Mi is írtunk már róla, most azonban az Index tényként közli, hogy hiába tiltakozott a Balatoni Szövetség, eldőlt, a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) erősen lecsupaszítja magát, és Rogán Antalék vezetésével privatizálhatják az értékes balatoni ingatlanokat.
Miközben mindenki a járványra figyel, a Fideszhez közeli káderek végleg bekebelezik a Balatont
Megszüntetik a Balatoni Hajózási Zrt. vitorláskikötői üzletágát: erről a javaslatról szavaz a jövő hónapban a tavaly állami többségű tulajdonúvá lett társaság közgyűlése - értesült a Narancs.hu. A lap birtokába került javaslatban az áll, hogy a „főtulajdonos rendelkezése alapján" tekintette át a Zrt. igazgatósága a BAHART jövőbeni működését és állt elő javaslataival.
Az állami tulajdon kiárusítása ellen élesen kikelt a balatoni önkormányzatokat tömörítő Balatoni Szövetség, akik azt írják,
a Bahart Zrt.-ben tulajdonosként, részvényesként bent maradó balatoni önkormányzatok számára kiemelten fontos feladat, hogy a Bahart egyben maradjon annak vagyonával, tevékenységével, működési struktúrájával, a meglevő személykikötő, illetve vitorlás kikötő hálózat maradjon a cégben, hiszen ez biztosítja a Balaton egészének megközelítését, azon való közlekedést, ami a turizmus elengedhetetlen feltétele, egyben a céggel szembeni elvárás, annak működésének alapvetése.
Sajnos süket fülekre találtak, így a Turisztikai Ügynökség átvitte az átalakítást.
- A Bahart megválik vitorláskikötőinek üzemeltetésétől. Bár maguk a területek a cégnél maradnának, de az azokon lévő épületek a bérlőhöz kerülnének.
- Csopak, Balatonakali, Balatonkenese és Balatonudvari közfogalmú kikötőjét eladják
- A Hotel Mólót, a balatonszemesi Hattyú és a balatonboglári Sellő kempingeket szintén eladják.
- Ezeken túl öt hajót kivonnak a forgalomból, és megszűnik hat menetrend szerinti és négy sétahajó járat is.
A lap azt írja, hogy a Balatoni Szövetség szerint a térség érdekeit is figyelembe kell venni, nem csak a Bahart legszűkebben vett gazdasági érdekeit:
A cég reorganizációs terve nem a Balaton érdekével, inkább a cég gazdasági helyzetének javításával foglalkozik kiemelten akkor, amikor a cég jelen működésével is nyereséges, és a tervezett változások több kisrészvényes településen megszüntetnék a személyhajózást. Tudni kell, hogy a települések, és azokon a kikötők szimbiózisban működnek, azoknak szerves része és nem csak a vízi közlekedésnek, de akár a kulturális életének is.
Szerintük a balatoni vízi közlekedés nem szabad, hogy kizárólag gazdasági érdekként legyen számon tartva, ezért kérték arra Rogánékat, hogy vegyék figyelembe az érintettek szempontjait. Nem vették.
Címlapképünk illusztráció
Forrás: Index