Az Egyesült Királyságot választhatja a Nissan a Brexit után

Fehér Buda 2020-02-06 11:24:00
A japán márka felhagyhat az európai gyártással.

A Brexit után inkább az Egyesült Királyságra fókuszálna a Nissan, írja a Guardian. A lap ugyanis úgy értesült, hogy a japán autógyártó válságterveket készített elő arra az esetre, ha "kemény" Brexit után az EU-ban megnövekszenek az adók az autók exportján. Ebben az esetben a Nissan inkább a szigetországra terelné a figyelmét, a Financial Times értesülései szerint négy százalékkal növelnék a piaci részesedésüket az Egyesült Királyságban, így elérhetnék a 20 százalékot az országban.

Ugyanakkor felszámolnák a kevésbé jól profitáló gyárakat az Unión belül, így a barcelonai és a franciaországi üzemeket is leépítenék. Az Egyesült Királyságban azonban megtartanák a gyárukat, a Sunderland városában található üzemben bővítenék a gyártást. A sunderlandi gyár egyébként az ország legnagyobbika, 6000 munkásnak biztosít állást. A Nissan öt legkelendőbb modellje közül hármat, a Qashqai-t, a Juke-ot és a Leaf-et is itt állítják össze. A tervek szerint a "kemény" Brexit esetén itt állítanák össze a Micrát is, amit jelenleg a franciaországi üzem végez.

A Nissan viszont tagadja, hogy bármilyen tervvel készültek volna a Brexitre, belső információk szerint azonban több ilyennel is előálltak. Azt azonban elárulták, hogy a sunderlandi gyár is veszélybe kerülne, ha az Egyesült Királyságnak nem sikerül bebiztosítania az adómentes hozzáférést az EU belső piacához. A szigetországban 7000 ezer embert foglalkoztat a japán járműgyártó, a vállalat fejesei az ő érdekükben is azt kérik az Egyesült Királyságtól és az Európai Uniótól is, hogy olyan megállapodást kössenek, amely mindkét fél számára előnyös lesz.

Ha ez nem történik meg, akkor a Nissannak a Kereskedelmi Világszervezet által előírt 10 százalékos vámmal kell számolnia, a vállalat európai elnöke szerint ez már az egész európai modelljüket veszélybe sodorná. 

David Bailey, Aston Business School iparstratégiával foglalkozó professzora a Guardiannek azt mondta, hogy nem túl kecsegtető a terv az Egyesült Királyságra nézve, szerinte ugyanis lejön belőle, hogy a márkák nem bíznak a Brexit utáni országban. Habár a Nissan megnövelni a gyártást a szigetországban, elképzelhető, hogy más autógyártók pont az ellenkezőjét tennék, inkább áttelepülnének az EU-ba, és Bailey szerint inkább a második lesz jellemző, hiszen az Unió piaca sokkal nagyobb, mint az Egyesült Királyságé.

Szólj hozzá!

Lemondott Haba Vilmos, a győri Jobbik elnöke

Facebook-oldalán jelentette be a hírt.

Weöres Sándor és Károlyi Amy beugrott egy feketére a szombathelyi Nagyszállóba

Különös alakok lepték el a bezárt hotel földszinti ablakait. Derkovits Gyula önarcképe is megjelenik.

Gyógygombák és kender: harmónia az egészség szolgálatában

Az idők folyamán a természet ajándékai mindig is fontos szerepet játszottak az egészség megőrzésében.

Megkezdődik a szombathelyi Liget utcai híd felújítása

Jövő héttől lehet forgalomkorlátozásra számítani a környéken.

200 millió forintot nyert Körmend a Rákóczi Ferenc utcai háziorvosi- és fogorvosi rendelők fejlesztésére

Az épületek új hőszigetelt ablakokat kapnak, és LED világítást szerelnek fel.

Belvárosi forgalomkorlátozást hoz magával a szombathelyi Urban pARTy

Szombaton sétáló utcává változik a Kőszegi utca.

Alig 3 millió forint nyereséggel zárta a tavalyi évet a C.P. Portál Kft.

Miközben közel félmilliárd forint volt Varga Jenő, sárvári önkormányzati képviselő cégének a bevétele.

Újra Fröccsnapok lesznek a hétvégén Győrben 

Jön a nyár legpezsgőbb hétvégéje.

Remek rajt a Gyermek OB-n Győrben 

A városban tényleg úszóbajnokok születnek.

Gépjármű-kiskereskedelemre váltott Illés Károly vállalkozása

Továbbra is veszteséget termel a szombathelyi önkormányzati képviselő Kft.-je.