A MÁV új menetrendjével ezentúl három átszállás kell majd, hogy Szombathelyről eljussunk Pécsre

ugytudjuk.hu 2020-06-03 14:08:00
A vasúttársaság honlapján alaposan eldugott, a főoldalról nem is elérhető változás nem sok jót jelent az utasok számára: növekvő menetidők, pótlóbuszozás, lekéső csatlakozások, vagy éppen napi egy-egy vonat jelenti majd a „kínálatot”.

A tegnap este jelent meg a MÁV-Start június 6-tól érvényes menetrendje, ami miatt már most nem egy szervezet emelte fel a hangját, az utasok pedig zúgolódnak, ami nem csoda. 

A Magyar Közlekedési Klub szerint az új menetrend a legsúlyosabb botrány kategóriájába tartozik, mely

„totálisan tönkreveri egész térségek közösségi közlekedését”,

a Közlekedő Tömeg pedig közlekedéspolitikáért felelős államtitkár lemondását követeli.

Magyar Közlekedési Klub

A MÁV-START ma délután kitette a június 6-tól érvényes regionális va... súti menetrendeket. Hogy már ők is mennyire szégyellik magukat, azt mutatja, hogy a honlapon a lehető legjobban eldugták az új menetrendeket, még a főoldalról se mutat ezekre a pár napon belül életbelépő változásokra semmi.

Utóbbi szervezet néhány példát is hoz az új menetrendből:

  • az egyetlen vonat 22:30-kor, Abaújszántóról Hidasnémeti felé pedig 5:02-kor indul majd.
  • Kizárólag pótlóbuszok közlekednek majd Zalaegerszeg és Őriszentpéter, valamint Villány és Mohács között, előbbi esetében a menetidő 42-ről 70 percre nő, utóbbinál több mint kétszeresére, 25 helyett 62 perc lesz az utazás.
  • Nem járnak jobban a Fejérben és Tolnában élők sem, Dunaújváros és Simontornya között 43 perccel lesznek lassabbak a pótlóbuszok. A Dunától keletre, Kál-Kápolnáról 130 perc alatt érnek a pótlóbuszok Kisújszállásra a vonat 97 percével szemben, Gyöngyös–Vámosgyörk között másfélszeresére nő az utazási idő, Debrecenből Tiszalök felé felváltva indulnak majd vonatok és buszok, utóbbiak 20 perccel lassabbak lesznek - írja a szakmai szervezet.

A Dunántúl egyik legfontosabb, a fővárost nem érintő viszonylatát pedig gyakorlatilag megsemmisítette a vasúttársaság: a  Pécs–Nagykanizsa–Szombathely vonalon egyetlen közvetlen vonat sem marad, vagyis a végigutazóknak akár háromszor is át kell majd szállniuk.

Egy ideig még egészen biztosan nem fog vonat zötyögni Szombathely és Ausztria között

Nemrég közöltünk egy cikket arról, hogy bár igény volna rá, egyelőre úgy néz ki, csak kívánság marad a vasúti összeköttetés a nyugati határ mentén Magyarország és Ausztria között. Pedig volt idő, amikor komoly vasúti hálózat volt a két ország között, hiszen Szombathely, Kőszeg és Körmend állomásokról is indult vasút a sógorékhoz.

A Közlekedő Tömeg összesítése szerint összesen 12 vasútvonalon alibi menetrend, vagyis napi egy vonatpár marad, pótlóbusz nélkül. Marad tehát a helyközi busz, amin a vasúti bérleteket már nem is fogadják el. Mint írják, a menetrendet úgy sikerült megalkotni, hogy számos csomópontban nem érik el a csatlakozó vonatot a pótlóbusszal érkezők, ezért legalább egy órával többet kell az utazásra szánniuk.

„Álláspontunk szerint elfogadhatatlan, hogy az ITM és a MÁV-Start az utolsó pillanatig azt ígéri, «az utasok kiszolgálását az autóbuszok a korábbival megegyező vagy jobb színvonalon biztosítják», majd a vasúttársaság saját üzletszabályzatát és a vonatkozó kormányrendeletet is megszegve mindössze három nappal a változás előtt adja a több ezer érintett tudtára, hogy mostantól gyakorlatilag nem számíthatnak a közösségi közlekedésre, a közszolgáltatást biztosító szervezetek cserben hagyták őket”

A civil szervezet ezért felszólította Palkovics László innovációs és technológiai minisztert, hogy „azonnal intézkedjen a járatritkítás visszavonásáról, és

mentse fel tisztségéből a feladata ellátására alkalmatlannak bizonyult Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkárt”.

Hasonlóan reagált a Magyar Közlekedési Klub is. Mint írják: a kiizzadt menetrendek nyilvánvalóan a legsúlyosabb botrány kategóriájába tartoznak, totálisan tönkreverik egész térségek közösségi közlekedését.

