Egészen elképesztő hangfelvételt adott ki a rendőrség. Összeválogattak egy jó kétpercnyit olyan telefonhívásokból, amikkel a 112-es sürgősségi segélyhívó központot hívták fel, teljesen indokolatlanul.
Részletek:
Az a helyzet, hogy ez csak első hallásra vicces, sokkal inkább szomorú.
Az évi 5 millió segélyhívóra érkezett hívásból ugyanis 4 millió nem valós segélykérés, viszont így az operátorokat lefoglaló felelőtlen telefonálók azokat sodorják veszélybe, akik valós veszélyben vannak.
Íme, a hangfelvétel:
Fals hívások a való világból
Évi 5 millió hívásból 4 millió nem valós segélykérés, és köztük egészen megdöbbentő bejelentések is vannak... A 112-re érkező hívásokból válogattunk.
A központi segélyhívó rendszer 2014. március 13-i működésétől kezdve az operátorok 21 086 745 hívást kezeltek, amelynek több mint 75%-a nem igényelt tényleges beavatkozást a készenléti szervek részéről.
Éppen ezért most kisfilmmel kampányol a rendőrség, a mentőszolgálat és a katasztrófavédelem a 112-es segélyhívó telefonszámra beérkező, intézkedést nem igénylő hívások számának visszaszorításáért.
Te milyen esetekben hívnád a 112-t?
Évi 5 millió hívásból 4 millió nem valós segélykérés, és köztük egészen megdöbbentő bejelentések is vannak...
A Janklovics Péterrel humorosan megelevenített élethelyzetek valódi, megtörtént hívások alapján készültek, abból a célból, hogy tudatosítsák az emberekben, mely esetek azok, amelyek biztosan nem igénylik a rendőrség, a mentőszolgálat és a katasztrófavédelem beavatkozását.
Címlapkép: Munkatárs a 112-es egységes segélyhívó rendszer hívásfogadó központjában Szombathelyen - Fotó: Varga György / MTI