Nem tisztázott jelenleg, hogy a 20-25 km/órával közlekedő e-rolleresek egyáltalán gyalogosnak minősülnek-e, az ennél gyorsabb járművek pedig segédmotoros kerékpárnak tekintendőek-e - emelte ki a 444.hu. Pintér Sándor nyilatkozott arról, hogy szerinte „az elektromos rollert a hatályos szabályozás alapján, külön eltérő rendelkezés hiányában csak segédmotoros kerékpárnak lehet megfeleltetni”. Így nem lehetne közlekedni velük a járdán, a gyalogosok között.
Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős államtitkár a hétvégén a Magyar Nemzetnek arról nyilatkozott, hogy elkészült egy javaslat, ami alapján a 25 kilométer/órás végsebességű elektromos rollerekre, elektromos kerékpárokra ugyanazok a szabályok vonatkoznak majd, mint a kerékpárokra.
Amennyiben a jármű végsebessége meghaladja a 25 kilométer/órát, már segédmotoros kerékpárnak minősül majd.
Az államkittér szerint azért itt húzták meg a határt, mert „ha az összes elektromos rollert segédmotoros kerékpárnak minősítenénk át, akkor a rollermegosztó cégek lehúzhatnák a rolót. A segédmotoros kerékpár használatához kötelező a bukósisak, viszont a rollerezők közül senki sem hord ilyen védőeszközt. Tehát azoknál a rollereknél, ahol 25 kilométer/óra sebességnél gyárilag lekapcsol a motor, egységesen az unióban kerékpárokra vonatkozó szabályozás van érvényben”.
A KRESZ-módosítást korábbra tervezték, de a kormányzati átalakítások miatt a tervezet átkerült az Építési és Közlekedési Minisztériumhoz, így a végleges döntés Lázár Jánoson múlik.