10 évre titkosították az autópályaeladás mögötti számokat

Nagy Donát 2021-06-30 10:40:48
A kormány szerint nem tudhatja meg a közvélemény, miért kell gyorsan átadni a magyar utakat, és miért rögtön 35 évre.

Tíz évre elzárta a kormány azt az anyagot, ami alapján 35 éves koncesszióba adnák a sztrádákat – írja a Népszava. Ahogy azt korábban mi is megírtuk, a magyar kormány koncessziós eljárásban 35 évre átadná a hazai sztrádahálózat üzemeltetését és a még hiányzó szakaszok építésének finanszírozási terhét a kormányzati szektoron kívül levő piaci szereplő(k)nek.

Fotó: Jászai Csaba / MTI

A sztrádakoncesszió jelentkezési határideje hétfőn le is zárul, ezt követően új résztvevőt már nem fogadhat be a pályázatot kiíró Nemzeti Koncessziós Iroda (NKI). A lap szerint a második, tárgyalásos szakaszban a jelentkezőkkel – már ha lesznek –, az iroda, illetve az azt felügyelő Rogán Antal vezette Miniszteri Kabinetiroda alkudozik.

A tervek szerint még a választások előtt, tehát idén aláírnák az utak átadásáról szóló 35 éves szerződést.

Ha a koncesszió életbe lép, akkor a következő 35 évben a nyertes cég vagy konzorcium építhetné tovább és karbantarthatná a gyorsforgalmi úthálózatot Magyarországon, azaz évtizedekre jelentősen szűkülne a verseny ezen a piacon.

A Transparency International (TI) adatigényléssel fordult NKI-hoz, ebben arra kérte a hivatalt, hogy mutassák be azokat a számításokat, amelyek alapján indokolható, hogy ilyen hosszú időre, azaz 35 évre írnák ki a koncessziós szerződést, illetve, hogy ez az időtáv megfelel-e az uniós irányelveknek. A Transparency arról tájékoztatta a Népszavát, hogy a hivatal elutasította az adatigénylésüket, mégpedig arra hivatkozva, hogy az döntés-előkészítő anyag, s emiatt szerintük 10 évig nem nyilvános.

Vagyis a Nemzeti Koncessziós Iroda szerint majd csak tíz év múlva ismerhetné meg a közvélemény, hogy milyen megfontolások mellett döntött a kormány a 35 éves koncesszió kiírásáról.

Szólj hozzá!

Úgy tűnik mégsem államosítják a víziközműhálózatot

Már nem az a célja a kormánynak, hogy az év derekán megkezdett víziközmű-államosítást keresztülverje az önkormányzatokon.

Külön pénzügyi alapot sürget az LMP a nyári aszálykárok fedezésére

Az európai zöld pártok kongresszusán járt zöld párt.

Bödőcs bemutatja: Gyurcsány - Vers mindenkinek

Itt a Feri, aki a NER koporsójába a szöget beleveri!

Matolcsy: Válságközeli helyzetben van a magyar gazdaság

Az egykori fideszes miniszter, jelenlegi jegybankelnök szerint „2010 után nem hoztuk meg a jó döntéseket, 2021 után rossz döntéseket hozott a kormány”.

Visszaeshet a karácsonyi költekezés egy felmérés szerint

A magyarok több, mint fele költ kevesebbet, mint szeretne.

Többnyire erősen felhős vagy borult lesz az ég hétfőn

Kora estétől az ország északnyugati felén egyre több helyen eső, zápor várható.

Kétkulcsossá tenné a társasági adót az LMP

Kanász-Nagy Máté szerint a globális minimumadóra igenis szükség van.

Tűz követelt áldozatot Horvátzsidányban

A szivárgó füst ölt meg egy helyi lakost.

Büntetést kapott a szombathelyi Credo Rádió a Médiatanácstól

Nem teljesítették a vállalt közszolgálati arányt.

2,3 milliárd forintot fizet a korábbi gázkereskedő cég a Győr-Szolnak

Megegyezéssel ért véget a gázszerződés tavalyi felmondása miatt indított per.

Végleges: bezár a Takarékbank fiókja Jákon

Hiába írt levelet a polgármester, a pénzintézet kimondta az áment.

Itt az Indiana Jones 5 első előzetese

Jövő júniusban lesz a premier.

Végrehajtást indított a NAV a Szombathelyi Haladás ellen

Egyelőre nem tudni, hogy milyen tartozása van a focicsapatnak, de van, az biztos.

A Volán válasza alapján még egyáltalán nem fix, hogy januárban változatlan marad a menetrend Győrben

Dézsi polgármester szerint változatlan marad a menetrend januártól, a Volán válasza alapján viszont még semmi nem dőlt el.

December 14-én tartják a szombathelyi közmeghallgatást

A városházára várják a felszólalókat.