Mészáros Lőrinc is sertepertél a magyar autópályakoncesszió körül

Nagy Donát 2021-07-14 11:58:09
Összesen 3 indulóról beszélnek a szakértők, akik közül egyiküknek már idén átadhatják zsíros szerződést, rögtön 35 évre. Hivatalosan senki sem mond semmit a gigaüzletről, hatalmas a titkolózás, a pontos számokat pedig 10 évre titkosították.

Piaci hírek szerint három konzorcium jelezte a részvételi szándékát a Rogán Antal tárcájához köthető mamutüzletben, a teljes magyar gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetésére és fejlesztésére kiírt koncessziós közbeszerzési eljárásban, írja a 24.hu. A rögtön 35 évre szóló koncesszióért a lap szerint magyar és külföldi szereplő egyaránt bejelentkezett a Nemzeti Koncessziós Irodánál:

  • egy magyar cégekből álló konzorcium, amelyben Mészáros Lőrinc érdekeltségei adják az elvárt tőkeerőt,
  • a Dömper Kft., amelyről piaci körökben úgy tudják, hogy más tenderekhez hasonlóan ezúttal is a szlovák gyökerű Doprastavval közösködik;
  • a francia Colas az osztrák Strabaggal.

Már az idén odaadhatják a magyar utakat egy cégnek, rögtön 35 évre

A HVG azt írja, hogy Rogán Antal tájékoztatása szerint a teljes gyorsforgalmi úthálózat koncesszióba adását célzó kétfordulós közbeszerzést várhatóan még idén lezárják, sőt: Szerinte erre azért van szükség, mert a következő 10 év alatt jelentős fejlesztéseket kell majd végezni az utakon, egyebek mellett bővítéseket az M1-es, az M7-es és az M3-as autópályákon, az M3-as meghosszabbítását az országhatárig, illetve az M81-es hiányzó szakaszának megépítését, ennek lezongorázását pedig nem akarja az állam elvállalni.

A lap megkeresésére sem érintett cégek, sem az üzletelés miatt létrehozott Nemzeti Koncessziós Iroda nem reagált. Ahogy a Rogán vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda is csak azt mondta, a részvételre jelentkezőkkel kapcsolatban egyelőre nem kívánnak tájékoztatást adni.

A 24.hu azt írja, információik szerint egyelőre nem dőlt el semmi, a tárgyalásos eljárás első körében csak a részvételi szándékot kell jelezni és a pályázatban kiírt feltételek teljesítését kell igazolni, majd a közülük kiválasztottakat kérik fel a konkrét ajánlattételre. Csak ekkor derül ki, mekkora koncessziós összeget hajlandó fizetni a jelentkező, és mennyi rendelkezésre állási díjat vár el a gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetéséért, fenntartásáért, illetve a hálózat bővítéséért, új utak építéséért.

10 évre titkosították az autópályaeladás mögötti számokat

Tíz évre elzárta a kormány azt az anyagot, ami alapján 35 éves koncesszióba adnák a sztrádákat - írja a Népszava. Ahogy azt korábban mi is megírtuk, a magyar kormány koncessziós eljárásban 35 évre átadná a hazai sztrádahálózat üzemeltetését és a még hiányzó szakaszok építésének finanszírozási terhét a kormányzati szektoron kívül levő piaci szereplő(k)nek.

A kiírásból annyi látszik, hogy komoly pénzügyi hátteret és gazdasági erőt kell felmutatni a pályázóknak. A saját tőkére előírt követelmény 150 millió euró (durván 53 milliárd forint), a beruházási terv mellé legalább 1 milliárd euró (350 milliárd forint) „pénzügyi eszköz meglétét” kell igazolni a finanszírozó képességet bizonyítandó, a konkrét ajánlattétel mellé pedig 800 millió forint biztosítékot követel meg a koncessziós iroda.

Kijött a magyar TOP100 vagyon listája: Mészáros Lőrinc felfoghatatlan összeget harácsolt össze

A 100 Leggazdagabb magyar listáját már nem Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója, hanem Mészáros Lőrinc vezeti - írja a HVG. A számok alapján a járvány okozta válság ellenére tovább nőtt a 100 leggazdagabb magyar vagyona. Az idei összeállítás adatai szerint az összesített vagyon 5586,7 milliárd forintot tett ki.

A cikk megjegyzi, hogy a Mészáros-csapat számára aligha okoz gondot a pénzügyi háttér megteremtése, hiszen a legutóbbi gazdaglistán az állami megrendelésekkel kitömött Mészáros Lőrinc vagyona papíron már 450 milliárd forint felett járt, de ha ez nem lenne elegendő, az óriási pénzeket mozgató NER-vagyonkezelők magántőkealapjainak egy része is a felcsúti multimilliárdoshoz köthető.

Szólj hozzá!

Ma délután érkezik Győrben a kivilágított kukásautó

A GYHG egy kis extra fényt visz az ünnepekbe.

30 millió forintot költenek el a kőszegi Óház kilátó tetőcseréjére

Sem Ágh Péter, parlamenti képviselő, sem Básthy Béla, polgármester nem tartotta fontosnak közölni az összeget.

161 embert vert át egy kőszegi netes csaló

Nem is létező árukat kínált eladásra. Több mint 5 millió forintot csalt ki így.

Felemelte és a szemetes kukába tette ismerősét egy férfi Pannonhalmán

Egy pizzéria teraszán szabadultak el az indulatok.

Nagy esély van a fehér karácsonyra

De azért még ne kiabáljuk el!

Kommentben reagált Strompová Viktóriának Lázár János

Bocsánatot is kért, meg nem is a miniszter.

Elég imádkozni, vagy dolgozni is kellene? - merült fel a kérdés a győri temetők kapcsán

Riogatás, hangulatkeltés, vagy valós probléma? Maratoni vita széksértésekkel.

Fodor Roland szerint a győri városvezetés kommunista

A bérlakás-rendszer kapcsán jutott erre a képviselő, aki független- és fideszes társaival leszavazta a jövedelmi plafon bevezetését.

A hétvégén is borult, párás, ködös idő várható

6-8 fok közötti csúcsértékek várhatóak.

A TISZA határon túl született politikusai nyílt levélben állnak ki a Lázár János által szlováknak nevezett Strompová Viktória és a külhoni magyarság mellett

A magyar nemzet nem születési hely kérdése, hanem közös nyelv, kultúra, sors és közös felelősség - írják.

Egy meccs után kiesett a darts vb-ről Kovács Patrik

Az egyetlen magyar induló sima 3-0-ás vereséget szenvedett.

Az intim élmények mögötti mozgatórugók

Gondolkodtál már azon, hogy valójában miért is szeretkezünk? Egy nemrégiben közölt kutatás új szempontokat hozott felszínre: arra utal, hogy az intimitáshoz kapcsolódó motivációink nagyban befolyásolják az aktus utáni elégedettséget.

Embert gázolt a vonat Győrben

A súlyos közlekedési baleset az Egressy Béni úti vasúti átjáróban történt. 

Győr környéki programok a hétvégére advent negyedik ünnepén

Élményfestés, slam poetry, karácsonyi brunch party és egy csomó program vár mindenkit a győri régióban.