Audi: Nem bocsátunk el senkit a törzsgárdából

Pintér Bence 2020-08-03 14:29:30
A cég szerint a vállalat célja továbbra is a törzsgárda munkahelyeinek megőrzése hosszú távon. Ettől még igaz lehet egyébként, hogy a gyárban foglalkoztatottak létszáma csökken – elmagyarázzuk, hogy miért.

Tegnap számoltunk be róla, hogy a DK-s Arató Gergely szerint „a győri Audi-gyár akár 2 ezer munkavállalóval foglalkoztathat kevesebbet a jövőben, és ez – a szakszervezetektől kapott tájékoztatások alapján – nem egyedi eset”.

A képviselő arról beszélt, hogy a munkahelyek sok esetben úgy szűnnek meg, hogy nem hosszabbítják meg a lejáró szerződéseket és felmondják a munkaerő kölcsönzéséről kötött megállapodásokat, ami így nem jelenik meg a statisztikákban.

Rákérdeztünk a dologra az Audi Hungáriánál, ahonnan azt a választ kaptuk, hogy a törzsgárdából senkit nem akarnak elbocsátani.

„Az AUDI HUNGARIA Zrt. nem tervez elbocsátásokat, a vállalat célja továbbra is a törzsgárda munkahelyeinek megőrzése hosszú távon” – áll a válaszban.

Hozzátartozik a dologhoz, hogy a DK-s képviselő is alapvetően arról beszélt, hogy határozott idejű szerződéssel dolgozók szerződéseit nem hosszabbítják meg, illetve a munkaerő-kölcsönzésből vesznek vissza a cégek, köztük az Audi is. Tehát miközben a „törzsgárdát” tekintve nem történnek leépítések, előfordulhatna, hogy a cég munkavállalóinak száma csökken, ahogy az történt is információink szerint az elmúlt hónapokban. A cégnél 2019 végén mintegy 12800 ember dolgozott, információink szerint ez a szám az év közepére 11500 körülire csökkent. Azt is hozzá kell számolni mindehhez, hogy az Audinak rengeteg beszállítója van, így a cég esetleges lassulása nem csak közvetlenül az Audinál, de a beszállítóknál is magával hozhat elbocsátásokat.

Eljutott szerkesztőségünkbe egy belsős hírlevél is: ez alapján úgy tűnik, hogy a cég június óta egyre több megrendelést kap, ennek következtében pedig a szombati gyártás is szükségessé válik, valamint egész évre biztosított a három műszakban történő foglalkoztatás. A hozzánk eljutott információ szerint ez azt is eredményezi hogy határozott idejű szerződéseket hosszabbítanak meg a cégnél.

Ezt erősíti meg a cég válasza is. Mint írják, a piaci igényektől függő termelés megvalósításához jó néhány éve foglalkoztatnak határozott idejű szerződéssel is munkatársakat. „Ez nagyságrendileg átlagosan évente néhány száz főt tesz ki. A kifutó szerződéseket a piaci igények függvényében megvizsgáljuk és igény szerint hosszabbítjuk meg. A javuló piaci keresletnek köszönhetően a motorgyártás területén jelenleg éppen néhány munkaszerződés meghosszabbítása tervezett. A járműgyártás területén a járvány miatti leállást követően rövid időn belül három műszakra futtattuk fel a termelést, stabilizálódott a gyártási program és jelenleg is három műszakban folyik az autógyártás” – írták.

Az is hozzájárulhat a javuló helyzethez, hogy Orbán Viktor a gyárban járva jelentős anyagi támogatást ígért meg a német cégnek, ami információink szerint 9000 ember foglalkoztatását garantálja hosszú távon. (MInt a számokból kiolvashatjuk: ez a szám kevesebb, mint ahányan jelenleg a gyárban dolgoznak, de nem feltétlenül jelenti azt, hogy a fennmaradó két, két és félezer embert le akarná építeni a cég.)

Az útkeresés az autóiparban az elekronikai iparnak hozhat munkahelyeket

Megkerestük a témában László Zoltánt, a Vasas szakszervezet alelnökét is, akivel januárban interjúztunk. Akkor arról beszélt, hogy „nem csak az autóiparra, de a teljes feldolgozóiparra igaz, hogy van egy rejtett létszámleépítés. Nem küldenek el dolgozókat, hanem nem pótolják azokat, akik elmennek, nem hosszabbítják meg a határozott idejű szerződéseket, a kölcsönzőcégeknél nem hosszabbítják meg a kölcsönzést, kevesebb létszámot igényelnek, az alvállalkozói lánc alján nincs tovább munka.”

