17 milliárdot kaszált a feleslegesen megvásárolt lélegeztetőgépeken, most pedig nyom nélkül eltűnik a magyar cég

Nagy Donát 2021-10-01 11:29:00
Az átjátszott közpénz tipikus esete, újra.

Hamarosan nyoma sem maradhat a Fourcardinal Tanácsadó Kft.-nek, amely azzal vált országosan ismert céggé, hogy a Külügyminisztérium az egyik legnagyobb összegű szerződést kötötte a céggel a lélegeztetőgépek beszerzésére a koronavírus-járvány első hulláma idején - írja az Mfor.

A Fourcardinal Kft. ugyanis szeptember 1-je óta végelszámolás alatt van.

A lap visszaemlékszik, hogy a koronavírus-járvány hazai megjelenését követően nem telt el túl sok idő, amíg felismerte a kormány a külföldi aggasztó példákat látva, hogy fel kell töltenie a magyar készleteket lélegeztetőgépekből.

A döntés folyományaként aztán mintegy 16 000 készülék porosodik a raktárakban, annak csupán töredékére, kevesebb mint 1600-ra volt összesen szükség a járvány legkritikusabb időszakában is.

Jelenleg 81-en vannak lélegtetőgépen. A beszerzett, eltúlzott mennyiség eleve nevetséges volt, ráadásul a külügy nagyon sokáig titkolta is a részleteket: ugyanúgy az egyes szerződések értékét, mint a megbízott cégek nevét.

Fotó: koronavirus.gov.hu

Végül az újságírók derítették ki, hogy a 16 ezer lélegeztetőgépet 300 milliárd forintért vásárolták meg. Azt, hogy ezt miért nem az állam, hanem egy cég végezte, nem derült fény. Mindenestre a különös üzletet az egyik ilyen cég, a Fourcardinal bonyolította le, amelytől összesen ezer darab lélegeztetőgépet vásárolt tovább a kormány összesen 17 milliárd forintért, tehát darabonként 17 millió forintért.

A különös cég értékesítési árbevételként így 2020-ban az előző évinél 216-szor többet könyveltek el, 229 millió forint után 49,5 milliárd forint folyt be a cég kasszájába, a nyereségük pedig kicsivel több mint 17 milliárd forint volt az előző évi majdnem 47 millió után. 

A cikk szerint ebből busás haszonból bőven futotta osztalékra is, 15,4 milliárd forint kifizetéséről döntöttek a tulajdonosok, Nagy Beatrix, valamint a Silk Road Fund Zrt. Előbbi a törzstőke 90 százalékát jegyzi, utóbbi a maradék 10-et. Ez alapján a kifizetett osztalék döntő része,

13,8 milliárd forint egyetlen magánszemélyhez került.

Hát, így mennek nálunk a dolgok.

Szólj hozzá!

Hatszor bukott meg a próbavásárláson egy budapesti boltos

A maximális időtartamú üzletzárás mellé maximális mulasztási bírságot is kiszabott a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

Virágos versenyt hirdettek Győrben

Május 1-től lehet nevezni.

Akkorát ferdített a valóságon a győri Fidesz, hogy a sánta kutya is beleremeg!

Az iskolák támogatása kapcsán sikerült alternatív módon értelmezni az igazmondást. 

Ismét intézményvezetőt vált a szombathelyi MMIK

Csercsics Rita lemondott a posztról.

Nehéz szülés volt, de végre újra nyit a Győrszentiváni Lakossági információs Iroda

Hosszú hónapok vitáját sikerült pozitívan lezárni, jövőbe mutató tanulságokkal.

Ismét elszabotálta a Fidesz, hogy legyen második alpolgármestere Győrnek

Pintér Bence kabinetfőnöke másodszori nekifutásra sem kapta meg a pozíciót.

Mesés bőrápolási lehetőségek tű nélküli kezelésekkel

Gondoltál már arra, hogy a szép és egészséges bőr elérése ma már egyszerűbben is kivitelezhető?

Június 13 és 16 között rendezik idén a Bloomsdayt Szombathelyen

Ez évben is bővül Közép-Európa legnagyobb szabadtéri kortárs kiállítása.

Folytatódik a győri városháza luxusautótalanítása

Pintér polgármester visszaadja a harmadik Audi A6-ost is.

Megkezdődött a Szombathelyi Kézilabda Klub és Akadémia pénzügyi átvilágítása

Az egyesület akkor kaphatja meg az önkormányzat 40 millió forintos támogatását, ha a vizsgálat mindent rendben talál.

Megbüntette a bíróság azt a férfit, aki tévéket dobott ki a szombathelyi Erdei iskola úton

A készülékekből akár nehézfémek is a talajba kerülhettek volna.

Szombathelyi szupermarketből akart rabolni 2 férfi

Szeszesitalt és csoki szemeltek ki zsákmányul.

Az autófóliázás egy közkedvelt marketingeszköz

Ugyan az utóbbi években az online marketing pörgött fel a leginkább, egyre több vállalkozás található meg a digitális térben, de ez közel sem jelenti azt, hogy fizikai, “offline” promóciók már kevésbé lennének hatékonyak, sőt! Néhány okos megoldással még költséghatékonyabban érhetjük el a potenciális vásárlókat.