Korábban azt írtuk az ősz óta súlyosan gyengélkedő győri buszközlekedésről, hogy novemberre a súlyos szeptemberi és októberi kimaradások után nagyjából helyreállt a közlekedés, az év végén azonban szakszervezeti információk alapján ismét egy sor járat maradhatott ki. Most Ungár Péter országgyűlési képviselő (LMP) kérte ki ismét a győri buszközlekedés statisztikáit a Volánbusztól.
Ebből kiderül: a Volánbusz nagyon büszke a Kecskemétről Győrbe hozott 17 új Mercedes buszra, amelyek alacsonypadlósak, légkondival felszereltek, környezetbarátak – ezzel pedig tényleg egyedülállóak Győrben, hiszen a többi busz ezekkel az extrákkal nem rendelkezik. Jelezték: még további 7 új autóbusszal is korszerűsítjük Győr-Moson-Sopron megye közlekedését, de azt nem részletezték, hogy ezek a buszok pontosan hol közlekednek majd.
Új busz van, sofőr még mindig nincs elég
A jó hírek után következnek a rosszak: kiderült ugyanis, hogy bár a Volánbusz kettőzött erővel próbál sofőröket találni és képezni Győrben, és 18 új kollégát már csatasorba is állítottak, a hiány még mindig jelentős:
Jelenleg 10-15 más megyéből érkező kolléga segíti a zökkenőmentes feladatellátást, míg novemberben 50, decemberben 27 átvezényelt kolléga dolgozott a Győr és környéki járatokon.
Mint azt fent jeleztük: novemberben stabilizálódott a győri buszközlekedés, ekkor 110 járat maradt ki összesen, ami 0,31 százalékos arányt jelent. Ez, illetve a december eleji kimaradások jelentős része járműhiány miatt történt, ez azonban már megoldódott az új buszokkal a cég szerint.
a cég szerint azért, mert az ünnepi időszakokra bejelentett szabadság igényeken felül a helyi és a helyközi teljes autóbusz-vezetői állomány öt százaléka volt tartós távolléten, jellemzően betegség miatt.
A két év végi hónapban összesítve tehát megközelítőleg 67 500 menetrend szerinti helyi járatból 1132 járat maradt ki, ami 1,67 százalékos arányt jelent. Ugyanezen időszakban a helyközi közlekedésben nagyságrendileg 46 600 járatból 105 járat maradt ki, ami 0,22 százalékos kimaradást jelent.