Régen aktuális fejlesztés valósult meg a győri hulladékgazdálkodás háza táján a napokban, 18 vadonatúj kukásautó állt munkába a GYHG-nál. A járművek a MOHU országos beszerzésének részeként érkeztek, a győri kontingens értéke önmagában közel 2 milliárd forint. Az új Mercedesek nemcsak modernebbek, hanem biztonságosabbak és takarékosabbak is a korábbiaknál.
A járműveket június 30-án mutatták be a Győri Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. szakmai központjában. A városvezetés szerint a fejlesztés nemcsak technológiai, hanem átláthatósági szempontból is mérföldkő. „Számomra ez azért is fontos, mert ezzel a cég ismét saját lábra állhat, és kisebb mértékben kell alvállalkozókra támaszkodnia az alapvető munkavégzésben” – írta posztjában Pintér Bence (TSZV-LMP-Momentum) polgármester, utalva arra, hogy korábban újságíróként maga is vizsgálta a külsős cégek szerepét a városi közszolgáltatásokban.
A GYHG-nál mostanra nyilvánosan elérhetővé tették az összes korábbi alvállalkozói szerződést, ami nem épp általános gyakorlat más városi cégeknél. „Példát mutatnak vele a többi önkormányzati vállalatnak is – már ahol még van beleszólásom. Sajnos a Fidesz-frakció a tulajdonosi jogokat több cégnél elvette tőlem, így például a gazdálkodásért ma már Fekete Dávid felel bizottsági elnökként” – jegyezte meg enyhén szarkasztikusan a városvezető.
A környezetvédelmi szempontok sem maradtak ki a fejlesztésből: az új autók EURO 6E környezetvédelmi besorolásúak, ami csökkenti a károsanyag-kibocsátást, és mérsékli a környezeti terhelést. A holttérfigyelő szenzorok, biztonsági rendszerek és kamerák pedig nemcsak az utakat, de a rakodást is biztonságosabbá teszik, utóbbit már a vezetőfülkéből is lehet felügyelni.
„A közüzemek szolgáltatási színvonala alapvetően meghatározza, mennyire élhető egy város. Nagy öröm, hogy immár a legmodernebb járművekkel szolgálhatjuk ki a lakosságot” – fogalmazott Pintér Bence. Fontos szempont, hogy a modernizálással a gépkocsivezetők és a rakodók sem járnak rosszul, az új autók klimatizált, tágas fülkéi végre emberibb munkakörülményeket teremtenek a frontvonalban dolgozóknak.
A város most tehát egy lépéssel közelebb került a korszerű, átlátható és fenntartható közszolgáltatásokhoz az pedig egy releváns kérdés, hogy a többi önkormányzati cég is követi-e a példát.