Dézsi Csaba András három év után sem érti a belvárosi bicikliutak problémáját

Pintér Bence 2023-07-07 17:57:22
2020-ban világosan kiderült, mi okozza a Jedlik utcában a problémát, de ezt azóta sem sikerült megértenie a polgármesternek.

Ez egy véleménycikk, ami nem feltétlenül tükrözi a szerkesztőség álláspontját. Iratkozz fel te is a Győr filter nélkül hírlevélre!

A GyőrPlusz Rádió vendége volt csütörtök reggel Dézsi Csaba András (Fidesz-KDNP) győri polgármester. A műsorba betelefonált egy hölgy, aki azt vetette fel, hogy a Révfalusi (Kossuth) hídról miért nincs kijelölve bicikliút a belváros irányába, majd azt pontosan azt problematizálta, hogy a Jedlik utcában „száguldoznak” a biciklisek, rolleresek.

Azt gondolná az ember, hogy miután 2020 júliusában alaposan átrágta a témát a sajtó, a kerékpáros szervezetek és a városháza, talán Dézsi Csaba András polgármester is megértette a problémát, de úgy tűnik, hogy nem:

a polgármester ugyanis a rádióműsorban arról beszélt, hogy nem érti, miért mennek ott a biciklisek, hiszen egyszer már kijelöltek másfelé bicikliutat,

aztán meg arról, hogy az EuroVelo-bicikliút ott megy, arra szoktak hivatkozni, hogy azért nem lehet áthelyezni.

A valóság ezzel szemben az – és ezt a polgármester is tudná, ha 2020-ban elment volna a városháza által szervezett szakmai egyeztetésre, de csak a szárnysegédjei voltak ott –, hogy...

1. ...ahogy a frissen elfogadott kerékpáros koncepció is tényként leszögezi, a Révfalusi (Kossuth) híd–Jedlik utca–Czuczor utca–Baross híd-útvonal a város kerékpáros közlekedésének egyik legfontosabb észak-déli irányú útvonala. Az volt 40 éve is, az lesz 40 év múlva is, mert kézenfekvő, ráadásul ide futnak be az északi agglomerációból kerékpárral érkezők is.

2. ...amikor – felfestés, külön kijelölt út nélkül – megpróbálták elvezetni ezt a Stelczer Lajos utcába, az több szempontból sem működött és majdnem mindenki figyelmen kívül hagyta – mert egyáltalán nem volt kézenfekvő. Én például nem hagytam figyelmen kívül, és le is írtam, mennyire borzalmasan idegesítő arra közlekedni, amerre szabályos volt, amíg fel nem adta az ötletet az Útkezelő.

3. ...a Jedlik úton a kényelmes és békés, közös kerékpáros-rolleres-gyalogos közlekedésnek egy akadálya van: a város hatóságai által az út feléig belógni engedett kocsma- és étteremteraszok,

illetve a maradék útszakaszon szinte állandóan parkoló, ezeket kiszolgáló kisteherautók, amelyek még a Stelczer Lajos utcát is állandóan blokkolják. Erről itt és itt írtunk korábban. Ha ezek nem lennének, vagy kisebbek lennének, ha nem engednék be ide nyakló nélkül a kisteherautókat, fel lehetne festeni egy rendes kerékpársávot, vagy valami egyértelmű jelzést, ami megoldaná a problémát, mert úgy simán elférne mindenki.

4. ...bármilyen másik megoldás, például a kerékpárút átvezetése a Káptalandombon, vagy a már említett Stelczer utcai átvezetés kényelmetlenebbé, kevésbé kézenfekvővé teszi a kerékpározást a városon keresztül, miközben mind a város frissen elfogadott mobilitási terve, mind például Horváth Balázs, a Széchenyi István Egyetem Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Kar dékánja azt szorgalmazza, hogy minél könnyebbé kell tenni a kerékpáros közlekedést, mert a tömegközlekedés mellett ez a megoldás a közlekedési problémákra.

Dézsi valódi véleménye: A kerékpárosok „szálljanak le a magas lóról”

Sajnos a politikusok Győrben csak beszélni szeretnek arról, hogy ennyi meg annyi bicikliút épült. Ezek ugye leginkább az Ipari park irányába, és főleg azért, hogy az Audi könnyebben teljesíthesse a klímacéljait, ami persze szintén fontos és jó dolog. De amikor valaki konkrét dolgokat vet fel a belvárosi biciklis közlekedés problémiával kapcsolatban, akkor rögtön kiütközik a városházi Audikban pöffeszkedő vezetők valódi véleménye:

Dézsi polgármester például a fent linkelt 2021-es közmeghallgatáson azt mondta, hogy a kerékpárosok „szálljanak le a magas lóról”, azaz a bicikliről, és tolják a belvárosban.

