Közlekedési szakértő: nem realitás rövid távon a kötöttpályás közlekedés Győrben

Pintér Bence 2023-06-29 09:39:00
Horváth Balázs, a Széchenyi István Egyetem Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Kar dékánja szerint a gyalogosokra és a kerékpárosokra kéne szabni a városi közlekedést.

Horváth Balázs, a Széchenyi István Egyetem Építész-, Építő- és Közlekedésmérnöki Kar dékánja volt a Kisalföld podcastjának vendége.

A szakember elmondta: a dugók és a károsanyag-kibocsátás legjobb ellenszerének azt látná, ha a gyalogos-, biciklis- és tömegközlekedés olyan infrastruktúrával csalogatna, hogy ne legyen kedvünk autóba ülni.

Kifejtette, hogy az autó a legkárosabb közlekedési alternatíva, azt kell elérni, hogy aki szeretne gyalogolni vagy kerékpározni, annak legyen biztonságos, kényelmes lehetősége eljutni a céljához, minél kevesebb közbevetéssel, aki pedig nem szeretne vagy nem tud gyalogolni vagy biciklizni, annak megfelelő alternatíva legyen a tömegközlekedés. Nem olyan kerékpáros, gyalogos infrastruktúrát kell építeni tehát, ami az autósokat „védi” a kerékpárosoktól, hanem fordítva – olyat, ami a fenntartható közlekedési módokat preferálja.

Szerinte az egyensúly a lényeg, hogy aki megteheti, szívesen üljön fel a kerékpárra,

amivel egyébként egy hétköznapon gyorsabban ér be a városba, mint autóval.

A szakértő beszélt arról is, hogy Győr harminc éve még egy kifejezetten kerékpárorientált város volt, emlékeztetett: a Vagongyár mellett a kerítés teljes hosszában fedett kerékpártároló volt, a Célgépgyárnál kétszintes kerékpár-parkolóház volt, míg a Richards-nál egy egész teleknyi fedett parkoló volt. A város nagyon jól bejárható a kerékpárral, sík, a legtöbb része egy 6-8 kilométeres körön belül van.

Korábban a tömegközlekedést is rengetegen használták, 1998-ban még 140 ezer felszálló volt naponta a buszokon, csak az autóbuszos hálózat nem fejlődött megfelelő léptékben a várossal, sőt, vissza is fejlődött, ezért az emberek is elfordultak tőle. Mindez erősen hozzájárul a reggeli-délutáni torlódásokhoz.

Elmondta: a kötöttpályás közlekedés, a villamos, elővárosi vasút rövid távon nem reális alternatíva,

főleg azért, mert az emberek mára annyira elfordultak a tömegközlekedéstől, hogy egyszerűen nem érné meg megcsinálni. Hosszabb távon lehet gondolkozni rajta, de a környező településeken a legtöbb helyen a falu szélén van a vasútállomás, ha még van. Szerinte ennél olcsóbb, rövid távon látványosabb eredményeket produkáló megoldások vannak. A vízi közlekedés szintén kevésbé fontos Győrben, mivel nagyon kevés lakóterület vagy közlekedési célpont van a vizek mellett.

Szólj hozzá!

Elhalasztják a hétvégi Balaton-átúszást

Jöhet zivatar és szaharai por is.

Magyar konzulok segítik a szurkolókat a nemzetközi kupameccseken 

Cipruson és Örményországban is lesz magyar jelenlét.

Így ömlik a magyar pénz Ukrajnába

Most épp áram formájában.

Hogyan ápold tudatosan a hajadat egész évben?

Vajon mennyire befolyásolja a mindennapi megjelenésedet a hajad ápoltsága? Az évszakok változása új kihívások elé állítja a hajunkat, ezért fontos, hogy mindig a megfelelő megoldásokat válasszuk.

Ingyen vizet oszt a MÁV-csoport a hőség miatt

Harmadfokú riasztás van érvényben.

Elvesztették a világbajnoki döntőt a magyar pólós lányok

A görögök végig vezetve értek fel a csúcsra.

Breaking news: Győrben járt Fekete Dávid!

Vidéki körútját szakította meg a politikus.

Mi ez hagymás bab? Nem, krumplis hal!

Könnyű nyári recept a Szigetközből.

Olajfát ültetnek el Körmend Főterén

Ez lesz a béke és az összefogás fája.

Megfelelő hozzáállással te is megtanulhatsz angolul

A nyelvtanulás nem egyszerű terep - ezt sokan megtapasztaltuk már. Ettől függetlenül egyáltalán nem lehetetlen elsajátítani egy idegen nyelvet, csupán a megfelelő hozzáállásra kell ügyelni.

200-210 ezer forint a győri albérletek átlagára

Budapesten 280 ezer forint az albérletek havi átlaga.

Engedély nélkül tárolt otthonában lőszert egy vasi férfi

Egy osztrák ház lomtalanításakor találta a zsákmányt. 

Konferencia-liga meccset játszik az ETO FC csütörtökön

Jerevánban lép pályára a győri csapat.

Milyen burkolatot válasszunk beltéri lépcsőhöz?

A beltéri lépcső nemcsak egy közlekedési útvonal, hanem egy meghatározó belsőépítészeti elem is, amely nagyban hozzájárul az otthon stílusához és hangulatához.