Bácsa, Sárás, Kisbácsa, illetve Révfalu és Víziváros egy részének képviselője, Bárány István posztolt a Facebookon képeket a Gyárvárost és Vízivárost összekötő út és híd nyomvonaltervéről.
Ebből kiderül, hogy az 1-es főúttól induló új út nem fog elérni a 14-es útig, csak a régi Bácsai útig.
Pedig eredetileg az volt a terv, hogy a Modern Városok Programban megvalósuló projekt a 14-es útig érve Győr két nagy bekötőútját összeköti, ahogy arról akkoriban a sajtó beszámolt. Az utat a Nemzeti Infrastruktúra Kezelő Zrt. építi, a 2018-as sajtóhírek szerint 130 milliárd forintért.
Security Check Required
null
Megkérdeztük a dologról Bárány Istvánt, aki elmondta:
a módosult nyomvonallal első sorban a környék nyugalmát akarják megőrizni.
Az új elkerülő ugyanis így nem lesz közvetlenül bekötve az agglomerációból érkező forgalomba. A Szigetközben is új út épül, ami a 813-as elkerülőhöz közel fog befutni a 14-es útba. Magyarul az innen érkezők választhatnak majd, hogy a 813-ason, vagy a városba érve a Bárka utcára fordulva az új úton mennek tovább Gyárváros, és azon keresztül az Ipari park vagy Adyváros felé. Ezzel az épülő új út inkább egy belső elkerülő lesz, ami a városon belüli forgalmat könnyíti meg.
Ettől függetlenül a tervezett nyomvonal megmarad a rendezési tervben, nem lehet majd beépíteni, tehát a tapasztalatok fényében a jövőben bővíthetik a 14-es főút felé, de lehet belőle akár később park is, ha erre nem lesz szükség – mondta Bárány István.