„Jól az egésszel lényegében senki nem jár, rosszabbul annál inkább: megszűnő csatlakozások, ordenáré menetidő-növekedés, eltérő helyekről induló buszok és vonatok, és még sorolhatnánk. Ráadásul nem, hogy egy fillért nem sikerült megspórolni ezzel, hanem még simán lehet, hogy drágább is lesz így a közlekedés”

Értékelésük szerint egyértelmű, hogy az Innovációs és Technológia Minisztérium, valamint a Közlekedéstudományi Intézet érintett része teljesen alkalmatlanná vált a feladata ellátására.

„Nem megy a matek, nem értik a szolgáltatás működését, és fejlődés helyett botrányból botrányba rángatják a helyközi közlekedést.”

Ötven vasútállomást újít fel a MÁV, de a győri nincs köztük

A legforgalmasabb állomásokat érintően 2023-ig tartó, komplex felújítási programot hirdetett a MÁV „50 MEGÚJULÓ ÁLLOMÁS" elnevezéssel - derült ki a vasúttársaság honlapjáról. Mint írják, a MÁV „kiemelt feladatként kezeli a személyszállítás szolgáltatási színvonalának emelését, amelynek fontos eleme az állomási környezet szépítése, kulturáltabb utasforgalmi terek kialakítása".

A MÁV-Start a több mint 30 vasútvonalat érintő járatritkítást a járványhelyzettel magyarázza. A vasúttársaság május végi közleménye szerint a "veszélyhelyzeti intézkedések következtében a MÁV-START belföldi utasforgalma 2020. március 15. és május 15. között körülbelül 70 százalékkal maradt el a tavalyi év azonos időszakának teljesítményétől, a nemzetközi forgalom pedig minimálisra csökkent. Egyelőre bizonytalan, hogy mikorra közelíti meg az utasszám a koronavírus-járvány előtti időszakban mért adatokat".

A társaság szerint a "korlátozások fokozatos feloldása, a védekezés új szakasza lehetővé teszi a vonat- és buszközlekedés újjászervezését". Közleményük szerint az ideiglenes járványügyi menetrendek kialakítása során "figyelembe veszik az utazóközönség változó igényeit: az országos fővonalakon a vasút biztosít gyorsabb és versenyképesebb eljutást, ehhez igazodva az autóbusz-hálózat térségi ráhordó szerepe növekszik".

Szólj hozzá!

Hasznos tippek egyetemistáknak: használt könyvekből is lehet tanulni!

Az egyetemi lét sok kiadással jár – bár nem mindenki fizetős szakokon tanul, azért a lakhatás, az utazás és a szórakozás sok pénzt felemészt. És bár a könyvtárakban ingyenesen hozzájuthatunk a szakirodalomhoz, ez nem mindig elérhető opció.

Az okostelefonok milyen hatással vannak a lelki egészségünkre?

Érdekes a címben feltett kérdés, és bizonyára mindenki az aktuális hangulatának megfelelően válaszol rá. Az, aki kezében a mobillal éppen egy fontos hívást vár a szerelmétől, bizonyára azt mondja, hogy pozitív, aki pedig álmatlanságtól szenved és késő éjjel olvassa ezt a cikket, azt gondolhatja: negatív.

Orrot törtek a sárvári "lomis" piacon

Vádat emeltek a verekedővel szemben.

Borult, ködös idő várható a hétvégén

Túlnyomóan borult, párás, helyenként ködös idő várható, hószállingózás, ónos szitálás, szitálás előfordulhat.

Itt vannak a győri Magyar Kultúra Hét programjai

Január 20–26 között rendezik a rangos eseményt.

Mínusz 783 millió forint a Győr-Szol Zrt. harmadik negyedéves mérlege

Sok esetben a tervezetthez képest kevesebb mínuszt termelt a cég.

Emlékszel milyen volt 2006-ban a Papsziban?

Nem, akkor most megmutatjuk milyen volt a szombathelyi legendás disco.

Továbbra sincs új elnöke a Haladás VSE-nek

Hamarosan újra összehívják a küldötteket.

A Győri Audi ETO 2027-ig meghosszabbította Per Johansson vezetőedző szerződését

A szakembert tavaly márciusban nevezte ki kispadjára az együttes, amelyet aztán BL-sikerig vezetett.

200 ezer forint Győrben az átlag albérletár

Szombathelyen 170 ezer forint most a lakbér havi átlaga.

Akár börtönbüntetésre is ítélhetik Homlok Zsoltot

Kartellezés miatt jelentették fel a cégvezetőt.

Hétvégi ház égett Szombathelyen

A tűzoltók két vízsugárral fékezték meg a lángokat.

15 milliárd forintot vonnak el idén Győrtől

12 milliárd forintot szolidaritási hozzájárulás címén vonnak el. 3 milliárd forintot pedig a Versenyképes Járások Program keretei között vonnának el a várostól.

Fedezd fel a Lego City világát

Építsd meg álmaid városát!