Dézsi Csaba András három év után sem érti a belvárosi bicikliutak problémáját

Pintér Bence 2023-07-07 17:57:22
2020-ban világosan kiderült, mi okozza a Jedlik utcában a problémát, de ezt azóta sem sikerült megértenie a polgármesternek.

Ez egy véleménycikk, ami nem feltétlenül tükrözi a szerkesztőség álláspontját. Iratkozz fel te is a Győr filter nélkül hírlevélre!

A GyőrPlusz Rádió vendége volt csütörtök reggel Dézsi Csaba András (Fidesz-KDNP) győri polgármester. A műsorba betelefonált egy hölgy, aki azt vetette fel, hogy a Révfalusi (Kossuth) hídról miért nincs kijelölve bicikliút a belváros irányába, majd azt pontosan azt problematizálta, hogy a Jedlik utcában „száguldoznak” a biciklisek, rolleresek.

Azt gondolná az ember, hogy miután 2020 júliusában alaposan átrágta a témát a sajtó, a kerékpáros szervezetek és a városháza, talán Dézsi Csaba András polgármester is megértette a problémát, de úgy tűnik, hogy nem:

a polgármester ugyanis a rádióműsorban arról beszélt, hogy nem érti, miért mennek ott a biciklisek, hiszen egyszer már kijelöltek másfelé bicikliutat,

aztán meg arról, hogy az EuroVelo-bicikliút ott megy, arra szoktak hivatkozni, hogy azért nem lehet áthelyezni.

A valóság ezzel szemben az – és ezt a polgármester is tudná, ha 2020-ban elment volna a városháza által szervezett szakmai egyeztetésre, de csak a szárnysegédjei voltak ott –, hogy...

1. ...ahogy a frissen elfogadott kerékpáros koncepció is tényként leszögezi, a Révfalusi (Kossuth) híd–Jedlik utca–Czuczor utca–Baross híd-útvonal a város kerékpáros közlekedésének egyik legfontosabb észak-déli irányú útvonala. Az volt 40 éve is, az lesz 40 év múlva is, mert kézenfekvő, ráadásul ide futnak be az északi agglomerációból kerékpárral érkezők is.

2. ...amikor – felfestés, külön kijelölt út nélkül – megpróbálták elvezetni ezt a Stelczer Lajos utcába, az több szempontból sem működött és majdnem mindenki figyelmen kívül hagyta – mert egyáltalán nem volt kézenfekvő. Én például nem hagytam figyelmen kívül, és le is írtam, mennyire borzalmasan idegesítő arra közlekedni, amerre szabályos volt, amíg fel nem adta az ötletet az Útkezelő.

3. ...a Jedlik úton a kényelmes és békés, közös kerékpáros-rolleres-gyalogos közlekedésnek egy akadálya van: a város hatóságai által az út feléig belógni engedett kocsma- és étteremteraszok,

illetve a maradék útszakaszon szinte állandóan parkoló, ezeket kiszolgáló kisteherautók, amelyek még a Stelczer Lajos utcát is állandóan blokkolják. Erről itt és itt írtunk korábban. Ha ezek nem lennének, vagy kisebbek lennének, ha nem engednék be ide nyakló nélkül a kisteherautókat, fel lehetne festeni egy rendes kerékpársávot, vagy valami egyértelmű jelzést, ami megoldaná a problémát, mert úgy simán elférne mindenki.

4. ...bármilyen másik megoldás, például a kerékpárút átvezetése a Káptalandombon, vagy a már említett Stelczer utcai átvezetés kényelmetlenebbé, kevésbé kézenfekvővé teszi a kerékpározást a városon keresztül, miközben mind a város frissen elfogadott mobilitási terve, mind például Horváth Balázs, a Széchenyi István Egyetem Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Kar dékánja azt szorgalmazza, hogy minél könnyebbé kell tenni a kerékpáros közlekedést, mert a tömegközlekedés mellett ez a megoldás a közlekedési problémákra.

Dézsi valódi véleménye: A kerékpárosok „szálljanak le a magas lóról”

Sajnos a politikusok Győrben csak beszélni szeretnek arról, hogy ennyi meg annyi bicikliút épült. Ezek ugye leginkább az Ipari park irányába, és főleg azért, hogy az Audi könnyebben teljesíthesse a klímacéljait, ami persze szintén fontos és jó dolog. De amikor valaki konkrét dolgokat vet fel a belvárosi biciklis közlekedés problémiával kapcsolatban, akkor rögtön kiütközik a városházi Audikban pöffeszkedő vezetők valódi véleménye:

Dézsi polgármester például a fent linkelt 2021-es közmeghallgatáson azt mondta, hogy a kerékpárosok „szálljanak le a magas lóról”, azaz a bicikliről, és tolják a belvárosban.

Erre ismét azt tudom mondani, amit akkor, hogy a kerékpár egy közlekedési eszköz. Az autósoknak sem mondja azt senki, hogy néha szálljanak ki, és tolják az autójukat. Ha félméterenként le kell szállni és tolni kell a biciklit, akkor mindenki autóba fog ülni inkább, és továbbra is rohadhat mindenki a dugóban. Legalább mondjuk nem hajtunk bele gyorsan egy kátyúba, ez is szempont Győrben.

Az, amit 2021-ben mondott a polgármester, és az, hogy most, 2023-ban egyáltalán semmit nem tud mondani erről az egész – gyalogosok és kerékpárosok életét egyszerre, évek óta – megkeserítő problémáról, nem si emlékszik rá, hogy mi itt a probléma: mindez nagyon sokat elmond arról, mennyire tartja fontosnak valójában a fenntartható közlekedést, a kerékpározást a városvezetés. Semennyire.

A nagyon könnyen, pár lépésben megoldható, de a városvezetés által látványosan figyelmen kívül hagyott problémahalmazról korábban egy szemléletes videót is készítettünk.

Iratkozz fel te is a Győr filter nélkül hírlevélre!Kövesd a Befejezetlen Győrt a TikTokon! Csatlakozz Győr egyetlen szabad fórumához, a 32 ezer tagot számláló Győr összefog csoporthoz!

Támogasd a hatalomtól független újságírást!

Bár a kormánymédia megpróbálja elhitetni, hogy a tőlük független szerkesztőségek úsznak a pénzben ez közel sincs is.

Amennyiben neked is fontos, hogy sokáig legyen még a hatalmat ellenőrző hang, akkor támogast adománnyal a mi munkánkat is segítő Nemzeti Újságírók Demokratikus Egyesületét.

Adományodat ide utalhatod: 10918001-00000113-44920004.

Köszönjük!

Szólj hozzá!

172 millió forintot spórol a győri önkormányzat azzal, hogy a polgármester leállított három szobor-beruházást

Máshogy kívánnak emléket állítani a győri keksznek, a balettnek, és a textiliparnak.

Április közepén indul a szombathelyi húsvéti vásár

Jön Farkasházi Réka és a Tintanyúl, zenél a Koprive, és a Zabszalma.

Megkapta a Haladás VSE a kiemelt sportegyesületi státuszért szignózott 250 millió forintot

Az egyesület friss közleményében a szombathelyi önkormányzattól kér további anyagi támogatást, és átláthatóságot ígér.

Megállt a szombathelyi egykori Centrum Áruház toronyórája

Egyelőre nem tudni mi okozza a problémát.

Masszív szocialistázásba torkollt a győri MÜFE temetése a közgyűlésen

A Győri Művészeti és Fesztiválközpont agóniája kapcsán forrt fel a hangulat a Városháza Dísztermében.

Az okoszokni, ami megnyugvást hoz a családok életébe

Nem is olyan régen úgy gondoltuk, hogy a modern technológia nem léphet be a szülői élet mindennapjaiba.

Bilincsben vittek el egy rendbontót Magyar Péter körmendi látogatásáról

A rendőrök hiába kérték, nem igazolta magát a férfi.

A keresőoptimalizálás által stabilizálhatod a forgalmad

Manapság online megjelenés nélkül nem igazán tud talpon maradni egy vállalkozás. Az internetes jelenlét egyszerre hatalmas lehetőség és veszélyforrás is: ha jól csináljuk, rengeteg emberhez eljuthat a termékünk vagy szolgáltatásunk, ám egy rossz stratégiával örökké a konkurensek árnyékába szorulhatunk.

Az arc hidratálása hialuronsavval: az üde bőr titka

A bőrápolási rutinok egyik kedvelt összetevője, a hialuronsav, nemcsak a nedvességmegtartásért felelős, de a bőrt is feszesebbé teszi. Tehát miért ennyire népszerű az arcápolásban? Nem csoda, hogy sok bőrápolási termékben megtalálható ez a hatásos anyag. Derítsük ki, milyen előnyei vannak, és hogyan lehet hatékonyan alkalmazni az arcbőrön!

Vasárnap Vas megyébe érkezik Magyar Péter

Kőszeg, Sárvár, Celldömölk, Vasvár, Körmend és Szombathely az állomások között.

"Mi a fenét akar kezdeni a győri városvezetés a Városrendészettel?"

Borsi Róbert tette fel a kérdést Pintér Bencének.

Vajon miért választják a sztárok is a FUE hajbeültetést?

A hajtüsző egység kihúzása, vagyis a FUE technológia kiváló lehetőséget kínál mindazok számára, akik hajvesztéssel, kopaszsággal élik a mindennapokat. Egyre több híresség vállalja fel, hogy szembesül a problémával és erről a bulvár hírekben is olvashatunk.