A 69 milliárdért beszerzett új szerelvényekkel nagyobb a baj, mint gondolták - írja az mfor.hu.
Az orosz metróüzlet körül is bábáskodó Kocsis István egykori BKV vezérigazgatót novemberben jogerősen öt év börtönbüntetésre ítélte a Kúria hűtlen kezelés és más bűncselekmények okán. A terhére felróttakat a Magyar Villamos Művek (MVM) Zrt. vezérigazgatójaként követte el, de akadnak olyanok, akik szerint a hármas metró kocsibeszerzése is megérne egy rendőrségi nyomozást.
A lap meg nem erősített információi szerint a problémás első 13 szerelvény kocsiszekrényei évek óta áztak a cég udvarán, miután korábbi megrendelője visszamondta a szerződést. Ezért jelent meg ezeken hamarabb a rozsda.
A járműveket az Mfor információi szerint a javításig nem engedik ki a forgalomba, mert félő, hogy az alig több, mint 2 éves kocsiknak beszakad a padlójuk.
Egyébként a BKV és az orosz gyártó közötti szerződés körmönfontan fogalmaz. A Metrowagonmash ugyan 25 évet garantált, de a kocsiszekrények és az alvázak rozsdamentességére vonatkozó jótállás csak 10 évre szól. Míg a tervezési, valamint az anyag- és megmunkálási hibákra vonatkozó garancia csupán 36 hónap.