Kritikus hiba miatt nem nyitják újra a déli M0-s hidat?

Bazsó Bálint 2020-07-21 14:27:00
Június elején újra lezárták az M0-s híd M1-es felé tartó oldalát, s bár az okokról hallgatnak, információink szerint nagyon komoly gond van a felújított építménnyel.

Kétéves az Ugytudjuk.hu, hogy megajándékozhassunk, olvasd el figyelmesen a cikket! 

Kereken két éve tart hazánk egyik legfontosabb és legforgalmasabb útszakaszának felújítása. A sokak szerint csigalassúsággal folyó beruházást az eredeti tervek szerint tavasszal adták volna át, ám a határidőt többször is módosították.

Végül június elején jött a feketeleves: a nem sokkal korábban megnyitott M0-s híd északi pályáját újra le kellett zárni, bár a pontos okát csak találgatni lehetett, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. akkori szűkszavú közleményéből is csupán az derült ki, hogy igen komoly gond lehet.

"Az M0 autóút déli szektorának folyamatban lévő felújításához kapcsolódó műszaki ellenőrzés nyomán az M1 autópálya felé vezető oldal Deák Ferenc (Hárosi) Duna-hídján további átfogó vizsgálat vált szükségessé. A híd állapotának alapos felmérése érdekében újabb független mérnöki vizsgálat indul a közeljövőben.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) az előkészületek előre haladásával rendszeres tájékoztatást ad a szakértők kiválasztásáról, a vizsgálat megkezdéséről, befejezésének várható idejéről. Az eredmények ismeretében válik megítélhetővé, hogy szükséges-e az eddig elvégzetteken kívül bármiféle beavatkozás, és ha igen, az milyen műszaki tartalommal és ütemezésben valósulhat meg. A legfontosabb cél, hogy a közlekedők hosszú távon is – legalább további 30 évig – biztonságosan használhassák az M0 autóút hídját."

Fotó: Fotó: MTI/Kovács Attila

Nem volt véletlen a sietség

A hidat tehát váratlanul, sietve le is zárták. Lapunk információi szerint nem véletlenül, ugyanis az akkori vizsgálatok súlyos hibák sorára mutattak rá.

Több, egymástól független forrásunk szerint ugyanis a híd önsúlya a felújítást követően jelentősen, mintegy 30 százalékkal haladta meg az eredeti hídpálya súlyát, ráadásul süllyedni kezdett, sőt, egyik beszélgetőpartnerünk szerint a szélmozgásra is rosszul regál a felújított hídpálya.

Ezek még egy laikus számára is egyértelműen súlyos hibák, amelyek indokolttá teszik a frissen felújított híd lezárását. Bár a június eleje óta eltelt csaknem két hónap, a NIF – ígéretével szemben – továbbra sem adott tájékoztatást a vizsgálatról, így azt sem tudni, hogy elkezdődött-e, és ha igen, ki végzi azt.

Természetesen kerestük a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt-t, hogy meg tudják-e erősíteni vagy cáfolni az információinkat. Rákérdeztünk arra is, hogyha helytállóak az értesülésink, akkor tervezői vagy kivitelezői hibáról van szó, hol tart a vizsgálat, illetve várhatóan mennyibe is kerül a késlekedés a magyar adófizetőknek.

NIF: Nem lehet nehezebb a pálya és nem is süllyed a híd

Kérdéseinkre csak cikkünk megjelenése után három nappal válaszolt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt, válaszukat változtatás nélkül közöljük.

Határozottan cáfoljuk a híd önsúlyának növekedésére vonatkozó állítást, mivel az M0 autóút folyópályáján kialakított beton pályaszerkezet helyett a hídra a rekonstrukció során jóval könnyebb aszfaltburkolat került. Emellett az útpálya melletti tömör vasbeton szegélyeket is üreges kialakítású acélszegélyek váltották ki, ami a korábbi önsúlyt szintén csökkenti. A legkevésbé sem felel meg a valóságnak az a feltételezés, hogy a felújítás után a híd süllyedni kezdett volna.

Cikkükben egy beszélgetőpartnerükre hivatkozva azt állítják, hogy „a szélmozgásra is rosszul reagál a felújított útpálya”. Ezt az állítást szintén határozottan cáfoljuk, a híd szerkezete (felsőpályás szekrénytartós acélhíd) miatt nem jelent problémát a légmozgás, a szél sem.

