A levegőből figyelték a rendőrök a vasúti átkelőt, aki előtt pedig éppen piros lett a lámpa és nem satufékezett be, annak ment is a 60 ezres csekk

Nagy Donát 2022-04-23 08:03:46
Az utóbbi időben elszaporodtak a balesetek a vasúti átkelőhelyeken, erre pedig valamit tényleg ki kell találni. Viszont nem így kellene hozzáállni a kérdéshez ezen az oldalon sem. Rövid véleménycikkünk a témában.

Az alább megírt sorok pusztán a szerző saját meglátását tükrözik, nem képezik a szerkesztőség egészének álláspontját.

Az elmúlt időszakban megnövekedett a közlekedési balesetek száma a vasúti átkelőhelyeken, sok esetben pedig mindez halálesettel végződött. Az ilyen helyzetek nagy részében egyszerű a felállás: a vonat jön, a vasúti lámpa mutatja a pirosat, ám ezek közül egyiket sem veszik észre a sofőrök, az autó és a mozdony találkozásánál pedig rendszerint az utóbbi az erősebb.

Nyilván valamit tenni kell a balesetek visszaszorítása érdekében.

Drónnal pásztázták a vasúti átjárókat

Kiskunhalason a légtérből ellenőrizték az átjárókat csütörtökön délelőtt. A tapasztaltak szerint a közlekedők egy részét még mindig nem rettentik vissza az e...

Péntek reggel jelent meg a rendőrség hivatalos Youtube-csatornáján a videó, ahol az látszik, hogy egy drónnal pásztázták a vasúti átjárót a Bács-Kiskun megyei rendőrök. Nem sokkal később rátaláltam a hozzá kapcsolódó közleményre is, mely szerint

"Kiskunhalason a légtérből ellenőrizték az átjárókat csütörtökön délelőtt. [...] Az ellenőrzés során meglepődve tapasztalták, hogy a sofőröket nem rettentették el az elmúlt időszakban a vasúti átjáróknál történt halálos balesetek. Több autóvezető fittyet hányt a fényjelző készülék tilos jelzésére, és annak ellenére hajtott rá a sínekre, hogy a manőver akár az életébe is kerülhetett volna. [...] A tilos jelzést figyelmen kívül hagyókkal szemben fejenként 60.000 forint közigazgatási bírságot és 8 büntetőpontot szabtak ki. [...]"

A videót végignézve viszont nem értem, mit kellett volna csinálnia a sofőröknek.

A sebességüket nyilván nem tudom megállapítani a levegőből készített felvételek alapján, de a képsorokat többször végignézve több esetben is úgy tűnik, a sofőrök csak hirtelen, satufékkel tudtak volna megállni az orruk előtt pirosra váltó jelzésnél. A "fittyet hányt a fényjelző készülék tilos jelzésére" szóhasználat szintén erős túlzás a videót végignézve. Ki is merevítettem két példát arról a pillanatról, amikor átvált a jelzőlámpa fehérről pirosra, íme:

Természetesen a szabály az szabály, és le vagyon írva, hogy a piroson nem szabad áthajtani. A videót és a képeket nézve persze könnyű okoskodnom, de gondoljuk végig hideg fejjel a szituációt. A vasúti átjáróhoz közel érve elsődlegesen a lámpát kell figyelni, de emellett a forgalmat is szemmel kell tartani, sőt, tökmindegy milyen a jelzés színe (a lámpa lehet akár rossz is), nagyon ajánlott a villogó fehér ellenére körbe is nézni. Ez pedig mind-mind idő, és egyszerűen nem elvárható az autósoktól a 0 milliszekundum közeli reakcióidő.

Azt elismerem, ezen az összeállításon is szerepel olyan autós – konkrétan az utolsó, sötét színű Citroen sofőrje –, aki szerintem is meg tudott volna állni egy elvárható erősségű fékezéssel. De a fentebb, képpel szemléltetett példákat elnézve biztos vagyok benne, hogy akár én, akár az olvasók 99 százaléka ugyanúgy áthajtott volna a piros jelzésen.

Nem hiába van a közlekedési lámpákon is egy harmadik szín, a sárga ugyanis felkészíti a sofőröket a váltásra. Sőt, ha éppen rendőr irányítja a forgalmat, ő is először felfelé mutat a pálcával vagy a kezével, mielőtt elfordulna, és váltana a jelzéssel. A vasúti lámpánál viszont nincsen ilyen.

Téged kérdezlek kedves olvasó, szerinted is megérdemelték a felvételen látható sofőrök a 60 ezer forintos bírságot?

Szólj hozzá!

Rátkovics Roland Zsoltot indítja Sopronban a Jobbik országgyűlési képviselőnek

A jelölt a Jobbik soproni szervezetének alelnöke, jelenleg Sopronkőhidán él családjával.

Az az ember lett Varga Mihály egyik ügyvezetője, akinek a családja tízezer tonna számra rakta le a gumihulladékot illegálisan

Többek között a nagykölkedi, máig a település határában éktelenkedő gumitelep is az ügy részese.

Közel félmilliárd forint mínusszal zárt tavaly az Illés Sport Alapítvány

1 milliárd 800 millió forintra csökkent a szervezet állami támogatása. Szalai Ádám és Schäfer András veheti át az utánpótlásbázis.

Ismét Pozsonyban vendégszerepel a Győri Balett

A győriek előadása a műfajilag is rendkívül színes programot kínáló Magyar Kulturális Hét Pozsonyban nevű rendezvénysorozat idei évadának egyik kiemelkedő pontja.

Gyors, de lehet kényelmes is? Országúti bringa hétköznapi szemmel

Ha valaki meghallja azt, hogy országúti kerékpár, legtöbbször a Tour de France ugrik be.

Hetedszerre is Európa legjobb női kézilabdacsapata az Audi ETO KC

Az Odense sem okozott gondot a  győri csajoknak.

Szabad a szivárványos menet Budapesten

A rendőrség megerősítette, lehet az LMBTQI jogokért felvonulni Budapest belvárosában.

Egy gólos győzelemmel döntős az Audi ETO KC a Final Four-ban

29:28-ra győzték le a győri lányok a dán riválist.

1 milliárd 400 millió forint mínuszt termelt tavaly a Győr-Szol

Ezentúl a közgyűlés nyilvánossága előtt tárgyalják meg az önkormányzati cégek beszámolóit.

Nem támogatták a fideszesek, hogy teljes mértékben zöld területté nyilvánítsák a marcalvárosi Kiserdőt

Hiába szavaztak úgy a helyiek, hogy nem szeretnék, ha egy része be lenne építve.

Pintér Bence betartotta ígéretét: nyilvánosak az Audi szerződések!

Kiderült, hogy nem is lehetett volna titkos, és, hogy mára mennyire elavult.

Már megint szórakozott valaki a 112-vel

Egy szombathelyi férfi azt állította, hogy a testvére belökte a szobába, és nem engedi ki onnan.

Miért fontos a kerítésnél a professzionális kivitelezés?

Egy jól megtervezett és kivitelezett kerítés nem csupán határvonalat jelent egy telek szélén. A kerítés a biztonság, az esztétikum és a funkcionalitás hármas egységét képviseli – legyen szó családi házról, ipari területről vagy mezőgazdasági birtokról.