Hazánk egyik legnagyobb teherforgalmával rendelkező egyvágányos vasútvonala nemcsak szűk keresztmetszetet jelent, de a nagy forgalom jelentős terhet is jelent a városnak.
A GYSEV 2015-re elkészítette a 8-as számú (Győr-Sopron) és a 15-ös számú (Sopron-Szombathely) vasútvonalak átalakításának terveit, eszerint utóbbi vonal esetében a Sopron-Harka közötti szakasz kétvágányúsításával a személy- és teherforgalom kapacitását is növelni lehetne. Az akkori tervek szerint a 8-as számú vasútvonalat Fertőboz és Kópháza között közvetlenül összekötnék a szombathelyi vonallal, így kiváltva a vasútvonal városon átvezető szakaszát, amit fel is számolnának.
Ennek tervezésére és persze kivitelezésére forráshiány miatt nem került sor, ám úgy tűnik, hogy a vasúttársaság újra leporolta a tervek egy részét, és belekezd a Győr-Sorpon közötti vasútvonal részleges két- illetve háromvágányúsításába, vagyis annak tervezésére.
Az Európai Unió hivatalos lapjában megjelent, két részre bontott közbeszerzés során a nyertes ajánlattevők (a Sopron-Harka és a Győr-Csorna közötti szakaszokat külön kezelik) feladata a műszaki tervek elkészítése, a kivitelezéshez szükséges engedélyek megszerzése, továbbá a támogatási konstrukció keretében elvárt dokumentumok elkészítése.
A Sopron-Harka vonalszakasz esetében ez körülbelül 3,8 kilométer hosszú szakaszt érint, Harka állomásának átépítésével. A Győr és Csorna közötti 31 kilométeres vonalszakasz esetében három állomás (Csorna, Ikrény, Enese) és két megállóhely (Rábapatona, Kóny) átépítésével és P+R és B+R parkolóhelyek kiépítésével számolnak.
A nyertes ajánlattevők feladata emellett teljes körű állapotfelmérés, forgalmi prognózisok, forgalmi üzemi vizsgálat elkészítése a jelenlegi és a jövőbeni tervezett állapotra, valamint részletes megvalósíthatósági tanulmány elkészítése, kitekintőleg a teljes Győr-Sopron vonalra és önállóan a Harka-Sopron, valamint a Győr-Csorna szakaszra egyaránt.
A megvalósíthatósági tanulmánynak ki kell terjednie Sopron vasúti csomópont szerepének komplex vizsgálatára is, beleértve a csomópontból kiinduló összes vasútvonal (Győr, Ebenfurt, Bécsújhely, Szombathely/Deutschkreutz) szerepét is.
A jelenlegi kiírás tehát a két vasútvonal összekötésével nem számol, így a korábbi tervekben még szereplő, Sopront tehermentesítő vonaláthelyezés sem valósul meg, ahogyan a Csorna utáni rész kétvágányúsításáról sem tudni még részleteket.