Már az idén odaadhatják a magyar utakat egy cégnek, rögtön 35 évre

Nagy Donát 2021-06-19 10:37:24
Zsíros egyesség a láthatáron, de ki lesz a befutó?

A HVG azt írja, hogy Rogán Antal tájékoztatása szerint a teljes gyorsforgalmi úthálózat koncesszióba adását célzó kétfordulós közbeszerzést várhatóan még idén lezárják, sőt:

még idén sor kerülhet a szerződéskötésre.

Szerinte erre azért van szükség, mert a következő 10 év alatt jelentős fejlesztéseket kell majd végezni az utakon, egyebek mellett bővítéseket az M1-es, az M7-es és az M3-as autópályákon, az M3-as meghosszabbítását az országhatárig, illetve az M81-es hiányzó szakaszának megépítését, ennek lezongorázását pedig nem akarja az állam elvállalni.

A fejlesztéseket így majd a koncesszornak kell finanszíroznia, illetve a teljes úthálózat fenntartását is 35 évig.

Cserébe viszont 35 évig rendelkezésre állási díjat kap a magyar államtól.

A cikk szerint az útdíjakat továbbra is az állam fogja szedni, azok továbbra is a költségvetésbe folynak be, mértékük pedig továbbra is az infláció mértékével fog emelkedni. A rendelkezésre állási díj ettől technikailag független állami kiadás lesz, amely szintén az infláció mértékével fog emelkedni.

Azt egyelőre nem tudni, ki fogja megkapni a zsíros megbízást.

Rogán Antal szerint a most kiírt konstrukció összességében sokkal jobb, mint amilyen az M5-ösé és az M6-osé volt, a kockázatok nagy részét ugyanis a koncesszornak kell viselnie, nem az államnak, ráadásul a szerződéses feltételek is sokkal kedvezőbbek lesznek az állam számára – bár ezekről igazából egyelőre nem beszélnek, illetve részben még ki sem alakultak, mivel még a közbeszerzés első, jelentkezési szakasza sem zárult le, nemhogy a tárgyalásos.

Szólj hozzá!

Közzétették, milyen feltételeknek kell megfelelnie az újabb magyar űrhajósnak

Az űrtevékenységért felelős miniszteri biztos szerint a jelentkezőknél kiemelkedően fontos lesz a hazaszeretet.

Donáth Anna is elindul a Momentum elnöki pozíciójáért

Orosz Anna mellett Donáth Anna is elindul a pozícióért.

Tankcsapda-dobos: Ha valaki számolgatni akar, leírom!

Fejes Tamás szerint a Tankcsapda normál gázsit kapott, de a Győrbe hozott technika nagyon drága volt.

95 -100 millió forint lenne a szombathelyi Kárpáti Kelemen utca forgalomlassítója és maradék járdája

Erre biztosan nem lesz pénz a 2022-es költségvetésben - mondta Horváth Attila alpolgármester.

Sokkal olcsóbban cserélnek gazdát az olyan házak, amelyeket egy-egy Elm utcában húztak fel

A Rémálom az Elm utcában annyira megrémisztett néhány generációt, hogy inkább messziről elkerülik a film címét adó területeket.

A wc-papír is drágulni fog

De legalább nem lesz belőle hiány.

Ingatlanokban Győr a negyedik legdrágább város

A panellakásokért Sopronban kell a legtöbbet fizetni az Otthon Centrum legfrissebb elemzése szerint.

Rajkánál bukott le az embercsempész

A román sofőr egy földes mellékúton akart 14 migránst illegálisan Ausztriába juttatni.

Napos, száraz idő várható csütörtökön

A legmagasabb nappali hőmérséklet 12 és 17 fok között alakul.

Győzelemmel kezdte a BL-főtáblát a Haladás futsalcsapata

Négy góllal győzték le máltai ellenfelüket Dróth Zoltánék.

Jöttünk, láttunk, Budaörsön is győztünk!

Vendégségben nyert a Győri Audi ETO KC K&H a női kézilabda liga 6. fordulójában.

Az ízletes rizike lett az év gombája

A rendkívül kedvelt faj mind étkezési értékben, mind pedig megjelenésben is különleges.

Kiesett a Puskás Akadémia, győzött a Győr

A győriek fogadták a felcsúti csapatot a MOL Magyar Kupa 4. fordulójában.

Már az üres konzerveket és sörös dobozokat is ki lehet dobni a szombathelyi szelektív szigetekbe

Egyre kényelmesebben tudjuk különválogatva a eldobni a hulladékot. 

A kormány már vizsgálja az üzemanyagárak befagyasztásának a lehetőségét

Orbán Viktor szerint azonban nehéz lenne visszajönni a befagyasztásból.

Ingyenes antigén-gyorstesztet és regisztráció nélküli oltást követel az ellenzék

Valamint, hogy az önkormányzatok is elrendelhessék a kötelező maszkhasználatot.

A szemközti sávba hajtott át egy román sofőr Szombathelynél, frontális ütközés és pénzbírság lett a vége

Hiába volt tábla, záróvonal és szembeforgalom is, ő arra akart menni. Két és fél év után most született meg az első fokú ítélet.

van még itt cikk a témában: