoz. Az idegenforgalom szempontjából pedig kiemelt jelentősége van annak, hogy környezetkímélő módon tudjanak eljutni a turisták Budapestről Keszthelyre. Számos keszthelyi és környékbeli pedig Budapestre utazik rendszeresen tanulmányi és munkaügyekből kifolyólag. Sokak közös érdeke tehát, hogy a vasúti szolgáltatás utóbbi időben örvendetesen javulásnak indult színvonala ne romoljon a Keszthely-Budapest viszonylatban. Ezért indítottam az aHang felületén pettíciót, amelyet az illetékes államtitkárnak fogok eljuttatni"

- írja a Facebook oldalán a képviselő. A kezdeményező szerint "a Balaton déli partján ütemes menetrend szerint közlekedő, InterCity kocsikat is közlekedtető gyorsvonatokra van szükség, amelyek egyórás ütemben járnak: Budapestről indulva az egyik órában Keszthely, a másikban Nagykanizsa irányába, és onnan vissza".

„Azon túl, hogy tanulmányi, üzleti és munkaügyekben rengeteg keszthelyi és környékbeli lakos utazik vonattal a fővárosba és onnan vissza, a gépkocsi nélkül közlekedő turisták széles rétege számára is megnehezedik a Balaton nyugati végébe való eljutás.”

Ha ön is szeretné aláírni, itt megteheti.

Maradjon meg a közvetlen vonatközlekedés Keszthely és Budapest között!

2020. szeptember 13. után a MÁV tervei szerint gyakorlatilag megszűnik a közvetlen, átszállás nélküli vasúti közlekedés Keszthely és Budapest között. Azon túl, hogy tanulmányi, üzleti és munkaügyekben rengeteg keszthelyi és környékbeli lakos utazik vonattal a fővárosba és onnan vissza, a gépkocsi nélkül közlekedő turisták széles rétege számára is megnehezedik a Balaton nyugati végébe való eljutás.

Közlekedő Tömeg: Megszüntették a közvetlen buszokat, az utasoknak a vasutat ajánlották, most a vonatokat is megszüntetik – tovább vagdalkoznak az ITM és a KTI “szakértői”

A közlekedési szakblog emlékeztet: a vasúttársaság eredeti szándéka az volt, hogy szeptembertől teljesen külön közlekedtessék a nagykanizsai és keszthelyi  vonatokat, így elkerülve a szerelvény kettébontásának körülbelül negyedórás procedúráját, valamint Budapest és a Balaton déli partja között óránkénti ütemes közlekedést biztosítva. Ezzel Budapest és Székesfehérvár között egész nap félóránként közlekednének a gyorsvonatok. A keszthelyi gyorsokkal a Balaton északi partjára utazók is nyernének: a folyamatban lévő villamosítás miatt szeptember végétől egészen júniusig nem fognak járni a vonatok Székesfehérvár és Balatonfüred között, azonban keszthelyi gyorsvonatokhoz csatlakozó pótlóbuszokkal kétóránként kapnának viszonylag gyors budapesti és székesfehérvári kapcsolatot az északi part települései.

"Ahogy az már máskor is előfordult, az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) “szakértői” ezúttal is keresztbe tettek a MÁV ambiciózus elképzeléseinek. Információink szerint Palkovics László miniszter, Mosóczi László államtitkár és Homolya Róbert MÁV elnök-vezérigazgató az elmúlt hetekben szabadságukat töltve nem foglalkoztak az üggyel, az ITM Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya és a KTI munkatársai pedig a jól megszokott reflexeket követve, görcsös spórolásból semmilyen fejlesztést nem engedélyeztek, így a nagykanizsai vonatok gyorsítására a keszthelyi vonatrész megszüntetése maradt az egyetlen megoldás. Ennyit ér tehát a döntéshozóknak Keszthely és a környező települések több mint harmincezer lakosa és a közkedvelt régióba induló évi több százezer turista: másfél hónapon belül megszüntetnék a közvetlen buszok után a gyorsvonatokat is, mindezt anélkül, hogy bárki véleményét is megkérdeztek volna a változtatásról. Keszthelyen ráadásul néhány éve újították fel a vasút- és a mellette álló autóbusz-állomást, így eddig jól működő, mini intermodális csomópontként kiváló átszállási kapcsolat volt a vonatról környékbeli települések felé."

