Pontosan ugyanolyan padokat kalapált össze a Győr-Szol, mint amit olcsóbban megvehetett volna

Pintér Bence 2022-11-08 16:05:00
Semmi extra vandálvédelem nem kerül a Győr-Szol padjaira, ami a piacon beszerezhető padon nincs. Mire ment el vajon az a pénz, amennyivel drágább volt a saját készítésű pad?

Október végén számoltunk be a Győr-Szol válaszáról a Tihanyi Árpád utcában és a Kassák Lajos utcában padok kapcsán: kiderült, hogy a cég nem vette a padokat, hanem maga kalapálta őket össze bruttó 216 ezer forintért. Eközben egy pontosan ugyanilyen pad a piacon összeszerelve bruttó 138 ezer forintba kerül.

Előző cikkünk kapcsán azonban felmerült még egy kérdés, ugyanis a Győr-Szol azt írta, hogy „vandálbiztos” padokat készített, kommentelőink között pedig voltak, akik ez alapján azt feltételezték, hogy biztos emiatt volt drágább a Győr-Szol padja, mint a piacon megvásárolható. Ezért rákérdeztünk a biztonság kedvéért a Győr-Szolnál erre, illetve még pár dologra.

A cég válaszából kiderült, hogy pontosan olyan fábol készült a pad, és semmilyen különleges festéket, lakkot nem használtak rajta.

Az is kiderült, hogy a padlábak padonként kerültek nettó 63 500, bruttó 80 645 forintba, míg a faanyagot bruttó 31 750 forintért szerezték be – padonként 0,11 köbméter boroviai fenyőt, pontosan olyan fát, ami a Városszépítő Kft. padjaiba is kerül.

A Győr-Szol padjainak anyagköltsége tehát nagyjából bruttó 112 ezer forint volt – a maradék 114 ezer forintba pedig ezek szerint az összeszerelés és a kihelyezés került.

A cég tájékoztatása szerint közterületre kihelyezett padokhoz minden esetben a helyi sajátosságoknak megfelelő típusú (betongerenda, betontábla, járdalap) alap tartószerkezet készül, az eszközöket a szakembereink ehhez rögzítik. Egy betontábla ára nagyjából ezer forint körül alakul, ha rákeresünk az interneten, szóval ennek az anyagköltsége padonként pár ezer forint lehet, ha ilyenhez rögzítik őket, és mint a Tihanyi Árpád utcában készült fotón láthatjuk, ilyenhez rögzítették:

Na és mi a helyzet a vandálbiztossággal?

A vandálbiztosságról azt kérdeztük, hogy kezelik-e különleges festékkel, lakkal a padokat, erre ezt írta a cég:

A beszerzett padok az átlagosnál jobban tűrik az időjárás viszontagságait, a felhasznált anyagok vastagsága, minősége miatt a szerkezet a fizikai igénybevétellel járó terhelést jobban bírja, így – bizonyos határok között – az eseteleges rongálási kísérleteknek is ellenáll.   

A Városszépító Kft. padjai 40 milliméter vastag deszkákat tartalmaznak, a Győr-Szol által kalapált padok deszkái pedig – helyszíni mérésünk alapján szintén 40 milliméter vastagok, különleges festékkel a válasz alapján nem kezelik.

Tehát a két pad között gyakorlatilag semmi eltérés nincs.

Számolgassunk!

Számoljunk egy kicsit itt a cikk végén, bruttó összegekben. Az anyagköltség ugye 112 ezer forint darabonként, 448 ezer a négy padra.

A pad összeszerelése véleményünk szerint nem kerülhet többe, mint amennyivel drágább a már összeszerelt pad, hiszen akkor semmi értelme nem lenne a cégnek saját magának szerelni, tehát az összeszerelés költsége padonként maximum 26 ezer forint, a négy padra összesen 104 ezer forint kell legyen, vagy ha ennél drágább, akkor magyarázkodnia kell az önkormányzati cégnek.

Tegyük fel aztán, hogy egy kész padot két Győr-Szol-munkás két óra alatt szerel fel. Négy padról van szó nagyjból egy helyen, tehát nyolc óra munka két embernek, és mondjuk számoljunk egy elég magas órabérrel, mondjuk négyezer forinttal. A két munkás ez esetben 64 ezer forintot kap, de nyilván adó, meg miegyéb, legyen egy nagyon megengedő becsléssel akkor 100 ezer forint a költsége a humán erőforrásnak a négy padra, és vegyük még hozzá a 16 betonlapot, ami kb. 16 ezer forint – ez egy padra lebontva 29 ezer forint.

Akkor tehát az a helyzet áll elő, hogy egy Győr-Szol által készített pad mindezt összeadva – és ne felejtsük, nagyon bőkezűen számoltunk mindenhol – legfeljebb 167 ezer forintba kerülhetne, vagy ha ennél drágább, akkor nem éri meg maguknak készíteni – de mégis 216 ezer forintot kaptak rá a várostól.

A négy padra számolva tehát 668 ezer forintból mindennek ki kellene jönnie a miszámításaink alapján úgy, hogy nagyon jó órabért fizettünk a kihelyező munkásoknak, mégis 864 ezer forint ment el rá. Vajon mire ment el az a plusz – minimum – 200 ezer forint?

Szólj hozzá!

Ötször akarta önkényesen elvinni más autóját egy vasi férfi 

Kétszer sikerült is, börtön lehet a vége. 

Változik a vasúti menetrend a Sopron-Szombathely vonalon

A június 23-26 közötti időszakra érdemes felkészülni. 

30 millió forintos kerettel startol Győrben a praxiskezdési támogatás 

6 betöltetlen háziorvosi hely problémáját oldja meg az új rendszer.

Akadálymentesítik a kőszegi 1-es postát

Több mint 2 éve nincs a városban akadálymentes posta. Bányai-Németh Gábor önkormányzati képviselő járta ki a mostani fejlesztést.

Nyári csúcsforgalomra számít a MÁV a pünkösdi hosszú hétvégén

Főpróbának is beillő 3 nap következik a vonatközlekedésben.

Gyalogost gázolt egy férfi Szombathelyen

A sértett súlyos sérüléseket szenvedett.

Szombathely új parlamenti képviselője nem nyilatkozik Szombathellyel kapcsolatban

Csuzda Gábor a helyi Fideszhez irányított minket. A városi Fidesz elnökének fogalma sem volt arról, ki az a Csuzda képviselő.

Már már visszaállt a tanítási rend a győri Kazinczy Ferenc Gimnáziumban

Tegnap csőtörés miatt kellett hazaküldeni a gyerekeket.

Dübörgött a szombathelyi Ez az a nap!

Több Rohonci úti lakó is a hangos zenére panaszkodott.

Egy 10 milliárd forintos kötött hitel okoz fejtörést Győrben

Pintér polgármester egy mai találkozón azt beszélte meg Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszterrel, hogy lazítanak a felhasználhatóság szabályain.

Mediterrán fákkal bővül a győri belváros növényzete

3 olajfa lesz a pionír a Dunakapu téren. 

752 kilométer vasúti pályát ad át a MÁV a GYSEV-nek

Július 1-től következik be a váltás.

Közokirat hamisítás miatt kell felelnie egy vasi férfinak

Külföldön elvették a jogsiját, itthon megpróbált trükközni vele.