10 évre titkosították az autópályaeladás mögötti számokat

Nagy Donát 2021-06-30 10:40:48
A kormány szerint nem tudhatja meg a közvélemény, miért kell gyorsan átadni a magyar utakat, és miért rögtön 35 évre.

Tíz évre elzárta a kormány azt az anyagot, ami alapján 35 éves koncesszióba adnák a sztrádákat – írja a Népszava. Ahogy azt korábban mi is megírtuk, a magyar kormány koncessziós eljárásban 35 évre átadná a hazai sztrádahálózat üzemeltetését és a még hiányzó szakaszok építésének finanszírozási terhét a kormányzati szektoron kívül levő piaci szereplő(k)nek.

Fotó: Jászai Csaba / MTI

A sztrádakoncesszió jelentkezési határideje hétfőn le is zárul, ezt követően új résztvevőt már nem fogadhat be a pályázatot kiíró Nemzeti Koncessziós Iroda (NKI). A lap szerint a második, tárgyalásos szakaszban a jelentkezőkkel – már ha lesznek –, az iroda, illetve az azt felügyelő Rogán Antal vezette Miniszteri Kabinetiroda alkudozik.

A tervek szerint még a választások előtt, tehát idén aláírnák az utak átadásáról szóló 35 éves szerződést.

Ha a koncesszió életbe lép, akkor a következő 35 évben a nyertes cég vagy konzorcium építhetné tovább és karbantarthatná a gyorsforgalmi úthálózatot Magyarországon, azaz évtizedekre jelentősen szűkülne a verseny ezen a piacon.

A Transparency International (TI) adatigényléssel fordult NKI-hoz, ebben arra kérte a hivatalt, hogy mutassák be azokat a számításokat, amelyek alapján indokolható, hogy ilyen hosszú időre, azaz 35 évre írnák ki a koncessziós szerződést, illetve, hogy ez az időtáv megfelel-e az uniós irányelveknek. A Transparency arról tájékoztatta a Népszavát, hogy a hivatal elutasította az adatigénylésüket, mégpedig arra hivatkozva, hogy az döntés-előkészítő anyag, s emiatt szerintük 10 évig nem nyilvános.

Vagyis a Nemzeti Koncessziós Iroda szerint majd csak tíz év múlva ismerhetné meg a közvélemény, hogy milyen megfontolások mellett döntött a kormány a 35 éves koncesszió kiírásáról.

Szólj hozzá!

Ők a Győr 01 választókerület tiszás jelölt-jelöltjei

Bóka Zsolt, Diószegi Judit és Markó Tímea szállnak ringbe. Fideszes kihívó még mindig nincs. 

Fedezd fel a rejtett fehérjeforrásokat

A táplálkozásban a fehérjék fontos szerepet játszanak.

Ők indulnak a Tisza végső jelöltségéért Csornán

Bóna Szabolcs, Kovács-Rosta Krisztina, Puskás György.

Közülük kerül majd ki a Tisza Párt jelöltje Mosonmagyaróváron

Kapolka Judit, Molnár Ferenc és Porpáczy Krisztina indulnak a régióban.

Pintér Bence: Sok sikert kívánok Diószegi Juditnak!

Megszólalt a győri polgármester a tiszás jelölt-jelöltek kapcsán.

Győrben is közeleg a pályaválasztás 

Nyitott kapukkal és interaktív programokkal várják a diákokat a középiskolák.

Befutottak a Vas 03-as választókerület tiszás jelölt-jelöltjei is

Adelwöhrer Beáta, Horváth Nándor Zsolt, és Szabó László indulnak a versenybe.

Megnevezte a Tisza a szombathelyi jelölt-jelölteket

Zsálek Judit, Rápli Róbert, Csiszár Zsófia Judit verseng egymással.

Hogyan válaszd ki a tökéletes sportcipőt teremfocihoz?

A sportcipő választás jelentőségteljesebb egy focirajongó számára, mint azt elsőre hinnéd.

Egy nehéz nap reggelén 11 pontos vállalkozói könnyítő csomagot jelentett be Orbán Viktor

Többek között fél évvel eltolják az üzemanyagok jövedéki adóemelését is.

Tervezett áramszünet lesz Győr több utcájában

Karbantartás miatt, november 25-én. 

Változások az építőipar, autószerviz és gyártás területén

Az építőipar, az autószerviz és a gyártás területén elképesztő ütemű fejlődés zajlik, ami alapvetően alakítja át a munka jellegét és követelményeit.