Az elmúlt évben az egyik legfontosabb problémává emelte Győrben a parkolási gondokat a városvezetés: tavaly a bérletárak titokban végrehajtott emelésével, illetve a szintén titokban kiterjesztett fizetős parkolással igyekeztek úrrá lenni a helyzeten, idén pedig a kisteherautók parkolása, illetve a kisebb parkolók telepítése került terítékre, első körben Marcalvárosban, ahol zöldterületeken, illetve egy focipálya helyén lehetne elhelyezni új, murvás parkolókat.
Ahogy azonban arról már többször írtunk, a parkolóépítés lehet, hogy csak tovább gerjeszti az autók számát, és érdemes lenne egyéb, a hangsúlyt a közösségi közlekedés megerősítésére helyező megoldásokban gondolkodni. Tehát az autóbusz-hálózat visszavágása helyett a tömegközlekedés megerősítésére, illetve a kerákpárutak fejlesztésére is pénzt költeni.
Ezt csak megerősíti az adat, amelyet kérdésünkre a győri tömegközlekedést szolgáltató, állami tulajdonú Volánbusz árult el:
mint kiderült, amíg 2019-ben még 31 millió, addig 2020-ban 21 millió, 2021-ben pedig 20 millió helyi autóbuszos utazást regisztráltak Győrben, beleértve ebbe az ingyenesen utazó nyugdíjasokat, illetve az ingyenes Citybuszt is.
Ez azt jelenti, hogy két év alatt 10 millió utazást máshogy oldottak meg a győriek: persze lehet, hogy minden ilyen utazást gyaloglással, vagy kerékpározással váltottak ki, de a parkolási probléma erősödése inkább azt jelzi, hogy sokan ültek inkább autóba, vásároltak mondjuk még egy autót az addig buszos utazások kiváltására.
A parkolási probléma megoldásához tehát fontos lenne, hogy az autóbuszos utazások számát újra a 30 millió felé közelítse a város.