Az M0 déli szektorának folyamatban lévő fejlesztéséhez kapcsolódó műszaki ellenőrzés nyomán az M1 autópálya felé vezető oldalon, az 1990-ben átadott Deák Ferenc (Hárosi) Duna-hídon a fejlesztés keretében nem érintett szerkezeti elemek további átfogó vizsgálata vált szükségessé. A 30 éves híd állapotának alapos felmérése érdekében külső szakértő bevonásával vizsgálat zajlik, amelynek előrehaladásáról a NIF Zrt. a közeljövőben közleményben ad tájékoztatást. A legfontosabb cél, hogy a közlekedők hosszú távon is – legalább további 30 évig – biztonságosan használhassák az M0 autóút hídját.

Valami oda nem illőt olvastál a cikkben? Ez csakis EZÉRT lehetett.

Szólj hozzá!

Teljesen jól érzik magukat a nálunk áttelelő fehér gólyák

Az itthon maradó fehér gólyák nem szorulnak emberi segítségre, etetésre, befogásuk amúgy sem lehetséges, meleg helyen történő átteleltetésük felesleges.  

Hogyan válasszunk címkenyomtatót?

Egy cég hatékony működéséhez számos irodai eszközre van szükség, példának okáért a címkenyomtató is igen sok vállalkozás számára elengedhetetlen felszerelés. Ebben a cikkben bemutatjuk a legnépszerűbb típusokat, hogy segíteni tudjunk azoknak, akik a meg szeretnék találni a cégük számára legmegfelelőbb készüléket.

Miért előnyös a CMRV sorozat kiegészítőinek használata?

A CMRV hajtóművek napjainkban igen népszerűvé váltak, hiszen formatervezett, funkcionális elemei az ipar számos területén üzemelő berendezéseknek.

Megbüntette az MLSZ a Haladást

A szurkolók kaviccsal dobálták a játékvezetőket.

A DK ingyenes korrepetálást biztosít a rászoruló gyerekeknek Győrben 

Angolból, magyar nyelvtanból és irodalomból, matematikából, kémiából és biológiából kaphatnak plusz felkészítést a diákok.

Vas Vármegyében biztonságosan fogyasztható az ivóvíz

A napokban megjelent az országos sajtóban több a vízminőséggel kapcsolatos hír, mely megingathatja a felhasználók bizalmát az általunk szolgáltatott ivóvíz biztonságos fogyasztásával kapcsolatban. 

A Szombathely-Debrecen vonaltól északra lévő területeken várható számottevő havazás pénteken

A Magyar Közút november 10-én már téli munkarendre állt át, így csütörtök estétől 12 órás váltott műszakokban fogja végezni a megelőző sószórási, majd pénteken a hóeltakarítási munkákat is.

A vércukorszint mérése otthon

A vércukorszint mérése kulcsfontosságú a cukorbetegség kezelésében, a cukorbetegségben szenvedő embereknek napi szinten többször is ellenőrizni kell a vércukorértékeiket. Ezzel ellenőrizhető az alkalmazott terápia sikeressége, és elkerülhetők a hiper- és hipoglikémiás tünetek. 

Pénteken legnagyobb eséllyel az ország északkeleti felében várható havazás

Már csütörtökön az esti órákban elérheti a nyugati határt az érkező ciklon melegfronti csapadékzónája.

Miért olyan fontos a dolgozók munkavédelmi ruházatának biztosítása?

A munkavédelem területéhez tartozik a védőruházat kérdése is. Rengeteg veszélyforrást rejtenek bizonyos munkakörök, így a dolgozók élet- és egészségvédelme mindennél fontosabb.

Nyugdíjba vonul a Győr-Szol vezérigazgatója

Prédl Antal 2025. január 1-ig tölti be a pozíciót, de ezt követően is igazgatósági tag mar.

November 28-án tartják az idei közmeghallgatást Győrben

Érkezési sorrendben lehet majd felszólalni.

Győri egyetem céljai között szerepel egy idősotthon létrehozása

Erről a Belügyminisztérium államtitkára beszélt.

Felállították Szombathely idei karácsonyfáját

Az önkormányzat idén megerősítette a Fő téri fenyő tartószerkezetének stabilitását.

Az épített medencénk az egyéni igényeink szerint készül el

Talán mindannyian eljátszottunk már a gondolattal, hogy milyen lenne, ha a saját udvarunkon várna minket egy medence munka után, ahol kedvünkre fürödhetünk, hűsölhetünk a nagy nyári kánikulában.

Mindennek a legalja: kerekesszékes hölgyet próbált meg kirabolni egy férfi Győr belvárosában

A gyanúsított a kísérlet előtt pár hónappal szabadult a börtönből.