Mire elég a szombathelyi 26 lóerő?

Nagy Donát 2020-02-09 19:05:00
A rajtszámos Trabi a győri Rába tesztpályától kezdve Erdély dombos útjait is megjárta már.

Kálmán Tomival évekre visszanyúlik a barátságunk: az első találkozásunk még simsonos korunkban történt. Aztán én később Trabant vásárlásra adtam a fejemet; neki meg véletlenül volt egy ex-családi Trabija egy udvarban, és jól jött minden tapasztalata. Hiába mondom ma is sokszor, hogy “mindent nekem kell csinálni”, valójában mindenki tudja, hogy ő volt jobban otthon a szerelős témában.



Én később váltottam a Trabiról, majd neki is lett nyugati kocsija, de a barátság megmaradt. Ahogy az ex-családi kocsi is, amit nagy lelkesen, aprólékosan, éveket beleölve (és mindannyiunk meglepetésére) tényleg felújított. Ha jól tudom, még FIA-s gépkönyve is lett.

Mind a felújítás, mind a civil munkája miatt Tomi közel került egy versenyzős társasághoz, akik Historic Rally-kon indulnak mindenféle fantasztikus autókkal. Van a mezőnyben Skoda 110R, Renault Gordini és mindenféle Mercedes is. De sokszor jönnek új arcok, és ő is benne ragadt a társaságban - az én “szerencsétlenségemre”, ugyanis így lettem én is navigátor, mellette.



A tavalyi versenyek már a sokadik alkalmak voltak, hogy együtt autóztunk egy jót; talán mondhatom azt is, hogy összeszokott kis istálló vagyunk. Mindketten próbáljuk a legjobbat nyújtani, még akkor is, ha időnként nem egyértelmű, merre van a jobbra vagy a balra. Meg hát az is jó, hogy nem harapja le a fejemet, ha nem szólok időben: már mért szakaszon vagyunk.

A szombathelyi Trabi - Második ütem

A szombathelyi Trabi - Második ütem A vasi trabisok ismét versenyeztek, ezúttal a II. Arrabona Historic Regularity Rallye győri futamán indultak. A verseny különlegessége a második napi úgynevezett 1/100-as futam volt, ahol a Rábaringen futott első időmérő körrel azonosat kellett másodikra is produkálni. És hogy milyen volt a hangulat? Kiderül videónkból.

Egy ilyen verseny egyébként úgy épül fel, hogy kapunk egy itiner füzetet, amiben kis piktogramokkal meg van jelenítve az útvonal. Ezen belül vannak mért szakaszok, amik a verseny szempontjából lényegesek. A mért szakaszokra meg van határozva egy-egy átlagsebesség. Például egyik falu táblájától a másikig 43,5 km/h az előírt átlag – ezt egyébként GPS-es jeladóval tudják követni a szervezők. Igen ám, de akkor miért is számít annyira az erő?



Ahogy sejteni lehet, közúton zajlik a verseny, így hiába nem tűnik soknak egy előírt sebesség, a környezet olykor tartogat meglepetéseket. Dimbes-dombos a táj, néhol kanyargós a szerpentin, vagy éppen traktor, esetleg lovas szekér mögé ragadunk. Utóbbi rendszerint ráadásul dombon felfelé ér minket.

A Porsche viszonylag gyorsabban visszadolgozza a lemaradását, mint a kis Trabi.

De a tempó valójában nem feszélyez, sok idő marad a többi versenyzővel való ismerkedésre, egy-egy közös harapnivalóra. És ugye a táj… Az a sok gyönyörű vidék, ahol ilyenkor keresztülhajtunk.



Nem olyan régen Erdélyben jártunk, ami nekem azért is volt külön öröm, mert még sosem utaztam erre a vidékre. Számomra ez egyfajta nyaralás vagy kirándulás volt, és Tominak sem lehet panasza: a több, mint 50 indulóból végül a 6. helyen végeztünk. Marosszentgyörgy remek emlékeket nyújtott nekünk!

