Végre kiírták a Kelenföldi pályaudvar egykori állomásépületének felújításáról szóló közbeszerzést, így - ha minden igaz - a nyugatról érkezőket, utasokat, turistákat hamarosan már nem egy romos pályaudvar, valamint egy húgy- és egyéb szagú aluljáró várja tárt karokkal.
Az Európai Unió közbeszerzési lapjában megjelent dokumentum szerint az ajánlatkérő a kormányzati beruházásokért felelős BMSK Beruházási, Műszaki Fejlesztési, Sportüzemeltetési és Közbeszerzési Zrt., a tenderre december 10-ig lehet jelentkezni.
Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ és a Közlekedési Múzeum vezetője Facebook-oldalán közölte: az épület teljes felújításon esik át.
Azt már korábban tudni lehetett, hogy a ma már nem használt és kiürített épületben (a MÁV a 4-es metró átadása után fokozatosan kivonult az épületből) vasúttörténeti kiállítást és terepasztalt terveznek, de ahogy most kiderült, új közösségi tér és egy kávézó-étterem is helyet kap az indóházban.
Már csak pár évet kell várni, hogy ne egy katasztrófafilm díszlete várja a nyugatról érkezőket Budapesten
Máló vakolat, sitt, betört ablakok, húgyszag, galambürülék. Az évekkel ezelőtt felaggatott, újkorában is rendkívül ízléstelen, pár forintos karácsonyi égősor maradványaival együtt szürreális összképet nyújtó épület fogadja a Dunántúlról vagy éppen Nyugat-Európából a fővárosba vonattal érkezőket Kelenföldön.
Ahogyan arról lapunk is beszámolt, az engedélyes terveket az Építész Stúdió közreműködésével készítették el.
Nem ismeretlen irodáról van szó: az Építész Stúdió nevéhez fűződik – többek között – a fővárosi Széll Kálmán tér rekonstrukciója, az FMH Fővárosi Művelődési Ház és lakóház tervezése, vagy éppen a győri Mobilis interaktív kiállítási központ terveinek elkészítése is.
Hazánkban kissé szokatlan módon teljes politikai támogatás élvezi a projektet. Olyannyira, hogy a tervek elkészítésére és az épület felújításának előkészítésére a kormány 80, a XI. kerületi önkormányzat pedig 20 millió forintot adott.
A kormány február 8-án kiemelt beruházássá minősítette az ndóház megmentését, a Fővárosi Kormányhivatal pedig július 8-i határozatában adta ki az építési engedélyt az épület felújítására.
Mint ismert, az évtizedek óta halogatott, tologatott felújítás, sőt, a minimális állagmegóvás hiánya miatt az épület mára kritikus állapotba került, amit az egyre szaporodó állványerdő is híven tükrözött. Ráadásul, miközben az épület környezetében rendkívül látványos fejlesztések történtek – 4-es metró, 1-es villamos, Volánbusz pályaudvar, pláza és irodafejlesztés – az indóházat ki is ürítették, a pénztárakat az aluljáróba költöztették, a várótermet pedig bezárták.