Szerinte ez továbbra is igaz, bár kölcsönzött munkaerő az Audinál már nem nagyon dolgozik. Ezen túl a szakszervezeti vezető elmondta: az utóbbi hónapokban gyakori a különböző cégeknél, hogy egy 2013-as jogszabály alapján „alkalmatlanságra”, vagy „nem megfelelő viselkedésre” hivatkozva küldenek el akár határozatlan idejű szerződéssel rendelkező munkavállalókat is – csak ilyen módszerrel havi 100-200 embert. Szerinte összességében a teljes autóiparban (a gyárak mellé a beszállítókat is számolva) országszerte fokozatosan 6-8, de szélsőséges esetben akár 10 ezer ember is el fogja veszíteni a munkáját.

Szerinte továbbra is igaz, hogy útkeresésben van az autóipar, ahol egyre inkább úgy tűnik, hogy a hibrid- és elektromos autók gyártása lesz a főcsapás, ez pedig új munkahelyeket teremthet az elektronikai iparban – erre utaló jelek már látszanak –, ugyanakkor nem feltétlenül segít a lassuló gépiparon.

Szólj hozzá!

Világi Oszkár decemberben távozik a Slovnaft éléről

A MOL-lal ugyan nem szakít, de lassítana az üzletember. 

A püspöki kar élesen bírálja a kormánypártok petesejt-donációs javaslatát

Ingoványos talajra tévedt a kormány: vallásetika vs. lombikprogram. 

Megszűnik a SZOVA Szállodaüzemeltető Kft.

A céget beolvasztják a SZOVÁ-ba.

Jön a rezsicsökkentés a háziorvosi praxisoknak Győrben

Pintér Bence szerint jobban jár a város „ha erre megy a győriek pénze, mint a fideszes politikusok zsebébe a Zsebbenjó programon vagy rezsitámogatásokon keresztül."

Kósa Roland: „Ideje rendet tenni!” 

Az alpolgármester szerint romlik a belváros állapota, ezért több területen is beavatkozásra készül a városvezetés.

Győri programok a hétvégére

Advent második hetében megjön a Mikulás, a Vacogó Angyalok sőt, még a punkok is. 

Hogyan formálja át a mesterséges intelligencia a mindennapi döntéseinket?

Az utóbbi évtizedben a mesterséges intelligencia lassan, de szinte az élet minden területére beszivárgott.

56 millió forintot fizetett ki bérekre a 2024/2025-ös szezonban a Szombathelyi Haladás NB III-as labdarúgó csapata

A Kft. 7 millió forintos árbevételt, és 98 és fél millió forintos támogatást könyvelt el.

Leállítja a Cinema City a kormányzati reklámokat a nagy felháborodás miatt

Hát hogy tudják meg így a gyerekek, hogy mire készül Brüsszel?!

A szimfonikusokkal húzza el a nótánkat az Ocho Macho

Itt az év végi nagy szombathelyi programajánló. Mutatjuk a városi Szilveszter minden részletét is.

Fórumot tartottak Győrben a fogyatékossággal élők helyzetének javításáról

A városvezetés azt ígéri, hogy a felvetett problémákat ütemezetten beépítik a döntéshozatalba.

Ha csütörtök, akkor programajánló

Mikulás minden mennyiségben Győr környékén.

Digitálisra vált a parkolás Győrben – 2026-tól megszűnik a papíralapú bérlet

A Győr-Szol Zrt. szerint egyszerűbb és gyorsabb lesz az ellenőrzés, de több fontos szabályváltozásra is érdemes figyelniük az autósoknak.

Közös adventi éneklést tartottak a Győri Zsinagógában 

Az EESZI és a Széchenyi Egyetem idei adventi rendezvényén majd’ kétszáz rászoruló és fogyatékkal élő vett részt.

„Papírjuk lesz róla” – Magyar Péter szerint újabb pofont kapott a kormányzati propaganda

A TISZA elnöke azt állítja: a budapesti ítélőtábla döntése bizonyítja, hogy a Fidesz médiája rendszeresen valótlanságokat terjeszt a pártról.

Nem kell a TISZA Pártra várni ha brutális adóemelést keres az ember - elég csak Győrújbaráton élni

A település nagyra nyitotta a kassza ajtaját. A letelepedési díj után most itt vannak az újabb sarcok. 

Nagy István szerint 2030-ra Európa élvonalába emelné a magyar agráriumot a kormány

Csak bízni tudunk benne, hogy nem Nagy Márton varázsgömjéből jósolt. 

Baleset bénítja a forgalmat az M1-esen Tatabánya térségében

A Hegyeshalom felé vezető oldalon már 8 km-es a torlódás.