A Közlekedő Tömeg szerint a módosítást azonnal vissza kell vonni, helyette a vasúttársaság eredeti terveinek megfelelő menetrendet kell bevezetni: a Balaton déli partján egész évben óránkénti gyorsvonati közlekedésre és a közvetlen keszthelyi vonatok megtartására van szükség.

Security Check Required

null

Vonják felelősségre a "szakértőket"

Mint írják: az ITM és a KTI hanyag és kishitű, a költséghatékonyság helyett a költségcsökkentést szemük előtt tartó “szakértőit” felelősségre kell vonni, hiszen már sokadjára követik el ugyanazokat a hibákat.

"A vasút a közösségi közlekedésben betöltendő, a MÁV-Volán összevonással elérni kívánt gerincjárati szerepéhez átgondolt fejlesztésekre és utasbarát menetrendre, nem pedig eszetlen spórolásra és fűnyíróelv-szerű rombolásra van szükség!"

Mint ismert, a minisztériumban és háttérszervezeténél már kidolgoztak egy hasonló, országos anyagot. Az azóta már felpuhított, ideiglenes járvánügyi menetrendnek hívott vasútrombolás alaposan kiverte a biztosítékot mind szakmában, mind a politikában. Az MSZP-SZDSZ kormányok vasúti járatriktításánál is durvább intézkedés a szakmai szervezetek szerint még csak megtakarítást sem jelentett volna, ellenben teljes régiók közlekedését lehetetlenítette volna el végleg. Nem is csoda, hogy a tervezet ellen nagyon sok fideszes vezetésű önkormányzat is tiltakozott. Erről itt írtunk bővebben:

A MÁV új menetrendjével ezentúl három átszállás kell majd, hogy Szombathelyről eljussunk Pécsre

A tegnap este jelent meg a MÁV-Start június 6-tól érvényes menetrendje, ami miatt már most nem egy szervezet emelte fel a hangját, az utasok pedig zúgolódnak, ami nem csoda. A Magyar Közlekedési Klub szerint az új menetrend a legsúlyosabb botrány kategóriájába tartozik, mely „totálisan tönkreveri egész térségek közösségi közlekedését", a Közlekedő Tömeg pedig közlekedéspolitikáért felelős államtitkár lemondását követeli.

Szólj hozzá!

Pintér Bence Szijjártó Pétertől kér segítséget, az új amerikai vámok miatt!

Donald Trump legújabb intézkedései megfojthatják a komplett győri autóipart.

Győrben járt Yakari

Bár a bolondok napja tegnap volt, áprilisi tréfának sem lett volna utolsó, ahogy egy autós közlekedett Győrben.

Gulyás Gergely: Magyarország kilép a Nemzetközi Büntetőbíróságból

A felmondási eljárást, az alkotmányos és a nemzetközi jogi kereteknek megfelelően, a kormány csütörtökön kezdeményezi.

Minden eddiginél komolyabb odafigyelést kér Győr polgármestere a ragadós száj - és körömfájás járvány kapcsán!

Pintér Bence hosszú posztban osztotta meg gondolatait a pusztító betegséggel kapcsolatban. 

Vége Tiby szezonjának

Térdsérülése mellé vakbélgyulladást kapott. Aleksa Novakoviccal a szezon végéig szóló szerződést kötött a klub.

Győr-Moson-Sopron vármegyében újabb két telephely érintett a ragadós száj - és körömfájás járványban!

Hiába a minden eddiginél szigorúbb védekezés, a járvány terjed. Pedig még durrogtatást is bevetnek.

172 millió forintot spórol a győri önkormányzat azzal, hogy a polgármester leállított három szobor-beruházást

Máshogy kívánnak emléket állítani a győri keksznek, a balettnek, és a textiliparnak.

Április közepén indul a szombathelyi húsvéti vásár

Jön Farkasházi Réka és a Tintanyúl, zenél a Koprive, és a Zabszalma.

Megkapta a Haladás VSE a kiemelt sportegyesületi státuszért szignózott 250 millió forintot

Az egyesület friss közleményében a szombathelyi önkormányzattól kér további anyagi támogatást, és átláthatóságot ígér.