Ezért késik a Szombathely-Kőszeg vasútvonal fejlesztése

Bazsó Bálint 2021-12-07 06:45:00
A GYSEV régóta keresi a vasúti mellékvonal villamosításához a megfelelő tervezőt. Megtudtuk a késés okát.

Negyedszerre is meg kellett hosszabbítani a Szombathely-Kőszeg villamosításának előkészítési feladataira kiírt közbeszerzési felhívást, ezúttal december 9. a határidő.

Hazánk egyik legjobb adottságokkal rendelkező vasúti mellékvonalának felújítása mellett (amely már a végéhez közelít) a GYSEV Zrt. a villamosítás tervezésébe is belevágott, ehhez azonban meg kell találni a megfelelő tervezőirodát is.

Ez persze csak elsőre tűnik könnyű feladatnak, valójában nagyon is összetett munkafolyamatokról van szó.

Fotó: Vágvölgyi Bálint

Az immáron négyszer meghosszabbított közbeszerzési felhívás tartalma nem változott: a vasútvonal villamosításának megvalósításához szükséges tervezési és kapcsolódó feladatok elvégzését, a támogatási konstrukció keretében elvárt dokumentumok elkészítését és az engedélyek beszerzését kell elvégeznie a jövőbeni tervezőnek.

A legújabb határidő december 9.

A csúszás okáról megkérdeztük a vasúttársaság sajtóosztályát. Mint kiderült, az egyik érdeklődő gazdasági szereplő kiegészítő tájékoztatást kért a tervezésre kiírt tenderhez.

"A kért tájékoztatást természetesen megadtuk, emiatt azonban a határidőt korrigálni kellett. Bízunk benne, hogy több módosításra már nem lesz szükség."

- írták válaszukban.

Ahogy arról lapunk korábban beszámolt, az eredeti, október 11-re kiírt határidőt először október 28-ig, másodszor november 11-ig, harmadszor november 25-ig hosszabbították meg,

A későbbi nyertesnek el kell készítenie a műszaki terveket és meg kell szereznie a kivitelezéshez szükséges engedélyeket, továbbá a támogatási konstrukció keretében elvárt dokumentumokat is el kell készíteni. 

 

Pályafelújítás után jöhet a plafon

Az eredeti kiírás szerint a munka során a szükséges bontási és közműkiváltási munkák után a teljes, 17 kilométer hosszú vonalat villamosítják, a magyar szabvány szerint 25 kV, 50 Hz váltakozó áramú, egyfázisú rendszerben, 80 km/h engedélyezett sebességre. 

Emellett elvégzik az útátjáró-, és biztosítóberendezéseken - a villamosítás miatti - szükséges átalakításokat, és módosítják a betáplálási rendszereket, Kőszegen pedig oszloptranszformátort telepítenek.

A nyertes ajánlattevő feladata ezen munkákhoz szükséges tervezési és kapcsolódó szolgáltatás elvégzése, ezen belül a villamosítással összefüggő külső és a vasút saját közmű és biztosítóberendezéseinek átalakítása, védelembe helyezésének tervezése, az előzetes zavartatásszámítás elvégzése, a részletes megvalósíthatósági tanulmány elkészítése, valamint akörnyezetvédelmi munkarészek elkészítése és Környezeti Hatásvizsgálat (KHV) lefolytatásához, környezetvédelmi engedély megszerzéséhez szükséges dokumentáció elkészítése, az engedély megszerzése, a villamosítási munkákra vonatkozóan a klímaváltozással kapcsolatos uniós elvárásoknak való megfelelést igazoló dokumentáció elkészítése.

Nem zakatol többé a vonat Kőszeg és Szombathely között

Júniusban írtunk róla, hogy teljes egészében megújul a Kőszeg és Szombathely közötti vasútvonal, így az utasokat július 1-től szeptember 28-ig vonatpótló autóbuszok szállítják a két város között. De hogy áll most, a beruházási idő kétharmadánál a projekt? Homlok Tibor ral, a beruházás főmérnökével beszélgettünk erről Kőszegen. A felújítási munka több munkafolyamatot foglal magába.

Lassan elkészül a felújítás is

Ahogyan arról többször is beszámoltunk, jelenleg is zajlik a GYSEV 18. számú vasútvonalának felújítása.

Ennek jelentős része mára elkészült, a vonatok szeptember vége óta újra járnak, ugyanakkor a teljes rekonstrukció munkálatai a következő hónapokban is folytatódnak.

A három hónapig tartó vágányzár ideje alatt több munkafolyamatot is sikeresen elvégzett a kivitelező. Megvalósult a vasúti pálya felújítása a teljes, 17 kilométeres szakaszon, emellett átépítették Kőszeg állomás vágányhálózatát. Hét megállóhelyen és Kőszeg állomáson elkészült az új magasperon, valamint a korszerű és energiatakarékos LED-es térvilágítás. 

Végre megkezdődik a Kőszeg-Szombathely vasútvonal rekonstrukciója - őszig pótlóbuszozásra kell készülni

Több mint 3 milliárd forintból újul meg a vonal: átépül a kőszegi vasútállomás, a vonalhoz tartozó hét megállóhely, valamint jelentős pályavasúti munkálatokat is elvégeznek a 17 kilométer hosszú vonalon. A munkát Mészáros Lőrinc veje, Homlok Zsolt érdekeltségébe tartozó Homlok Zrt. végezheti. Szeptember végéig pótlóbuszozásra kell készülni.

Mint ismert, a több mint 3 milliárd forintos projektet Mészáros Lőrinc veje, a Homlok Zsolt érdekeltségébe tartozó Homlok Zrt. végezheti.

Szólj hozzá!

10 külügyi vizsga vár Bebes Istvánra ahhoz, hogy főkonzul lehessen

Szeptembertől Düsseldorfban látja el a feladatot.

El akarta hallgattatni a molesztált diáklányokat az igazgató, most mégis újra kinevezhetik a Soproni Tankerület egyik általános iskolájában

A direktor bevédte volna az első fokon szeméremsértésért elítélt néptánctanárt, őt pedig a tankerület.

V.Németh Zsolt Szentpéterfán beszélt arról, hogy árvizek tekintetében Magyarország az egyik legveszélyeztetettebb Európában

Vas vármegyében az árvíz utáni helyreállításra összesen több mint 560 millió forintot fordítanak.

Részegen bántalmazott egy férfi egy másikat Szombathelyen

Miután földre vitte, még több alkalommal bele is rúgott. 

Összedőlés fenyegeti a toronyi ravatalozót?

Kidúcolták az épület megrepedt oldalfalát.

Egyre közelebb húz a Fideszhez Görbicz Anita

Kocsis Máté digitális polgári körének egyik alapítója lett, a győri Fidesz országgyűlési képviselő-jelöltségének egyik fővárományosa.

A Falcóból igazolt játékost az Egis Körmend

A 2004-es születésű Hansen Daniel 2 szezonra írt alá a piros-feketékhez.

Újra üzemel a kiégett szelektív-szemétgyűjtő sziget Győrben, a Hédervári úton

A hétfői tűzben elpusztult kukákat gyorsan pótolta a GYHG.

Konferencia-Liga meccsen lép pályára az ETO FC csütörtökön, Svédországban 

A csapat nevéből eltűnt a ‘Győr’, de reméljük ez nem befolyásolja a teljesítményt.  

Idén a Vásárcsarnok is bekapcsolódik a karneváli hangulatba

46 hagyományőrző csapattal vár a histórikus játék!