Már az idén odaadhatják a magyar utakat egy cégnek, rögtön 35 évre

Nagy Donát 2021-06-19 10:37:24
Zsíros egyesség a láthatáron, de ki lesz a befutó?

A HVG azt írja, hogy Rogán Antal tájékoztatása szerint a teljes gyorsforgalmi úthálózat koncesszióba adását célzó kétfordulós közbeszerzést várhatóan még idén lezárják, sőt:

még idén sor kerülhet a szerződéskötésre.

Szerinte erre azért van szükség, mert a következő 10 év alatt jelentős fejlesztéseket kell majd végezni az utakon, egyebek mellett bővítéseket az M1-es, az M7-es és az M3-as autópályákon, az M3-as meghosszabbítását az országhatárig, illetve az M81-es hiányzó szakaszának megépítését, ennek lezongorázását pedig nem akarja az állam elvállalni.

A fejlesztéseket így majd a koncesszornak kell finanszíroznia, illetve a teljes úthálózat fenntartását is 35 évig.

Cserébe viszont 35 évig rendelkezésre állási díjat kap a magyar államtól.

A cikk szerint az útdíjakat továbbra is az állam fogja szedni, azok továbbra is a költségvetésbe folynak be, mértékük pedig továbbra is az infláció mértékével fog emelkedni. A rendelkezésre állási díj ettől technikailag független állami kiadás lesz, amely szintén az infláció mértékével fog emelkedni.

Azt egyelőre nem tudni, ki fogja megkapni a zsíros megbízást.

Rogán Antal szerint a most kiírt konstrukció összességében sokkal jobb, mint amilyen az M5-ösé és az M6-osé volt, a kockázatok nagy részét ugyanis a koncesszornak kell viselnie, nem az államnak, ráadásul a szerződéses feltételek is sokkal kedvezőbbek lesznek az állam számára – bár ezekről igazából egyelőre nem beszélnek, illetve részben még ki sem alakultak, mivel még a közbeszerzés első, jelentkezési szakasza sem zárult le, nemhogy a tárgyalásos.

Szólj hozzá!

Horváth Attila: Nem tartom kizártnak, hogy lakossági egyeztetést kezdjünk az Intermodális Csomópontról

Bár a megvalósítás egyelőre a kanyarban sincs, lehet, hogy így is érdemes egy társadalmi párbeszédet elkezdeni.

Az LMP az energiaügyi miniszterhez fordul a recski bányanyitás ügyében

200 méteres távolságra van a bánya a lakott területtől.

Tagadja a Mi Hazánk, hogy tagja lenne a győri Fodor Roland

A párt szerint csak a jelentkezését nyújtotta be.

A komáromi akkumulátorgyár bővítésétől rettegnek a helyiek

Már a mostani működés mellett is vannak aggasztó jelek.

Február második felében már egészen biztosan használható lesz Szombathely legújabb útja

Végre gurulhatnak az autók a Körmendi és a Jáki út között.

Szombathely nemet mond az akkumulátorgyárakra!

Határozatot hozott rá a közgyűlés. A Fidesz-frakció nem nyomott gombot.

A SZOVA balatoni nyaralójában fognak üdülni a szombathelyi gyerekek

Egészen biztosan nem fogják eladni az ingatlant - jelentett ki Nemény polgármester.

Ukránokat kutyázó posztot rakott ki, kátyúkról kapott kérdéseket a győri fideszes képviselő

A világpolitikai kalandozásnak a szabadhegyi helyi ügyek vetettek véget.

Rekordokkal zárta a Szombathelyen is jelen lévő Főtaxi az elmúlt évet

A flotta autói összesen csaknem 36 millió kilométert tettek meg.

Elit informatikus-alapképzést indít a győri egyetem

„Erős, magas presztízsű szakot indítunk, ahová a legjobb és a legmotiváltabb fiatalok jelentkezését várjuk” – fogalmazott a dékán.

Tüntetést szervez az LMP Debrecenbe

A párt minden önkormányzati képviselője előterjesztéssel próbálja megvédeni a helyieket.

Február másodikán indulnak a bértárgyalások az Audiban

A szakszervezet a bérek reálértékét akarja megőrizni.

Fizetős lesz a győri ETO Park parkolója

Az első három óra ingyenes lesz, utána kétszáz forintot kell fizetni óránként.