Szombathelyen rendezték a Tevékenység-irányítási Központok és a Hívásfogadó Központok IV. Országos Szakmai Versenyét.
Évente országszerte ötmillió hívás érkezik a segélyhívó számra. Az operátorok akár valós, akár fals hívást fogadnak, legjobb tudásuk szerint igyekeznek kezelni azt.
Ezúttal összesen száz ügyeletes és hívásfogadó mérte össze tudását szeptember 26-án és 27-én Szombathelyen, a Tevékenység-irányítási Központok és a Hívásfogadó Központok IV. Országos Szakmai Versenyén. A háromfős csapatok összetett, bonyolult feladatokat oldottak meg, amelyek az elméleten túl a bejelentések kezelésére, intézkedésekre, körözések elrendelésére, szituációs gyakorlatokra és informatikai ismeretekre is kiterjedtek.
A rendezvényt dr. Hablicsek Nikoletta r. ezredes és Dedics Zoltán r. ezredes, valamint dr. Puskás Tivadar Szombathely Megyei Jogú Város polgármestere nyitotta meg, amelyen a Vas Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság, a Szombathelyi Országos Büntetés-végrehajtási Intézet, valamint az Országos Mentőszolgálat Nyugat-Dunántúli Regionális Mentőszervezet vezető beosztású munkatársai is részt vettek.
A verseny célja a szakmai ismeretek bővítése és a csapatszellem erősítése volt. Gyakran a problémakezelés záloga a jó csapatmunka. Ha valakik, ők tudják, hiszen az évi ötmillió hívásból négymillió fals hívás, ami elvonja a figyelmet a segítségre szorulóktól.
A Tevékenység-irányítási Központok csapatai közül az első helyezést a Békés Megyei Rendőr-főkapitányság munkatársai tudhatták a magukénak, míg a második helyezést a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság ügyeletesi, a harmadik helyezést pedig a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság versenyzői szerezték meg.
"Ilyenkor anyádat hívd! Ne a 112-t" - üzeni a rendőrség
Egészen elképesztő hangfelvételt adott ki a rendőrség. Összeválogattak egy jó kétpercnyit olyan telefonhívásokból, amikkel a 112-es sürgősségi segélyhívó központot hívták fel."
Címlapkép: Munkatárs a 112-es egységes segélyhívó rendszer hívásfogadó központjában Szombathelyen - Fotó: Varga György / MTI