Az Egyesült Királyság legnagyobb autógyárai Kínából rendelik a szükséges alkatrészeket. A koronavírus kirobbanása miatt azonban most egyre nehezebben jutnak hozzá a gyárak a szükséges alkatrészekhez, ez pedig már a gyártást veszélyezteti.
A Jaguár, ami évente 400 ezer autót gyárt le a szigetországban például két hét múlva már kifogyhat az alkatrészekből, írja az Independent. Erről a Jaguar vezérigazgatója beszélt egy kiállítás megnyitóján, Ralf Speth bevallotta, hogy nem tudja, hogyan fognak további autókat előállítani három hét múlva. Jelenleg is bajban van a gyártás, a cég már bőröndökben hozatja be külföldről a szükséges alkatrészeket.
A koronavírus nem csak az alkatrészek áramlását, hanem az emberekét is korlátozza. Az egyre nagyobb körben elrendelt karantén miatt a gyárakban nincsenek munkások, ami globális szinten fenyegeti a gazdaságot.
Hupej tartományt különösen súlyosan érinti a koronavírus, nemrég a kínai kormány az egész területre karantént rendelt el, több tízmillió ember mozgását korlátozva ezzel. Hupej az autóalkatrészek gyárának fellegvára, így már érthető, hogy miért szűkölködnek világszerte az összeszerelő gyárak.
A Jaguar vezérigazgatója arról is beszélt, hogy a koronavírus-járvány kirobbanása előtt a kínai újév miatt álltak le a gyárak. Habár erre számítottak, azt nem kalkulálta be senki, hogy ekkora járvány fogadja majd az ünnepek után visszatérő dolgozókat. Speth arról is beszélt, hogy az alkatrészek hiánya mellett hatalmas bevételkieséssel is számolnia kell az autóiparnak, de azt nem tudja, hogy ezt a kiesést valaha is be tudják-e pótolni.
Múlt héten a Fiat jelentette be elsőként, hogy lecsökkenti az európai gyártását a járvány miatt. Pénteken pedig egy időre teljesen felfüggesztették a szerbiai gyárukat. De nem a Fiat volt az első, akinek drasztikus lépést kellett meghoznia, Japánban a Nissan zárta be az egyik üzemét arra hivatkozva, hogy bajok vannak az ellátási lánccal.