Mint arról nemrég beszámoltunk, jó úton halad az Ipar utcát a Bárka utcával, illetve a Bácsai úttal, tehát az északi városrészeket Gyárvárossal összekötő új út és új híd előkészítése. A Kisalföld pedig most a kivitelező NIF-től megszerezte a látványterveket is. Mutatjuk:
Az út az ETO Parktól (1-es út), a régi Bácsai útig tart, tehát nem fog elérni a 14-es útig – mint arról korábban beszámoltiunk, a lakosság tiltakozott az ellen, hogy idáig érjen az út, hiszen az a Szigetköz felől jóval nagyobb átmenő forgalmat eredményezett volna. Ettől függetlenül a tervezett nyomvonal megmarad a rendezési tervben, nem lehet majd beépíteni, tehát a tapasztalatok fényében a jövőben bővíthetik a 14-es főút felé, de lehet belőle akár később park is.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. Kisalföld számára adott leírása szerint az ETO Parknál új lámpás körgeometriás csomópont épül, „innen 2×2 sávos keresztmetszettel halad az út Révfalu irányába”. A régi Rába-gyár környezetében (Városrét) kialakítanak egy turbókörforgalmat a későbbi területfejlesztések érdekében, majd a Mosoni-Dunát egy 2×2 sávos, 216 méter hosszú, 63 méter magas „dinamikus kábelhíddal” keresztezve éri el az út az Új Bácsai utat, ahol becsatlakozik a korábban kialakított körforgalomba, ami turbókörforgalommá épül át. A csomópontból a Ladik utca irányába már csak 2×1 sávon halad a nyomvonal a Bácsai útig (1301-es út), amelyre egy háromágú „T” csomópontba kapcsolódik – írja a Kisalföld.
Tehát valahogy így néz ki a koncepció térképen:
„Ez új dimenziót fog hozni a közlekedésben, nagyobb dobás lesz, mint a Jedlik híd volt” – mondta korábban lapunknak Máthé-Tóth Péter, a győri Útkezelő szóvivője. A belső elkerülő alapvetően a déli és északi városrészek, illetve részben az szigetközi települések gyorsabb összekötésére hivatott (bár nem nyúlik ki a 14-es útig), és a híd várhatóan több ezer autóval tehermentesíti majd a Széchenyi, Kossuth és Jedlik hidakat. A város észak-déli közlekedés-eloszlása sokkal nyitottabbá válik, széthúzza a forgalom áramlást az új fejlesztés.
A NIF tudatta: a nyomvonal teljes hosszán a lakott területek védelmének érdekében zajvédő fal épül. Átlátszó zajvédő fal létesül a Mosoni-Duna-híd város felőli oldalán is. A teljes nyomvonal mellett gyalog- és kerékpárút fut. Bár az északi oldalon Bácsa felé idén sem épül meg az új bicikliút, a fejlesztéssel összefüggésben az útkezelő szeretné rendeberakni az Ipar út biciklis közlekedését, ami nem lesz egyszerű feladat, sok kompromisszumos megoldásra lehet szükség.
A lap arról ír, hogy a beruházás jelen állás szerint minimum 15 milliárd forintba fog kerülni a Modern Városok Program keretében.