Mire elég a szombathelyi 26 lóerő?

Nagy Donát 2020-02-09 19:05:00
A rajtszámos Trabi a győri Rába tesztpályától kezdve Erdély dombos útjait is megjárta már.

Kálmán Tomival évekre visszanyúlik a barátságunk: az első találkozásunk még simsonos korunkban történt. Aztán én később Trabant vásárlásra adtam a fejemet; neki meg véletlenül volt egy ex-családi Trabija egy udvarban, és jól jött minden tapasztalata. Hiába mondom ma is sokszor, hogy “mindent nekem kell csinálni”, valójában mindenki tudja, hogy ő volt jobban otthon a szerelős témában.



Én később váltottam a Trabiról, majd neki is lett nyugati kocsija, de a barátság megmaradt. Ahogy az ex-családi kocsi is, amit nagy lelkesen, aprólékosan, éveket beleölve (és mindannyiunk meglepetésére) tényleg felújított. Ha jól tudom, még FIA-s gépkönyve is lett.

Mind a felújítás, mind a civil munkája miatt Tomi közel került egy versenyzős társasághoz, akik Historic Rally-kon indulnak mindenféle fantasztikus autókkal. Van a mezőnyben Skoda 110R, Renault Gordini és mindenféle Mercedes is. De sokszor jönnek új arcok, és ő is benne ragadt a társaságban - az én “szerencsétlenségemre”, ugyanis így lettem én is navigátor, mellette.



A tavalyi versenyek már a sokadik alkalmak voltak, hogy együtt autóztunk egy jót; talán mondhatom azt is, hogy összeszokott kis istálló vagyunk. Mindketten próbáljuk a legjobbat nyújtani, még akkor is, ha időnként nem egyértelmű, merre van a jobbra vagy a balra. Meg hát az is jó, hogy nem harapja le a fejemet, ha nem szólok időben: már mért szakaszon vagyunk.

A szombathelyi Trabi - Második ütem

A szombathelyi Trabi - Második ütem A vasi trabisok ismét versenyeztek, ezúttal a II. Arrabona Historic Regularity Rallye győri futamán indultak. A verseny különlegessége a második napi úgynevezett 1/100-as futam volt, ahol a Rábaringen futott első időmérő körrel azonosat kellett másodikra is produkálni. És hogy milyen volt a hangulat? Kiderül videónkból.

Egy ilyen verseny egyébként úgy épül fel, hogy kapunk egy itiner füzetet, amiben kis piktogramokkal meg van jelenítve az útvonal. Ezen belül vannak mért szakaszok, amik a verseny szempontjából lényegesek. A mért szakaszokra meg van határozva egy-egy átlagsebesség. Például egyik falu táblájától a másikig 43,5 km/h az előírt átlag – ezt egyébként GPS-es jeladóval tudják követni a szervezők. Igen ám, de akkor miért is számít annyira az erő?



Ahogy sejteni lehet, közúton zajlik a verseny, így hiába nem tűnik soknak egy előírt sebesség, a környezet olykor tartogat meglepetéseket. Dimbes-dombos a táj, néhol kanyargós a szerpentin, vagy éppen traktor, esetleg lovas szekér mögé ragadunk. Utóbbi rendszerint ráadásul dombon felfelé ér minket.

A Porsche viszonylag gyorsabban visszadolgozza a lemaradását, mint a kis Trabi.

De a tempó valójában nem feszélyez, sok idő marad a többi versenyzővel való ismerkedésre, egy-egy közös harapnivalóra. És ugye a táj… Az a sok gyönyörű vidék, ahol ilyenkor keresztülhajtunk.



Nem olyan régen Erdélyben jártunk, ami nekem azért is volt külön öröm, mert még sosem utaztam erre a vidékre. Számomra ez egyfajta nyaralás vagy kirándulás volt, és Tominak sem lehet panasza: a több, mint 50 indulóból végül a 6. helyen végeztünk. Marosszentgyörgy remek emlékeket nyújtott nekünk!

2 szombathelyi srác, 26 lóerő 26 percben

Van egy Trabantunk, mit csináljunk vele? Tomival évekre visszanyúlik a barátságunk: az első találkozásunk még simsonos korunkban történt. Aztán én később Trabant vásárlásra adtam a fejemet; neki meg véletlenül volt egy ex-családi Trabija egy udvarban, és jól jött minden tapasztalata. Hiába mondom ma is sokszor, hogy "mindent nekem kell csinálni", valójában mindenki tudja, hogy ő volt jobban otthon a témában.

Bár egy eredetileg 35 éves, 26 lóerős autóról beszélünk, úgy tűnik, a szombathelyi Trabi bőven ereje teljében szeli a további kilométereket.

Szólj hozzá!

Kőszeg és Körmend együtt pályázik a Kastélyút Programba

Akár 300 ezer euró is érkezhet az Alpokaljára, turisztikai programra.

Palotai Károly emlékoszlopot avattak Győrben 

A focistaként és játékvezetőként is csúcsra ért legendát, emberségéért szerették igazán. 

37 ország 170 sportolóját várják Szombathelyre

Argentínából, Ausztráliából, Új-Zélandról, Bangladesből, Kínából, Kolumbiából, Hongkongból, Indonéziából, Indiából, Jamaicából, Mongóliából, a Dél-afrikai Köztársaságból és Tajvanról is éreznek sportolók.

Négy generációs vendéglátós család volt, most mégis bezárták a szombathelyi Május 1 vendéglőt

Az adó és az adminisztrációs terhek késztették erre őket. Most vendégházként üzemel tovább az épület.

A motorok világítása: hatékonyabb és biztonságosabb megoldások

Valaha gondolkodtál már azon, hogy milyen fontos szerepe van a motorokon alkalmazott világításnak?

Hamis Labubu szállítmányra csaptak le a NAV-osok

A fináncok több mint 43 ezer darab hamis játékfigurát és kiegészítőt találtak a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Magyar Péter: Orbán háromszor buktatta le magát Hont András propagandistánál. Mennie kell. Menni fog.

A TISZA szerint nyilvánvalóvá vált, hogy milyen közpénzpazarlás folyik.

Győr lesz a házigazdája az 53. Országos Elsősegélynyújtó Versenynek

Elsősegély élesben a városban, szeptember 20-án. 

Hogyan lehet még energiatakarékosabb az otthonunk?

Napjainkban a fenntarthatóság a legfontosabb szempontok közé tartozik.

A Pelikán Hotel éttermébe költözne a Pannónia 

De a Pannónia Ház sem maradna üresen. Az egyelőre tervek szintjén létező elképzelésről az üzemeltető egyelőre nem nyilatkozott.

5 ezer 550 forintra nőhet az egynapos autópálya matrica 2026-ban

A 10 napos országos matrica 7 ezer forintra dárgulhat.

A DK kedvezményes tojás-és tésztavásárt indít országszerte

20 darab tojás 780 forintba fog kerülni náluk.