Negyedszerre is meg kellett hosszabbítani a Szombathely-Kőszeg villamosításának előkészítési feladataira kiírt közbeszerzési felhívást, ezúttal december 9. a határidő.
Hazánk egyik legjobb adottságokkal rendelkező vasúti mellékvonalának felújítása mellett (amely már a végéhez közelít) a GYSEV Zrt. a villamosítás tervezésébe is belevágott, ehhez azonban meg kell találni a megfelelő tervezőirodát is.
Ez persze csak elsőre tűnik könnyű feladatnak, valójában nagyon is összetett munkafolyamatokról van szó.
Az immáron négyszer meghosszabbított közbeszerzési felhívás tartalma nem változott: a vasútvonal villamosításának megvalósításához szükséges tervezési és kapcsolódó feladatok elvégzését, a támogatási konstrukció keretében elvárt dokumentumok elkészítését és az engedélyek beszerzését kell elvégeznie a jövőbeni tervezőnek.
A legújabb határidő december 9.
A csúszás okáról megkérdeztük a vasúttársaság sajtóosztályát. Mint kiderült, az egyik érdeklődő gazdasági szereplő kiegészítő tájékoztatást kért a tervezésre kiírt tenderhez.
"A kért tájékoztatást természetesen megadtuk, emiatt azonban a határidőt korrigálni kellett. Bízunk benne, hogy több módosításra már nem lesz szükség."
- írták válaszukban.
Ahogy arról lapunk korábban beszámolt, az eredeti, október 11-re kiírt határidőt először október 28-ig, másodszor november 11-ig, harmadszor november 25-ig hosszabbították meg,
A későbbi nyertesnek el kell készítenie a műszaki terveket és meg kell szereznie a kivitelezéshez szükséges engedélyeket, továbbá a támogatási konstrukció keretében elvárt dokumentumokat is el kell készíteni.
Pályafelújítás után jöhet a plafon
Az eredeti kiírás szerint a munka során a szükséges bontási és közműkiváltási munkák után a teljes, 17 kilométer hosszú vonalat villamosítják, a magyar szabvány szerint 25 kV, 50 Hz váltakozó áramú, egyfázisú rendszerben, 80 km/h engedélyezett sebességre.
Emellett elvégzik az útátjáró-, és biztosítóberendezéseken - a villamosítás miatti - szükséges átalakításokat, és módosítják a betáplálási rendszereket, Kőszegen pedig oszloptranszformátort telepítenek.
A nyertes ajánlattevő feladata ezen munkákhoz szükséges tervezési és kapcsolódó szolgáltatás elvégzése, ezen belül a villamosítással összefüggő külső és a vasút saját közmű és biztosítóberendezéseinek átalakítása, védelembe helyezésének tervezése, az előzetes zavartatásszámítás elvégzése, a részletes megvalósíthatósági tanulmány elkészítése, valamint akörnyezetvédelmi munkarészek elkészítése és Környezeti Hatásvizsgálat (KHV) lefolytatásához, környezetvédelmi engedély megszerzéséhez szükséges dokumentáció elkészítése, az engedély megszerzése, a villamosítási munkákra vonatkozóan a klímaváltozással kapcsolatos uniós elvárásoknak való megfelelést igazoló dokumentáció elkészítése.
Nem zakatol többé a vonat Kőszeg és Szombathely között
Júniusban írtunk róla, hogy teljes egészében megújul a Kőszeg és Szombathely közötti vasútvonal, így az utasokat július 1-től szeptember 28-ig vonatpótló autóbuszok szállítják a két város között. De hogy áll most, a beruházási idő kétharmadánál a projekt? Homlok Tibor ral, a beruházás főmérnökével beszélgettünk erről Kőszegen. A felújítási munka több munkafolyamatot foglal magába.
Lassan elkészül a felújítás is
Ahogyan arról többször is beszámoltunk, jelenleg is zajlik a GYSEV 18. számú vasútvonalának felújítása.
Ennek jelentős része mára elkészült, a vonatok szeptember vége óta újra járnak, ugyanakkor a teljes rekonstrukció munkálatai a következő hónapokban is folytatódnak.
A három hónapig tartó vágányzár ideje alatt több munkafolyamatot is sikeresen elvégzett a kivitelező. Megvalósult a vasúti pálya felújítása a teljes, 17 kilométeres szakaszon, emellett átépítették Kőszeg állomás vágányhálózatát. Hét megállóhelyen és Kőszeg állomáson elkészült az új magasperon, valamint a korszerű és energiatakarékos LED-es térvilágítás.
Végre megkezdődik a Kőszeg-Szombathely vasútvonal rekonstrukciója - őszig pótlóbuszozásra kell készülni
Több mint 3 milliárd forintból újul meg a vonal: átépül a kőszegi vasútállomás, a vonalhoz tartozó hét megállóhely, valamint jelentős pályavasúti munkálatokat is elvégeznek a 17 kilométer hosszú vonalon. A munkát Mészáros Lőrinc veje, Homlok Zsolt érdekeltségébe tartozó Homlok Zrt. végezheti. Szeptember végéig pótlóbuszozásra kell készülni.
Mint ismert, a több mint 3 milliárd forintos projektet Mészáros Lőrinc veje, a Homlok Zsolt érdekeltségébe tartozó Homlok Zrt. végezheti.