Mészáros Lőrinc is sertepertél a magyar autópályakoncesszió körül

Nagy Donát 2021-07-14 11:58:09
Összesen 3 indulóról beszélnek a szakértők, akik közül egyiküknek már idén átadhatják zsíros szerződést, rögtön 35 évre. Hivatalosan senki sem mond semmit a gigaüzletről, hatalmas a titkolózás, a pontos számokat pedig 10 évre titkosították.

Piaci hírek szerint három konzorcium jelezte a részvételi szándékát a Rogán Antal tárcájához köthető mamutüzletben, a teljes magyar gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetésére és fejlesztésére kiírt koncessziós közbeszerzési eljárásban, írja a 24.hu. A rögtön 35 évre szóló koncesszióért a lap szerint magyar és külföldi szereplő egyaránt bejelentkezett a Nemzeti Koncessziós Irodánál:

  • egy magyar cégekből álló konzorcium, amelyben Mészáros Lőrinc érdekeltségei adják az elvárt tőkeerőt,
  • a Dömper Kft., amelyről piaci körökben úgy tudják, hogy más tenderekhez hasonlóan ezúttal is a szlovák gyökerű Doprastavval közösködik;
  • a francia Colas az osztrák Strabaggal.

Már az idén odaadhatják a magyar utakat egy cégnek, rögtön 35 évre

A HVG azt írja, hogy Rogán Antal tájékoztatása szerint a teljes gyorsforgalmi úthálózat koncesszióba adását célzó kétfordulós közbeszerzést várhatóan még idén lezárják, sőt: Szerinte erre azért van szükség, mert a következő 10 év alatt jelentős fejlesztéseket kell majd végezni az utakon, egyebek mellett bővítéseket az M1-es, az M7-es és az M3-as autópályákon, az M3-as meghosszabbítását az országhatárig, illetve az M81-es hiányzó szakaszának megépítését, ennek lezongorázását pedig nem akarja az állam elvállalni.

A lap megkeresésére sem érintett cégek, sem az üzletelés miatt létrehozott Nemzeti Koncessziós Iroda nem reagált. Ahogy a Rogán vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda is csak azt mondta, a részvételre jelentkezőkkel kapcsolatban egyelőre nem kívánnak tájékoztatást adni.

A 24.hu azt írja, információik szerint egyelőre nem dőlt el semmi, a tárgyalásos eljárás első körében csak a részvételi szándékot kell jelezni és a pályázatban kiírt feltételek teljesítését kell igazolni, majd a közülük kiválasztottakat kérik fel a konkrét ajánlattételre. Csak ekkor derül ki, mekkora koncessziós összeget hajlandó fizetni a jelentkező, és mennyi rendelkezésre állási díjat vár el a gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetéséért, fenntartásáért, illetve a hálózat bővítéséért, új utak építéséért.

10 évre titkosították az autópályaeladás mögötti számokat

Tíz évre elzárta a kormány azt az anyagot, ami alapján 35 éves koncesszióba adnák a sztrádákat - írja a Népszava. Ahogy azt korábban mi is megírtuk, a magyar kormány koncessziós eljárásban 35 évre átadná a hazai sztrádahálózat üzemeltetését és a még hiányzó szakaszok építésének finanszírozási terhét a kormányzati szektoron kívül levő piaci szereplő(k)nek.

A kiírásból annyi látszik, hogy komoly pénzügyi hátteret és gazdasági erőt kell felmutatni a pályázóknak. A saját tőkére előírt követelmény 150 millió euró (durván 53 milliárd forint), a beruházási terv mellé legalább 1 milliárd euró (350 milliárd forint) „pénzügyi eszköz meglétét” kell igazolni a finanszírozó képességet bizonyítandó, a konkrét ajánlattétel mellé pedig 800 millió forint biztosítékot követel meg a koncessziós iroda.

Kijött a magyar TOP100 vagyon listája: Mészáros Lőrinc felfoghatatlan összeget harácsolt össze

A 100 Leggazdagabb magyar listáját már nem Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója, hanem Mészáros Lőrinc vezeti - írja a HVG. A számok alapján a járvány okozta válság ellenére tovább nőtt a 100 leggazdagabb magyar vagyona. Az idei összeállítás adatai szerint az összesített vagyon 5586,7 milliárd forintot tett ki.

A cikk megjegyzi, hogy a Mészáros-csapat számára aligha okoz gondot a pénzügyi háttér megteremtése, hiszen a legutóbbi gazdaglistán az állami megrendelésekkel kitömött Mészáros Lőrinc vagyona papíron már 450 milliárd forint felett járt, de ha ez nem lenne elegendő, az óriási pénzeket mozgató NER-vagyonkezelők magántőkealapjainak egy része is a felcsúti multimilliárdoshoz köthető.

Szólj hozzá!

Szombathely az ötödik legbiztonságosabb magyar város

A hévíziek érezhetik leginkább biztonságba magukat, Győr a 16. a listán.

Egy old timer Volkswagen bogárral gurul az Őrségbe Magyar Péter

Zala megy és Vas megye következik az országjárásban.

Milyen legyen a karikagyűrűd?

Te mit gondolsz, hogyan lehetne a legjobban kihangsúlyozni a karikagyűrűd stílusát? Ha valami igazán különlegesre vágysz, a mai karikagyűrűk között számos felületkezelési lehetőség közül választhatsz.

Az otthon fűtési rendszer karbantartása: a biztonságos és hatékony működés kulcsa

Otthonunk kényelme és biztonsága nagymértékben függ attól, hogy a fűtési rendszereink milyen állapotban vannak.

Pótfelvételi kisokos: még nem késő egyetemet választani

Július 30. és augusztus 7. között lehet jelentkezni. 

Az adagoló szivattyú: javítsd vagy cseréld?

Gondoltál már arra, hogy mi történik, ha egy adagoló szivattyú felmondja a szolgálatot? A legtöbb jármű és gép számára az adagoló szivattyú kulcsfontosságú, így meghibásodása nem csupán kényelmetlenséget okoz, hanem akár súlyos károkat is eredményezhet.

A bevallások nem megfelelő gyakoriságára figyelmeztet a NAV

Ma indul az új adategyeztetési kampány. 

Nem adott elsőbbséget és balesetet okozott egy férfi Szombathelyen

Az utasa súlyos sérülést szenvedett, őt pedig eltilthatják a vezetéstől. 

Több mint 350 millió forint ment el a VOKS2025 szavazólapokra 

Nem ellenőrizték, hogy valaki többször is kitöltötte-e, elhitték bemondásra, hogy nem. 

Medencék alá műpázsit: Praktikus és esztétikus megoldás

Sokan szembesültek már azzal a problémával, hogy a kerti medencéjük alja megsérült az éles kövektől vagy a felszín alatti gyökerektől. Ez sajnos nem ritka, és többeket elgondolkodtatott már, mivel is lehetne megvédeni a medence alját, hogy ellenállóbb legyen.

14 és fél milliárd forintból bővíti körmendi gyáregységét az Egis

Az állam 3 és félmilliárd forinttal száll be a költségekbe.