Már az idén odaadhatják a magyar utakat egy cégnek, rögtön 35 évre

Nagy Donát 2021-06-19 10:37:24
Zsíros egyesség a láthatáron, de ki lesz a befutó?

A HVG azt írja, hogy Rogán Antal tájékoztatása szerint a teljes gyorsforgalmi úthálózat koncesszióba adását célzó kétfordulós közbeszerzést várhatóan még idén lezárják, sőt:

még idén sor kerülhet a szerződéskötésre.

Szerinte erre azért van szükség, mert a következő 10 év alatt jelentős fejlesztéseket kell majd végezni az utakon, egyebek mellett bővítéseket az M1-es, az M7-es és az M3-as autópályákon, az M3-as meghosszabbítását az országhatárig, illetve az M81-es hiányzó szakaszának megépítését, ennek lezongorázását pedig nem akarja az állam elvállalni.

A fejlesztéseket így majd a koncesszornak kell finanszíroznia, illetve a teljes úthálózat fenntartását is 35 évig.

Cserébe viszont 35 évig rendelkezésre állási díjat kap a magyar államtól.

A cikk szerint az útdíjakat továbbra is az állam fogja szedni, azok továbbra is a költségvetésbe folynak be, mértékük pedig továbbra is az infláció mértékével fog emelkedni. A rendelkezésre állási díj ettől technikailag független állami kiadás lesz, amely szintén az infláció mértékével fog emelkedni.

Azt egyelőre nem tudni, ki fogja megkapni a zsíros megbízást.

Rogán Antal szerint a most kiírt konstrukció összességében sokkal jobb, mint amilyen az M5-ösé és az M6-osé volt, a kockázatok nagy részét ugyanis a koncesszornak kell viselnie, nem az államnak, ráadásul a szerződéses feltételek is sokkal kedvezőbbek lesznek az állam számára – bár ezekről igazából egyelőre nem beszélnek, illetve részben még ki sem alakultak, mivel még a közbeszerzés első, jelentkezési szakasza sem zárult le, nemhogy a tárgyalásos.

Szólj hozzá!

72 órás ultimátumot adott Czeglédy arra, hogy Lenkai Nóra nyilatkozzon akkumulátorgyár ügyben

Amennyiben polgármester lenne a Fidesz jelöltje, megakadályozná egy akkugyár Szombathelyre települését? - szól a neki szegezett kérdés.

Akkuhulladék-figyelő programot indít az LMP

Schmuck Erzsébet, társelnök szerint erre azért van szükség, mert a kormány akkumulátor-gyarmatosítása miatt egyre-másra tűnnek fel selejtes, veszélyes akkumulátorhalmok mindenfelé, például Ikladon vagy Abasáron.

A szombathelyi városvezetés továbbra is mindent megtesz a szombathelyi női kézilabda sikeréért

Pődör Zoltánt arra kérik, hogy a sajtóban való üzengetés helyett tegyenek ki mindent az asztal fölé.

A Fidesz sem akar akkumulátorgyárat Szombathelyre

Illés Károly frakcióvezető alá is írta Czeglédy petícióját.

Bekamuzta, hogy elveszett a jogsija, de lebukott

Külföldi jogsira váltott, de a magyart is meg akarta tartani.

Visszalép Belencsák István a körmendi polgármester-jelöltségtől

A fideszes politikus azt írja, hogy annyi fenyegetést kapott, hogy nem volt más választása.

Klímabarát Díjat kapott Szombathely

A minisztériumban vette át a városvezetés az elismerést.

Mi tehetünk a postaládánkba költöző széncinegék ügyében?

És mivel segíthetjük ezeknek a madaraknak a fészkelését?

Dézsi: 2025-től mérséklődik a szolidaritási elvonás

Az elvont összeg egy részét vissza lehet majd igényelni közlekedésfejlesztésre.

Helyreigazítás

Szabó Jenő rokona tavaly szeptemberben eladta cégét.

Mégsem szervezi ki a Győr-Szol a városüzemeltetést a WHB leányvállalatának

A vezérigazgató a közgyűlésen jelentette be, hogy nem írják alá a szerződést, mert túl drága. Új közbeszerzést indítanak.