Az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent dokumentum szerint megvan a Győr-Sopron vasútvonal részleges kétvágányúsításának gervezője.
Hazánk egyik legnagyobb teherforgalmával rendelkező, ám csupán egyvágányos vasútvonala régóta kapacitásgondokkal küzd, ami nemcsak szállítási és közlekedési gondokat okoz, de a környékbeli településeknek sem éppen előnyös.
Éppen azért a GYSEV már 2015-ben elkészítette a 8-as számú (Győr-Sopron) és a 15-ös számú (Sopron-Szombathely) vasútvonalak átalakításának terveit. Végül forráshiány miatt ezek nem valósultak meg, ám a vasúttársaság végül tavaly nyáron leporolta a terveket.
Újra nekifut a GYSEV a Győr-Sopron vasútvonal kétvágányúsításának
Hazánk egyik legnagyobb teherforgalmával rendelkező egyvágányos vasútvonala nemcsak szűk keresztmetszetet jelent, de a nagy forgalom jelentős terhet is jelent a városnak. A GYSEV 2015-re elkészítette a 8-as számú (Győr-Sopron) és a 15-ös számú (Sopron-Szombathely) vasútvonalak átalakításának terveit, eszerint utóbbi vonal esetében a Sopron-Harka közötti szakasz kétvágányúsításával a személy- és teherforgalom kapacitását is növelni lehetne.
Az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent dokumentáció szerint a két részre bontott közbeszerzés mindkét fele drágult.
A Győr-Csorna közötti szakasz tervezését a budapesti UTIBER Közúti Beruházó Kft. nyerte el, a munkát az eredetileg becsült 827 millió 127 ezer forint helyett 1 milliárd 275 millió forintért végzi el a cég.
A Sopron-Harka közötti szakaszt a szintén budapesti UVATERV Út-, Vasúttervező Zrt. tervezi, 422 millió 350 ezer forint helyett 641 millió 820 ezer forintért
A kivitelezők feladata a vonalszakaszok kétvágányúsítását célzó műszaki tervek elkészítése és a kivitelezéshez szükséges engedélyek megszerzése, továbbá a támogatási konstrukció keretében elvárt dokumentumok elkészítése.
A mintegy 31 kilométeres Győr-Csorna szakaszon - a pálya és a felsővezetéki rendszer mellett - három állomás (Csorna, Ikrény, Enese) és két megállóhely (Rábapatona, Kóny), és mintegy 30 vasúti műtárgy átépítésének megtervezése.
Emellett megtervezik az állomások és megállóhelyek P+R és B+R létesítményeit, valamint elektronikus biztosítóberendezést is.
A 3,8 kilométeres Sopron-Harka közötti szakaszon egy állomás teljes (Harka) és egy állomás (Sopron) részleges átépítésének tervezését végzi el a nyertes. Emellett áttervezik a biztosítóberendezést is.
A nyertes ajánlattevők feladata emellett teljes körű állapotfelmérés, forgalmi prognózisok, forgalmi üzemi vizsgálat elkészítése a jelenlegi és a jövőbeni tervezett állapotra, valamint részletes megvalósíthatósági tanulmány elkészítése, kitekintőleg a teljes Győr-Sopron vonalra és önállóan a Harka-Sopron, valamint a Győr-Csorna szakaszra egyaránt.