Az eredetileg becsültnél jóval drágábban, 22,5 helyett 32,86 milliárd forintból épül meg a Győr belső tehermentesítő út - derül ki az Európai Unió közbeszerzési értesítőjéből.
A munkát a Strabag nyerte.
Ahogyan arról többször is beszámoltunk, az út az 1. főút (Mártírok út) és az új Bácsai út közötti szakaszon épül meg, egybefüggő kétszer kétsávon, mintegy 1,2 kilométer hosszan. A szakaszon egy darab 2x2 sávos új híd épül a Mosoni-Duna fölött, valamint egy előfeszített vasbeton gerendás híd.
A szakasz teljes hosszán, a város felőli oldalon zajfal építése szükséges a lakott területek közelsége miatt (az új Mosoni-Duna hídon is).
Az új Mosoni-Duna híd egykábelsíkos felfüggesztésű, ferdekábeles, acélszerkezetű műtárgy lesz, teljes hossza 213,6 méter. A Nemzeti Infrastruktúrakezelő Zrt által 2020-ban kiadott látványtervek szerint így fog kinézni a híd:
Ilyen lesz a Gyárvárost és Révfalut összekötő új híd Győrben
Mint arról nemrég beszámoltunk, jó úton halad az Ipar utcát a Bárka utcával, illetve a Bácsai úttal, tehát az északi városrészeket Gyárvárossal összekötő új út és új híd előkészítése. A Kisalföld pedig most a kivitelező NIF-től megszerezte a látványterveket is.
Emellett az új Bácsai út és a 1301 jelű út (Bácsai út) között 2x1 sávos, 651 méter hosszú új nyomvonalon vezetett közutat építenek, mindkét oldalán zajfogó fallal.
A munkák során egy jelzőlámpás, egy turbó körforgalom, egy többsávos körforgalom, egy darab egyszerű, valamint egy darab jármű osztályozós csomópont is kiépítésre kerül.
Mint ismert, a beruházás előkészítését a NIF már őszén megkezdte.
Megkezdődik a fakivágás a Győr belső tehermentesítő út nyomvonalán
A NIF Zrt. befejezte a Győr belső tehermentesítő út megvalósításának előkészítését. A környezetvédelmi engedély, és az építési engedélyek rendelkezésre állnak, az út- és híd kiviteli tervek elkészültek, az új Mosoni Duna híd terveinek hatósági jóváhagyása megtörtént. Jelenleg a kivitelezői közbeszerzési eljárás, és a kivitelezéshez szükséges területek megvásárlása folyik.
November elején kezdhették meg a nyomvonalon lévő fák kivágását, mintegy 8,5 hektáron.
A kivágott fák helyére a nyomvonal mellett a projekt befejezése után mintegy 208 db 8/10 törzskörméretű, és 620 db 12/14 törzsméretű facsemete, és mintegy 2500 db csereje kerül majd elültetésre. A füvesítés 67000 négyzetméteren fog megtörténni.
Ahogyan arról 2020 őszén beszámoltunk, eredetileg az volt a terv, hogy a Modern Városok Programban megvalósuló projekt a 14-es útig érve Győr két nagy bekötőútját összeköti majd.
Az Ipar úttól a régi Bácsai útig épül meg a „Révfalui körút" és az új híd Győrben
Bácsa, Sárás, Kisbácsa, illetve Révfalu és Víziváros egy részének képviselője, Bárány István posztolt a Facebookon képeket a Gyárvárost és Vízivárost összekötő út és híd nyomvonaltervéről. Ebből kiderül, hogy az 1-es főúttól induló új út nem fog elérni a 14-es útig, csak a régi Bácsai útig.
Ezt a tervet végül módosították, mint kiderült azért, hogy az átmenő forgalom ne terhelje túl a környéket, és így megőrizzék az itt élők nyugalmát.
Másfél éve azt írtuk: az új elkerülő így nem lesz közvetlenül bekötve az agglomerációból érkező forgalomba. A Szigetközben is új út épül, ami a 813-as elkerülőhöz közel fog befutni a 14-es útba. Magyarul az innen érkezők választhatnak majd, hogy a 813-ason, vagy a városba érve a Bárka utcára fordulva az új úton mennek tovább Gyárváros, és azon keresztül az Ipari park vagy Adyváros felé. Ezzel az épülő új út inkább egy belső elkerülő lesz, ami a városon belüli forgalmat könnyíti meg.
Ettől függetlenül a tervezett nyomvonal megmarad a rendezési tervben, nem lehet majd beépíteni, tehát a tapasztalatok fényében a jövőben bővíthetik a 14-es főút felé, de lehet belőle akár később park is, ha erre nem lesz szükség – mondta Bárány István.