Az azonnali sikertelen vizsgát jelentő hibának Budapesten és Szegeden is annak kell lennie - írja az Innovációs és Technológiai Minisztérium alá tartozó Közlekedéstudományi Intézet.
A januártól kezdődő belső szakmai továbbképzésen átbeszélik az oktatókkal a vizsgákon rendszeresen tapasztalt hibákat, hiányosságokat, vagy olyan új szituációkat, amik korábban egyszerűen nem is léteztek (például az elektromos roller jelenségét).
Kevesen tudják, de a leendő sofőrök gyakorlati vizsgáján az oktatókat is értékelik. Ezzel az oktató eseteges rossz tanítását igyekeznek kiszűrni, hiszen egy-egy tévesen elmagyarázott "megoldás" egy forgalmi szituációban komoly balesetveszéllyel is járhatna.
A gyakorlati vizsgák útvonalánál már régóta követelmény, hogy érintenie kell olyan pontokat (például telezöldes csomópontokat vagy egyenrangú útkereszteződéseket), ahol jól lemérhető, hogy a tanuló megszerezte-e az önálló járművezetéshez szükséges képességeket.