A Brexit után inkább az Egyesült Királyságra fókuszálna a Nissan, írja a Guardian. A lap ugyanis úgy értesült, hogy a japán autógyártó válságterveket készített elő arra az esetre, ha "kemény" Brexit után az EU-ban megnövekszenek az adók az autók exportján. Ebben az esetben a Nissan inkább a szigetországra terelné a figyelmét, a Financial Times értesülései szerint négy százalékkal növelnék a piaci részesedésüket az Egyesült Királyságban, így elérhetnék a 20 százalékot az országban.
Ugyanakkor felszámolnák a kevésbé jól profitáló gyárakat az Unión belül, így a barcelonai és a franciaországi üzemeket is leépítenék. Az Egyesült Királyságban azonban megtartanák a gyárukat, a Sunderland városában található üzemben bővítenék a gyártást. A sunderlandi gyár egyébként az ország legnagyobbika, 6000 munkásnak biztosít állást. A Nissan öt legkelendőbb modellje közül hármat, a Qashqai-t, a Juke-ot és a Leaf-et is itt állítják össze. A tervek szerint a "kemény" Brexit esetén itt állítanák össze a Micrát is, amit jelenleg a franciaországi üzem végez.
A Nissan viszont tagadja, hogy bármilyen tervvel készültek volna a Brexitre, belső információk szerint azonban több ilyennel is előálltak. Azt azonban elárulták, hogy a sunderlandi gyár is veszélybe kerülne, ha az Egyesült Királyságnak nem sikerül bebiztosítania az adómentes hozzáférést az EU belső piacához. A szigetországban 7000 ezer embert foglalkoztat a japán járműgyártó, a vállalat fejesei az ő érdekükben is azt kérik az Egyesült Királyságtól és az Európai Uniótól is, hogy olyan megállapodást kössenek, amely mindkét fél számára előnyös lesz.
Ha ez nem történik meg, akkor a Nissannak a Kereskedelmi Világszervezet által előírt 10 százalékos vámmal kell számolnia, a vállalat európai elnöke szerint ez már az egész európai modelljüket veszélybe sodorná.
David Bailey, Aston Business School iparstratégiával foglalkozó professzora a Guardiannek azt mondta, hogy nem túl kecsegtető a terv az Egyesült Királyságra nézve, szerinte ugyanis lejön belőle, hogy a márkák nem bíznak a Brexit utáni országban. Habár a Nissan megnövelni a gyártást a szigetországban, elképzelhető, hogy más autógyártók pont az ellenkezőjét tennék, inkább áttelepülnének az EU-ba, és Bailey szerint inkább a második lesz jellemző, hiszen az Unió piaca sokkal nagyobb, mint az Egyesült Királyságé.