Erre ismét azt tudom mondani, amit akkor, hogy a kerékpár egy közlekedési eszköz. Az autósoknak sem mondja azt senki, hogy néha szálljanak ki, és tolják az autójukat. Ha félméterenként le kell szállni és tolni kell a biciklit, akkor mindenki autóba fog ülni inkább, és továbbra is rohadhat mindenki a dugóban. Legalább mondjuk nem hajtunk bele gyorsan egy kátyúba, ez is szempont Győrben.

Az, amit 2021-ben mondott a polgármester, és az, hogy most, 2023-ban egyáltalán semmit nem tud mondani erről az egész – gyalogosok és kerékpárosok életét egyszerre, évek óta – megkeserítő problémáról, nem si emlékszik rá, hogy mi itt a probléma: mindez nagyon sokat elmond arról, mennyire tartja fontosnak valójában a fenntartható közlekedést, a kerékpározást a városvezetés. Semennyire.

A nagyon könnyen, pár lépésben megoldható, de a városvezetés által látványosan figyelmen kívül hagyott problémahalmazról korábban egy szemléletes videót is készítettünk.

Iratkozz fel te is a Győr filter nélkül hírlevélre!Kövesd a Befejezetlen Győrt a TikTokon! Csatlakozz Győr egyetlen szabad fórumához, a 32 ezer tagot számláló Győr összefog csoporthoz!

Támogasd a hatalomtól független újságírást!

Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs is.

Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogast adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét.

Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004.

Köszönjük!

Szólj hozzá!

Az idén sem fizet osztalékot a Rába

Győri ingatlanok érétkesítéséről is döntött a cég.

Azzal fenyegette a sárvári gyámügyest a nő, hogy megöli

„Na te büdös k***a, ha te ezt megtetted, akkor nem fogok veled szépen beszélni!”

Tizenkét gyanúsítottja van már annak az ügynek, amiben letartóztatták a volt győri rendőrkapitányt

A volt kapitányon kívül egy másik gyanúsítottat is fogva tartanak, aki szintén fontos és magas rangú, nyugalmazott rendőr.

Szúnyogok: Győrben kiterjedt biológiai gyérítés egyelőre nem szükséges

A Győr-Szol Zrt. már megtette az előkészületeket a szúnyoggyérítési munkálatok megkezdéséhez.

Legyen egy szuper okosóra a legújabb kiegészítőd

Gondoltál már arra, hogy beszerezz egy páratlan okosórát? Ha eddig halogattad a döntést, akkor ezt most tekintsd egy jelnek és üdvözölj a gyűjteményedben egy efféle újdonságot. Nemcsak dekoratív kiegészítő, hanem számtalan előnnyel is bír.

Quentin Tarantino mégsem filmkritikusról forgatja utolsó filmjét

A rendező várhatóan tizedik filmje elkészítése után is folytatja a kreatív munkát. Korábban többször célzott rá, hogy minisorozatok és színdarabok rendezése is érdekli.

A performance marketing jelentősége a vállalkozások életében

Minden vállalkozás számára alapvető fontosságú, hogy folyamatosan, méghozzá profitábilisan termeljen új ügyfeleket, vásárlókat. A performance marketing elengedhetetlen a sikerhez, egy laikus számára azonban rengeteg nehézséget okozhat a fizetett hirdetések nyereséges menedzselése, éppen ezért sok esetben a legjobb döntés szakértőket segítségül hívni.

Ütötte, rúgta ismerősét egy körmendi férfi

Még a mobilját is földhöz vágta.

Milyen tényezőket vegyünk figyelembe, ha bútorkárpitot választunk?

A különféle anyagokkal bevont, párnázott bútorok esetében a kárpit színe, textúrája meghatározó jelentőségű az enteriőr stílusa, valamint a tartósság és a tisztíthatóság szempontjából, ezért a választásnál körültekintőnek kell lenni.

Azonnali hatállyal rúgta ki a Vas Népe az újságíróját, miután bejelentette, hogy civilként elindul képviselőnek

Tóth Judit Körmenden szerezne mandátumot. Frissítve a Vas Népe közleményével!

Sulyok Tamás jáki látogatása miatt komoly biztonsági intézkedésekre lehet számítani

A vasárnapi avatón ingyen lehet megtekinteni a templomot és templomkertet is.

Egy győzelemre az elődöntőtől a Falco

Lemosták a Honvédet a pályáról

Már a bíróságon is kamuzik Mirkóczki Ádám, Eger polgármestere

Nem csak adatokat nem adna ki, hanem tényleg nem ad ki.