Mészáros Lőrinc is sertepertél a magyar autópályakoncesszió körül

Nagy Donát 2021-07-14 11:58:09
Összesen 3 indulóról beszélnek a szakértők, akik közül egyiküknek már idén átadhatják zsíros szerződést, rögtön 35 évre. Hivatalosan senki sem mond semmit a gigaüzletről, hatalmas a titkolózás, a pontos számokat pedig 10 évre titkosították.

Piaci hírek szerint három konzorcium jelezte a részvételi szándékát a Rogán Antal tárcájához köthető mamutüzletben, a teljes magyar gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetésére és fejlesztésére kiírt koncessziós közbeszerzési eljárásban, írja a 24.hu. A rögtön 35 évre szóló koncesszióért a lap szerint magyar és külföldi szereplő egyaránt bejelentkezett a Nemzeti Koncessziós Irodánál:

  • egy magyar cégekből álló konzorcium, amelyben Mészáros Lőrinc érdekeltségei adják az elvárt tőkeerőt,
  • a Dömper Kft., amelyről piaci körökben úgy tudják, hogy más tenderekhez hasonlóan ezúttal is a szlovák gyökerű Doprastavval közösködik;
  • a francia Colas az osztrák Strabaggal.

Már az idén odaadhatják a magyar utakat egy cégnek, rögtön 35 évre

A HVG azt írja, hogy Rogán Antal tájékoztatása szerint a teljes gyorsforgalmi úthálózat koncesszióba adását célzó kétfordulós közbeszerzést várhatóan még idén lezárják, sőt: Szerinte erre azért van szükség, mert a következő 10 év alatt jelentős fejlesztéseket kell majd végezni az utakon, egyebek mellett bővítéseket az M1-es, az M7-es és az M3-as autópályákon, az M3-as meghosszabbítását az országhatárig, illetve az M81-es hiányzó szakaszának megépítését, ennek lezongorázását pedig nem akarja az állam elvállalni.

A lap megkeresésére sem érintett cégek, sem az üzletelés miatt létrehozott Nemzeti Koncessziós Iroda nem reagált. Ahogy a Rogán vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda is csak azt mondta, a részvételre jelentkezőkkel kapcsolatban egyelőre nem kívánnak tájékoztatást adni.

A 24.hu azt írja, információik szerint egyelőre nem dőlt el semmi, a tárgyalásos eljárás első körében csak a részvételi szándékot kell jelezni és a pályázatban kiírt feltételek teljesítését kell igazolni, majd a közülük kiválasztottakat kérik fel a konkrét ajánlattételre. Csak ekkor derül ki, mekkora koncessziós összeget hajlandó fizetni a jelentkező, és mennyi rendelkezésre állási díjat vár el a gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetéséért, fenntartásáért, illetve a hálózat bővítéséért, új utak építéséért.

10 évre titkosították az autópályaeladás mögötti számokat

Tíz évre elzárta a kormány azt az anyagot, ami alapján 35 éves koncesszióba adnák a sztrádákat - írja a Népszava. Ahogy azt korábban mi is megírtuk, a magyar kormány koncessziós eljárásban 35 évre átadná a hazai sztrádahálózat üzemeltetését és a még hiányzó szakaszok építésének finanszírozási terhét a kormányzati szektoron kívül levő piaci szereplő(k)nek.

A kiírásból annyi látszik, hogy komoly pénzügyi hátteret és gazdasági erőt kell felmutatni a pályázóknak. A saját tőkére előírt követelmény 150 millió euró (durván 53 milliárd forint), a beruházási terv mellé legalább 1 milliárd euró (350 milliárd forint) „pénzügyi eszköz meglétét” kell igazolni a finanszírozó képességet bizonyítandó, a konkrét ajánlattétel mellé pedig 800 millió forint biztosítékot követel meg a koncessziós iroda.

Kijött a magyar TOP100 vagyon listája: Mészáros Lőrinc felfoghatatlan összeget harácsolt össze

A 100 Leggazdagabb magyar listáját már nem Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója, hanem Mészáros Lőrinc vezeti - írja a HVG. A számok alapján a járvány okozta válság ellenére tovább nőtt a 100 leggazdagabb magyar vagyona. Az idei összeállítás adatai szerint az összesített vagyon 5586,7 milliárd forintot tett ki.

A cikk megjegyzi, hogy a Mészáros-csapat számára aligha okoz gondot a pénzügyi háttér megteremtése, hiszen a legutóbbi gazdaglistán az állami megrendelésekkel kitömött Mészáros Lőrinc vagyona papíron már 450 milliárd forint felett járt, de ha ez nem lenne elegendő, az óriási pénzeket mozgató NER-vagyonkezelők magántőkealapjainak egy része is a felcsúti multimilliárdoshoz köthető.

Szólj hozzá!

72 órás ultimátumot adott Czeglédy arra, hogy Lenkai Nóra nyilatkozzon akkumulátorgyár ügyben

Amennyiben polgármester lenne a Fidesz jelöltje, megakadályozná egy akkugyár Szombathelyre települését? - szól a neki szegezett kérdés.

Akkuhulladék-figyelő programot indít az LMP

Schmuck Erzsébet, társelnök szerint erre azért van szükség, mert a kormány akkumulátor-gyarmatosítása miatt egyre-másra tűnnek fel selejtes, veszélyes akkumulátorhalmok mindenfelé, például Ikladon vagy Abasáron.

A szombathelyi városvezetés továbbra is mindent megtesz a szombathelyi női kézilabda sikeréért

Pődör Zoltánt arra kérik, hogy a sajtóban való üzengetés helyett tegyenek ki mindent az asztal fölé.

A Fidesz sem akar akkumulátorgyárat Szombathelyre

Illés Károly frakcióvezető alá is írta Czeglédy petícióját.

Bekamuzta, hogy elveszett a jogsija, de lebukott

Külföldi jogsira váltott, de a magyart is meg akarta tartani.

Visszalép Belencsák István a körmendi polgármester-jelöltségtől

A fideszes politikus azt írja, hogy annyi fenyegetést kapott, hogy nem volt más választása.

Klímabarát Díjat kapott Szombathely

A minisztériumban vette át a városvezetés az elismerést.

Mi tehetünk a postaládánkba költöző széncinegék ügyében?

És mivel segíthetjük ezeknek a madaraknak a fészkelését?

Dézsi: 2025-től mérséklődik a szolidaritási elvonás

Az elvont összeg egy részét vissza lehet majd igényelni közlekedésfejlesztésre.

Helyreigazítás

Szabó Jenő rokona tavaly szeptemberben eladta cégét.

Mégsem szervezi ki a Győr-Szol a városüzemeltetést a WHB leányvállalatának

A vezérigazgató a közgyűlésen jelentette be, hogy nem írják alá a szerződést, mert túl drága. Új közbeszerzést indítanak.