Éppen 29 éve, október végén robbant ki a taxisblokád. Látszólag a benzin árának drasztikus, 65 százalékos emelése miatt, valójában súlyosbodó társadalmi problémák álltak a háttérben. Kiderült, könnyen lángba borítható az ország és ez sokakat megdöbbentett. Vas megyében is több ponton lezárták az utakat, Szombathelyen teljes volt a blokád. Több száz kamion rekedt a Volán-telep környékén, kisebb incidensek is előfordultak.
Az előzményekhez tartozik, hogy a kőolaj fokozatosan drágult és az is, hogy a fővárosban rengetegen, mintegy 20 ezren fuvaroztak, egymással is vetélkedve. Az Antall-kormány (MDF) jelentősen gyengült az önkormányzati választások után, gyakorlatilag a szabaddemokraták (SZDSZ) vették át a vidék és a nagyobb városok irányítását. Szombathelyen az MDF súlyos vereséget szenvedett, a város irányítása az SZDSZ-KDNP-Fidesz alkalmi koalíció kezébe került, polgármesternek Wagner Andrást választották (SZDSZ). Feszült volt a politikai helyzet, sorra zártak be a gyárak, emberek ezrei kerültek utcára, érezhető volt a kiábrándulás. A kormány számára soha rosszabbkor nem jöhetett volna a drasztikus áremelés. Ráadásul az első napokban a köztársasági elnök, Göncz Árpád sem igazán csillapította a kedélyeket, Antall József miniszterelnök pedig kórházi kezelésre szorult. Politikai vákuum keletkezett, amelynek nyomán polgárháborús helyzet fenyegetett és ez sokakat megdöbbentett.
Akcióik révén, támogatóikkal, lezárták az országos főutakat, így sem a nyugati határ felől, sem Budapest irányába jármű nem hagyhatta el a várost (kivéve a mentőket, de egy esetben, a Zanati úton a mentőt sem akarták átengedni. Korabeli leírás szerint dulakodás történt, egy szélvédőt beütöttek). A blokád első napján még nem lángoltak a kedélyek, de ahogy múlt az idő és egyre hidegebb lett, szabályos felkelői csoportok alakultak a főbb csomópontokban. Voltak, akik teát főztek, voltak, akik cb-rádión szerezték be a híreket, s voltak, akik karszalagot tűzve járőröztek – egész éjszaka. A blokád harmadik napján már kitapintható volt a feszültség, ekkor került sor az első komolyabb incidensre. Egy URH-s rendőr-járőrautó érkezett bejelentés nyomán az aluljáróhoz, négy fiatal egyenruhással. Kiszállni sem engedték őket, a támadó és nem teljesen józan fiatalok elkezdték a kék Zsigulit himbálni. A megszeppent rendőrökön egy, ezekben a napokban vezéregyéniséggé váló fuvaros segített, leszerelve a dühöngőket. Ezt követen rendőri jelenlét a blokád végéig a környéken nem volt.

Október 27-én válsághelyzet alakult ki a 86-os főút bevezető szakaszán, Körmend irányából. Több száz, zömében külföldi kamion torlódott fel. Éjjel-nappal álltak a hidegben, üzemanyaguk fogytán volt, a közeli Volán-telepről vásároltak német márkáért gázolajat. Tisztálkodni nem tudtak, a szerelvényeket hosszabb időre elhagyni nem merték. Szóvivőt választottak – egy lengyel férfit – aki tárgyalt volna, de nem volt kivel.
Kisebb kiabáló tömeg vette körül, a hangoskodókat az időközben riasztott és a helyszínre érkező országgyűlési képviselő, Hankó Faragó Miklós (SZDSZ) csendesítette le. Szemtanúk elmondása alapján ekkor egy kisebb csoport, agresszív jelszavakat kiabálva, megindult egy volt MSZMP-s politikus közeli háza felé. Ekkor már a helyszínre érkezett a városházáról számos képviselő, élén Wagner András polgármesterrel. Az egyre indulatosabb csoportot végül is ők szerelték le. A válság utolsó napján tartani lehetett az indulatok elszabadulásától. Ezt táplálta a belügyminiszter szerencsétlen fejtegetése, miszerint katonai eszközök bevetését fontolgatja a kormány. Szinte azonnal erős nemzetközi figyelem irányult a magyar eseményekre, készültségbe helyezték az osztrák haderő határvédelmi egységeit. Szombathelyen is komoly volt a helyzet, mivel a kamionosok kijelentették: áttörik a blokádot, ha nem engedik át őket békésen. Ez hatott, a több száz jármű órákon át dübörgött a városban, elhagyva azt Budapest irányába. Ezzel a városban a blokád gyakorlatilag véget ért, mivel a zárást ellátó járművek már nem álltak vissza az utakra, megindulhatott a közforgalom.

A válságnak a kormány azon bejelentése vetett véget, amelynek nyomán visszavonták az áremelést (aztán nemsokára végre hajtották). Hatott Antall József kórházi, híres pizsamás beszéde is, amelyben önmérsékletre intette az ország népét, nem fenyegetve meg büntetőeljárással a blokád szervezőit. A válság megoldódott, de a politikai küzdelem a nemzeti oldal és a liberális erőtér között még kiélezettebbé vált és állandósult. 29 év távlatából már jól látható, hogy a magyar demokrácia első nagy árkát a taxisblokáddal ásták meg.
Szólj hozzá!
A MOL-lal ugyan nem szakít, de lassítana az üzletember.
Ingoványos talajra tévedt a kormány: vallásetika vs. lombikprogram.
Pintér Bence szerint jobban jár a város „ha erre megy a győriek pénze, mint a fideszes politikusok zsebébe a Zsebbenjó programon vagy rezsitámogatásokon keresztül."
Az alpolgármester szerint romlik a belváros állapota, ezért több területen is beavatkozásra készül a városvezetés.
Advent második hetében megjön a Mikulás, a Vacogó Angyalok sőt, még a punkok is.
Liciten értékesítették az ingatlant.
Az utóbbi évtizedben a mesterséges intelligencia lassan, de szinte az élet minden területére beszivárgott.
A Kft. 7 millió forintos árbevételt, és 98 és fél millió forintos támogatást könyvelt el.
Hát hogy tudják meg így a gyerekek, hogy mire készül Brüsszel?!
Itt az év végi nagy szombathelyi programajánló. Mutatjuk a városi Szilveszter minden részletét is.
A városvezetés azt ígéri, hogy a felvetett problémákat ütemezetten beépítik a döntéshozatalba.
A Győr-Szol Zrt. szerint egyszerűbb és gyorsabb lesz az ellenőrzés, de több fontos szabályváltozásra is érdemes figyelniük az autósoknak.
Az EESZI és a Széchenyi Egyetem idei adventi rendezvényén majd’ kétszáz rászoruló és fogyatékkal élő vett részt.
A TISZA elnöke azt állítja: a budapesti ítélőtábla döntése bizonyítja, hogy a Fidesz médiája rendszeresen valótlanságokat terjeszt a pártról.
A település nagyra nyitotta a kassza ajtaját. A letelepedési díj után most itt vannak az újabb sarcok.
Csak bízni tudunk benne, hogy nem Nagy Márton varázsgömjéből jósolt.
A Hegyeshalom felé vezető oldalon már 8 km-es a torlódás.
