Mészáros Lőrinc is sertepertél a magyar autópályakoncesszió körül

Nagy Donát 2021-07-14 11:58:09
Összesen 3 indulóról beszélnek a szakértők, akik közül egyiküknek már idén átadhatják zsíros szerződést, rögtön 35 évre. Hivatalosan senki sem mond semmit a gigaüzletről, hatalmas a titkolózás, a pontos számokat pedig 10 évre titkosították.

Piaci hírek szerint három konzorcium jelezte a részvételi szándékát a Rogán Antal tárcájához köthető mamutüzletben, a teljes magyar gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetésére és fejlesztésére kiírt koncessziós közbeszerzési eljárásban, írja a 24.hu. A rögtön 35 évre szóló koncesszióért a lap szerint magyar és külföldi szereplő egyaránt bejelentkezett a Nemzeti Koncessziós Irodánál:

  • egy magyar cégekből álló konzorcium, amelyben Mészáros Lőrinc érdekeltségei adják az elvárt tőkeerőt,
  • a Dömper Kft., amelyről piaci körökben úgy tudják, hogy más tenderekhez hasonlóan ezúttal is a szlovák gyökerű Doprastavval közösködik;
  • a francia Colas az osztrák Strabaggal.

Már az idén odaadhatják a magyar utakat egy cégnek, rögtön 35 évre

A HVG azt írja, hogy Rogán Antal tájékoztatása szerint a teljes gyorsforgalmi úthálózat koncesszióba adását célzó kétfordulós közbeszerzést várhatóan még idén lezárják, sőt: Szerinte erre azért van szükség, mert a következő 10 év alatt jelentős fejlesztéseket kell majd végezni az utakon, egyebek mellett bővítéseket az M1-es, az M7-es és az M3-as autópályákon, az M3-as meghosszabbítását az országhatárig, illetve az M81-es hiányzó szakaszának megépítését, ennek lezongorázását pedig nem akarja az állam elvállalni.

A lap megkeresésére sem érintett cégek, sem az üzletelés miatt létrehozott Nemzeti Koncessziós Iroda nem reagált. Ahogy a Rogán vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda is csak azt mondta, a részvételre jelentkezőkkel kapcsolatban egyelőre nem kívánnak tájékoztatást adni.

A 24.hu azt írja, információik szerint egyelőre nem dőlt el semmi, a tárgyalásos eljárás első körében csak a részvételi szándékot kell jelezni és a pályázatban kiírt feltételek teljesítését kell igazolni, majd a közülük kiválasztottakat kérik fel a konkrét ajánlattételre. Csak ekkor derül ki, mekkora koncessziós összeget hajlandó fizetni a jelentkező, és mennyi rendelkezésre állási díjat vár el a gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetéséért, fenntartásáért, illetve a hálózat bővítéséért, új utak építéséért.

10 évre titkosították az autópályaeladás mögötti számokat

Tíz évre elzárta a kormány azt az anyagot, ami alapján 35 éves koncesszióba adnák a sztrádákat - írja a Népszava. Ahogy azt korábban mi is megírtuk, a magyar kormány koncessziós eljárásban 35 évre átadná a hazai sztrádahálózat üzemeltetését és a még hiányzó szakaszok építésének finanszírozási terhét a kormányzati szektoron kívül levő piaci szereplő(k)nek.

A kiírásból annyi látszik, hogy komoly pénzügyi hátteret és gazdasági erőt kell felmutatni a pályázóknak. A saját tőkére előírt követelmény 150 millió euró (durván 53 milliárd forint), a beruházási terv mellé legalább 1 milliárd euró (350 milliárd forint) „pénzügyi eszköz meglétét” kell igazolni a finanszírozó képességet bizonyítandó, a konkrét ajánlattétel mellé pedig 800 millió forint biztosítékot követel meg a koncessziós iroda.

Kijött a magyar TOP100 vagyon listája: Mészáros Lőrinc felfoghatatlan összeget harácsolt össze

A 100 Leggazdagabb magyar listáját már nem Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója, hanem Mészáros Lőrinc vezeti - írja a HVG. A számok alapján a járvány okozta válság ellenére tovább nőtt a 100 leggazdagabb magyar vagyona. Az idei összeállítás adatai szerint az összesített vagyon 5586,7 milliárd forintot tett ki.

A cikk megjegyzi, hogy a Mészáros-csapat számára aligha okoz gondot a pénzügyi háttér megteremtése, hiszen a legutóbbi gazdaglistán az állami megrendelésekkel kitömött Mészáros Lőrinc vagyona papíron már 450 milliárd forint felett járt, de ha ez nem lenne elegendő, az óriási pénzeket mozgató NER-vagyonkezelők magántőkealapjainak egy része is a felcsúti multimilliárdoshoz köthető.

Szólj hozzá!

P. József nem ismerte el, hogy zsarolni akarta volna Borkait

Elindult a per a volt győri polgármester szexvideóinak ügyében.

Úgy tűnik mégsem államosítják a víziközműhálózatot

Már nem az a célja a kormánynak, hogy az év derekán megkezdett víziközmű-államosítást keresztülverje az önkormányzatokon.

Külön pénzügyi alapot sürget az LMP a nyári aszálykárok fedezésére

Az európai zöld pártok kongresszusán járt zöld párt.

Bödőcs bemutatja: Gyurcsány - Vers mindenkinek

Itt a Feri, aki a NER koporsójába a szöget beleveri!

Matolcsy: Válságközeli helyzetben van a magyar gazdaság

Az egykori fideszes miniszter, jelenlegi jegybankelnök szerint „2010 után nem hoztuk meg a jó döntéseket, 2021 után rossz döntéseket hozott a kormány”.

Visszaeshet a karácsonyi költekezés egy felmérés szerint

A magyarok több, mint fele költ kevesebbet, mint szeretne.

Többnyire erősen felhős vagy borult lesz az ég hétfőn

Kora estétől az ország északnyugati felén egyre több helyen eső, zápor várható.

Kétkulcsossá tenné a társasági adót az LMP

Kanász-Nagy Máté szerint a globális minimumadóra igenis szükség van.

Tűz követelt áldozatot Horvátzsidányban

A szivárgó füst ölt meg egy helyi lakost.

Büntetést kapott a szombathelyi Credo Rádió a Médiatanácstól

Nem teljesítették a vállalt közszolgálati arányt.

2,3 milliárd forintot fizet a korábbi gázkereskedő cég a Győr-Szolnak

Megegyezéssel ért véget a gázszerződés tavalyi felmondása miatt indított per.

Végleges: bezár a Takarékbank fiókja Jákon

Hiába írt levelet a polgármester, a pénzintézet kimondta az áment.

Itt az Indiana Jones 5 első előzetese

Jövő júniusban lesz a premier.

Végrehajtást indított a NAV a Szombathelyi Haladás ellen

Egyelőre nem tudni, hogy milyen tartozása van a focicsapatnak, de van, az biztos.

A Volán válasza alapján még egyáltalán nem fix, hogy januárban változatlan marad a menetrend Győrben

Dézsi polgármester szerint változatlan marad a menetrend januártól, a Volán válasza alapján viszont még semmi nem dőlt el.