Nem egyszer írtunk már a szombathelyi Haladás tenisz szakosztályának kálváriájáról. A sportolók a Haladás Sportkomplexum építésénél szorultak ki korábbi helyükről, a pályák helyére ugyanis parkolókat építettek.
Törvényi kötelezettség azonban, hogy ezeket a pályákat pótolják, amire egy tavalyi döntés értelmében a Késmárk utcai teniszcentrumban sor is került. 6 pályát felújítottak a Modern Városok programban kapott pénzen, további 4 újat és a klubházat pedig jelenleg is építik.
Bár a Haladás pályái szűntek meg, a most kapott pénzből épített pályákat mégsem a Hali használja, hanem azokon a Savaria Tenisz Club sportoló edzenek. Bár eléggé furcsa, hogy a tenisz centrumot mégsem a klub, hanem annak elnöke, Szabó Péter magánszemélyként bérli. Idén december 31-ig van érvényes bérleti szerződése.
A Haladás azonban megelégelte, hogy továbbra is mostoha körülmények között kell edzeniük, így Szabó Tünde, sportért felelős államtitkárhoz fordultak, aki a BMSK Zrt.-n keresztül ígért 40 millió forintot a szakosztálynak. Ezt a pénzt pálya felújításra, építésre, vagy eszközbeszerzésre lehet elkölteni, viszont november 30-ig meg kell határozni a támogatás elköltésének célját.
Ungár Péter (LMP) országgyűlési képviselő írásban kérdezte meg az Emberi Erőforrások Minisztériumát, hogy lehet-e már tudni, hogy mire költik el a pénzt, és végre mikor rendeződhet a Haladás teniszezőinek helyzete.
Rétvári Bence válaszában azt írja, hogy a pénzből a Haladás Kenderesi utcai területén építenének teniszpályákat. (Ez ez a pálya, ahol most a dobóatléták edzenek.) A beruházás pedig 2020-ig valósulhat meg.
Helyben azonban más döntés született. A városvezetés ugyanis azt szeretné, hogy ne építésék be az atléták pályáit, és álljon elő ezzel egy újabb probléma. A terv az, hogy a Sportliget nemrég felújított teniszpályáit egy 15 éves ciklusra megkapja a Haladás tenisz szakosztálya. A kormánytól kapott 40 millió forintot pedig pálya téliesítésre fordítják.
Igaz ehhez további forrás kell majd, mivel ennek a beruházásnak 100 millió forint + ÁFA a költsége. Ebből a pénzből egy modern, könnyűszerkezetes pályafedést lehet építeni, ami semmiben sem hasonlít a korszerűtlen légbefúvásos, sátras megoldásra.