2 szombathelyi srác, 26 lóerő 26 percben

Van egy Trabantunk, mit csináljunk vele? Tomival évekre visszanyúlik a barátságunk: az első találkozásunk még simsonos korunkban történt. Aztán én később Trabant vásárlásra adtam a fejemet; neki meg véletlenül volt egy ex-családi Trabija egy udvarban, és jól jött minden tapasztalata. Hiába mondom ma is sokszor, hogy "mindent nekem kell csinálni", valójában mindenki tudja, hogy ő volt jobban otthon a témában.

Bár egy eredetileg 35 éves, 26 lóerős autóról beszélünk, úgy tűnik, a szombathelyi Trabi bőven ereje teljében szeli a további kilométereket.

Szólj hozzá!

Belga fogyasztóvédelem: a Shein és a Temu termékeinek 70 százaléka megsérti a biztonsági előírásokat

Kisgyermekeknek szánt játékokat, USB-töltőket és nyakláncokat vizsgáltak meg.

Visszakerülhet a szombathelyi önkormányzat üzemeltetésébe a 11-es Huszár úti parancsnoki épület

Az épületben kikapcsolták a gázt, az egyik korábbi bérlő halmozott fel komoly tartozást.

Erős győri gimnáziumok az ország élvonalában, szombathelyi suli is van a legjobb húsz között

A Révai és a Kazinczy ismét a legjobb magyar iskolák között van – az önkormányzat sem hagyja magára az intézményeket.

Úgy néz ki, hogy vissza kell lépnie az NB1-es bajnokságtól a szombathelyi Viktória FC-nek

Anyagi gondjai vannak a focicsapatnak. Nemény András azt mondta, az önkormányzat nem fog tudni plusz pénz adni a klubnak.

Feleségét folyamatosan fenyegető kőszegi férfinak kell bíróság elé állnia

Egy alkalommal azzal is megfenyegette a nőt, hogy rágyújtja a házat és leüti.

"Agyba-főbe vert, megrugdosott, orális szexre kényszerített gyerekek"

Dobrev Klára megszólaltatta a Szőlő utcai intézet volt dolgozóját.

Azonnali felújításra szorul a győri M19-es autóút felhajtója

Akár már pénteken dönthet róla az illetékes bizottság, hogy pénzt különít el a kopóréteg cseréjére.

Kerítést kapott a szombathelyi Váci Mihály utcában lévő játszótér

A 2 millió forintos költséget a Falco fizette ki.

Magyar Péter feljelenti Orbán Balázst

A mesterséges intelligenciával róla készített videó miatt.

Mindenki nyugodjon meg! Idén is lesz óriáskerék a szombathelyi adventi vásáron

Az azonban egyelőre még titok, hogy hova kerül és mekkora lesz.

Szabadi István: A Mi Hazánk senkivel nem fog koalíciót kötni

A párt igazgatója a szombathelyi jelöltbemutatón beszélt erről.

Óvodások korcsolyaoktatását és állatvédő alapítványt is támogatnak az önkormányzati képviselők Győrben

Több mint 3 millió forintot osztanak szét a „kezdeményezések kerete” terhére.

Megduplázná a szociális támogatásokat és felújítási keretösszegeket a győri városvezetés

Pintér Bence szerint le vagyunk maradva más nagyvárosokhoz képest – a Zechmeister-terv a szociális szféra és az oktatási intézmények megerősítését is célozza.

Ingyenes zöldhulladék-leadás és kiegészítő szolgáltatások a GYHG-nál

Elindult az őszi zöldhulladék szezon Győrben – 100 kilogrammig díjmentesen lehet leadni a fásszárú hulladékot.

Látogatási tilalom lépett érvénybe a győri kórház égésplasztikai osztályán

Az akut légúti tünetekkel járó megbetegedések számának emelkedése az indok.